Greenpeace gaat te ver!

Door: pauann Reacties: 47 Hits: 3832
kimjansen 31 August / 2008 / 17:46
Quote: piraat - Vandaag 17:17
Kim vraag even aan onze opa's ( de mijne is een oude zeerot ) hoe het vroeger was met de vissen in de noordzee!! de noordzee is leeggevist (FEIT !)en dat komt niet door de zeehonden of de hengelaar op de pier !vergelijk de boten van toen met de fabrieken van nu !!! deze fabrieken laten niets maar dan ook niets anders achter dan destructie ! en dat vind jij blijkbaar prima !vraag 1 ) heb jij kinderen ?vraag 2 ) duik je ? en mijn kind zal ik moeten LEREN over te steken , hem wordt verteld en uitgelegt dat hij dat NIET moet doen als er een auto aankomt , ik hoop dan ook dat hij dat dus niet doet , doet hij het wel of let hij niet op is het zijn eigen schuld als ie eronder komt ! zo ook de vissersboot ze weten nu dat ze daar niet meer hoeven te gaan vissen , ze zijn gewaarschuwd ! de keuze is aan hun !

In een vorige post riep ik al dat we zeker verstandig om moeten gaan met onze voedselbronnen. Het gaat mij er meer om dat onderzoeksresultaten (cq. feiