mwah aan de ene kant is dit blijkbaar 1 van de weinige dingen die groenvrede nog kon doen tegen die vissers, omdat het dus gewoon toegestaan is.. vindt het zelf wel een toffe actie eerlijk gezegt.. en stenen van 3 ton zijn niet egt dat je zeg van groot.. dus een boot laten zinken lijkt me sterk, gezien de stenen op de bodem liggen om de netten te slopen. maarja das mijn mening!
zodra VogelrukNederland met stenen gaat beginnen komt mijn luchtbuks te voorschijn
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
greenpeace heeft wel vaker activiteiten die niet kunnen
echter door de naam en faam wordt de club niet aangepakt
dit terwel de Hellsangels weer op al hun tellen moeten letten
ze noemen het ook wel eens milieu bandieten.
voor eigen rechter spelen is dus weer op de agenda gezet
iedereen voor zich spreekt me toch wel aan
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
dit kan ook niet!!!
en straks zinkt er een boot en dan zijn ze kwaad om dat er olie in het water ligt.....
zielig hoopje mens is het!!
Ja ok, deze actie gaat te ver, maar dat neemt niet weg dat ze in het verleden veel goeie dingen hebben gedaan.
Ik noem (met gevaar voor eigen leven) tussen de walvis en de walvis-vaarder gingen varen met een zodiac-je, of met dat zelfde bootje op die plaats gingen varen waar ze gifvaten de zee in dumpten.
Greenpeace is de reden dat jij geen licht geeft s'avonds na een kite-sessie
.
.
vele malen beter dan die laffe buro-vogeltjes-fuckers
.
Btw van die stenen, weet je dat 75% van de jonge zeehonden in Nederland sterft wegens te weinig voedsel, er mag best een beetje aandacht gegeven worden aan de overbevissing.
Zonder vissen geen zeevogels, en als die vogels er niet meer zijn, raad eens wie daar de schuld van krijgt............. juist wij
“Er is totaal geen bescherming door de overheid in deze wateren: zelfs in aangewezen natuurgebieden mag schadelijke visserij gewoon doorgaan. Wij willen met deze actie het leven in zee beschermen en afdwingen dat er alleen duurzaam gevist wordtâ€, zegt Pavel Klinckhamers van Greenpeace Nederland. De oplossing voor de crisis van onze zeeën is het instellen van volledig beschermde zeereservaten.
Het Sylt Buiten Rif ten noordoosten van Groningen kent een bonte verscheidenheid aan zeeleven: van bodemgebonden organismen die op de rotsen leven tot aan zeehonden en bruinvissen - een bedreigde dolfijnensoort in Europa. Dit gebied is door het Europese verdrag Natura 2000 aangewezen als beschermd gebied. Toch zijn zeer schadelijke activiteiten hier nog steeds niet verboden. Dagelijks wordt het zeeleven verder aangetast door boomkorvisserij en de winning van zand en grind.
Veel Nederlandse boomkorvissers vissen in dit gebied, dat tot het Duits Continentaal Plat behoort. Door sleepnetten met zware kettingen over de bodem te trekken verwoesten de vissers alles wat op en vlak boven de bodem leeft. De boomkorvisserij is een van de meest destructieve vismethodes en kent veel bijvangst. De beoogde vangst van tong en schol bestaat vaak voor 80 procent uit bijvangst: jonge vis of bodemdieren gaan dood of stervend overboord. Door grote granieten rotsblokken in zee te laten zakken hindert Greenpeace de bodemvisserij en beschermt dit belangrijke natuurgebied tegen verdere aantasting.
Greenpeace wil dat de Europese overheden samen alle schadelijke activiteiten weren uit ecologisch waardevolle gebieden als het Sylt Buiten Rif. Zo krijgt onze zee de kans om te herstellen van de jarenlange overexploitatie. Alle EU-landen, waaronder Nederland en Duitsland, hebben in 1995 afgesproken beschermingsmaatregelen te nemen. Alle Noordzeelanden lopen achter met het uitvoeren van deze afspraken die bekend staan als Natura 2000, ook Nederland. Uitstel is niet langer aanvaardbaar, vindt Greenpeace.
Goeie aktie
Juist en daarom vindt ik dit milieu-helden, niet alles wat met milieu te maken heeft is slecht.
Ik wil voor mijn zoontje ook nog een leefbare omgeving behouden, dus eerst ff verdiepen in de stof voordat je boos wordt op milieu-freaks
Die gasten sporen niet hoor... Kortzichtige lui die alleen gedane publicaties/onderzoeken die exact in hun straatje vallen heilig verklaren zonder dit kritisch te bekijken of het enigszins te relativeren. En dan hun sensationele acties, goed voer voor SBS ActieNieuws :P.
Maar over die stenen: enig idee wat er gebeurt als een schip met zijn netten hierachter blijft haken? Ja hun netten raken beschadigd, maar er is ook een gerede kans dat het kapzeist. En ik vind dat welke actie je ook voert: je mag nooit de levens van mensen in gevaar brengen als je door het zorgvuldig en correct aankaarten van je standpunten je doel ook kunt bereiken. Ja kijk dat je dan niet in het nieuws komt, je geen zoetsappige 'oorlogs'-verhalen aan vrienden kunt vertellen EN dat het je dan meer tijd en inzet kost...tjah, dan is bij Greenpeace horen ineens niet meer zo stoer natuurlijk ;).
Uiteraard moeten we een beetje verstandig omspringen met onze visstand, maar uit deze actie volgt geen enkele oplossing of dialoog.
Als ze nu eens beginnen met het vergroten van de minimummaat die vis moet hebben voordat je ze mag vangen. Als ik me niet vergis is het nu zo dat volgens de huidige regels niet-geslachtsrijpe vis gevangen mag worden, als we nou eens vis gingen vangen die al 2-3 seizoenen voor kroost heeft kunnen zorgen... Kijk de vissers zijn het daar niet zo happig op natuurlijk, want er blijft voor hun minder 'vangbare'-vis over, maar deze mensen zijn meestal al net zo kortzichtig als eerdergenoemde. Hun branche zou er zeker van inkrimpen, maar dat zou het met de afnemende visstand toch al doen...
ook greenpeace heeft idd wel eens fouten gemaakt , echter hier sta ik achter !!
die vissers DAT zijn de figuren die met hun sleepnetten de hele zooi naar zijn malle moer trekken , deze mannetjes met hun mega moderne bootjes laten geen reet heel van wat er zich onder water afspeelt denken jullie nou echt dat deze op geld beluste waterfabrieken voorzichtig doen met de jonge generaties vis en ander leven , kijk bv even naar de kabeljauw ..........nergens meer te vangen dit komt omdat ze alleen maar de volwassen exemplaren hebben gevangen (NOT !)!!! en maar doorgaan en maar doorgaan .
De regering babbelt en babbelt maar doet niets , deze aktie is TOP !!!!! die blokken vernaggelen de natuur niet in tegendeel ze creeren schuilplaatsen voor alles wat daar leeft , en er zinkt geen boot zolang er daar geen boot gaat vissen !
de vissers weten om welk gebied het gaat ! dus ze hebben de keuze ... wegblijven of zinken !
Zoals Litewave zegt ik wil voor mijn nazaad ook een mooie natuur !
Ik sta niet achter alles wat greenpeace doet maar ik moet zeggen zonder dit soort organisaties vernaggeld de industrie en economie in mum van tijd alles wat we nodig hebben om te leven ! deze denken maar aan 1 ding en dat is F*cking geld !
Er is hier geen spraken van "wat als ze blijven steken met de netten" , ze hebben keurig naar buiten gebracht dat die stenen er liggen, dus iedere visser weet dat nu.
Ik klinkt misschien wat oudbollig, maar de vis staat aan het begin van een voedsel-keten, en in die keten zijn wij het minst belangrijk, omdat we tal van andere voedings-producten hebben.
Waarom moet de visserij in stand gehouden worden? Als een kolenmijn leeg is is ie leeg, dan moeten de mijnwerkers ook ander werk zoeken.
Naast het kiten duik ik ook, en ik heb met eigen ogen gezien dat op bepaalde plekken in de wereld, er in 5 jaar tijd geen vis meer te zien is, ook niet de mooie oneetbare.
.
.
Ps ik ben groot gebracht met een opa die elke week op de afslag zat, dus ben niet anti-visserij
ik wilde het net zeggen litewave .............als er een schip zinkt is het hun eigen stomme schuld !
ps ik duik ook echter niet in noordzee .............er is nml niets meer
kapzeizen? :S die lui mogen daar helemaal niet vissen duss eigen schuld dikke buld
ben het niet altijd eens met greenpace maar dit is wel een goede actie
en anders zijn er nog genoeg andere vis methodes die mileuvriendelijker zijn
trouwens lijp filmpje, echt lef goosers om twee van die vaten op je kodiakje te krijgen en zelf gelanceerd worden :P
De volgende keer dat je kind oversteekt mogen ze er overheen rijden?
In de Noordzee is nog prima te duiken, alleen dan net zoals voorheen werd gedaan: op wrakken, er is niemand die plezier beleefd aan het duiken op een zandbodem met her een der een schol of schar hoor ;). Ga dan naar de Oosterschelde of het Grevelingenmeer, de laatste stikt van de kreeften *jummie* :P.
komt van een poster en is de tekst van een oud opperhoofd ( de man had toen al gelijk, en had toen al meer wijsheid dan al de stropdasfiguren die nu heersen !)
als de laatste boom is gekapt
de laatste bizon is afgeschoten
de laatste vogel niet meer vliegt
de laatste vis is gevangen
pas dan komt men erachter dat je geld niet kunt eten!!!
Die cijfers heb ik uit het duikmagazine, ga ff checken wat hun bron is.
Het feit is dat de jonge zeehond minder bedreven is in het vangen van vis, dus deze moet het doen met wat er voor zijn neus komt, de oudere zijn snel en bedreven genoeg om te jagen.
Dus hoe minder er voor zijn neus komt, des te minder zijn overlevenings kansen zijn.
.
Uit jou tabel maak ik op dat de zeehondenstand toe neemt, dus van meer zeehonden-moeders gaat 75% van de kroost dood.
Daar zat ik ook aan te denken, maar ookal zou er dus 'voldoende' voedsel zijn dan blijft er altijd nog x-procent wat overlijdt omdat het niet genoeg te pakken kan krijgen. Ik zou het eerlijker vinden als men het aantal zou vermelden wat buiten deze natuurlijke selectie dood gaat (ten gevolge van onze bevissing). Hiervoor heb je dan wel gegevens nodig van 100-150 jaar terug maar daar moet wel een inschatting van gemaakt kunnen worden.
Als deze grafiek klopt dan kunnen ze trouwens wel fokken als konijnen zeg: van 1997 tot 2001 is de populatie meer dan verdubbelt :O.
Kim vraag even aan onze opa's ( de mijne is een oude zeerot ) hoe het vroeger was met de vissen in de noordzee!! de noordzee is leeggevist (FEIT !)en dat komt niet door de zeehonden of de hengelaar op de pier !
vergelijk de boten van toen met de fabrieken van nu !!! deze fabrieken laten niets maar dan ook niets anders achter dan destructie ! en dat vind jij blijkbaar prima !
vraag 1 ) heb jij kinderen ?
vraag 2 ) duik je ?
en mijn kind zal ik moeten LEREN over te steken , hem wordt verteld en uitgelegt dat hij dat NIET moet doen als er een auto aankomt , ik hoop dan ook dat hij dat dus niet doet , doet hij het wel of let hij niet op is het zijn eigen schuld als ie eronder komt ! zo ook de vissersboot ze weten nu dat ze daar niet meer hoeven te gaan vissen , ze zijn gewaarschuwd ! de keuze is aan hun !
Kim zit zelf volgens mij in de maritieme wereld en is dus niet onbevooroordeeld, en ja hij duikt
Dit heet evolutie
Soms sterft er wat uit, en soms komt er een nieuwe soort bij (de vogel beschermers)
Greenpeace begrijpt het niet!
Is dat nou op mij gericht? Ik ben niet boos op milieu-freaks hoor! In tegendeel, ben al jaren vegetarier.
Vind het gewoon 'extreem'. Niet tè extreem hoor. Ik moedig dit soort acties juist van harte aan!
Registreerde: 13 March 2005
Maar ik ben boos, ja heel boos. Greenpeace heeft enorme stenen van 3 ton in de zeegedumpt. Waar is het respect gebleven. Het is namelijk niet verboden om te vissen in de noordzee maar deze illegale actie van Greenpeace is gewoon een oorlogsverklaring aan het adres van de visserij. Nou ben ik wel van mening dat we minder moeten gaan vissen en misschien wel te weinig doen. Maar op deze manier met de mensheid omgaan... nee dat kan echt niet door de beugel. Mega gevaarlijk want die stenen in de noordzee kunnen een vissersboot laten zinken.
Trouwens, als het aan mij ligt koop ik gewoon minder vis of een kweekvisje. Waarom ondersteund de overheid / Greenpeace dit soort dingen niet! samen moeten we er toch uitkomen
Straks gaan ze nog net onder het wateroppervlak enorme stenen neerleggen tegen de kitesurfers. Weet dat de milieu maffia best ver wil gaan.
http://www.nieuws.nl/524849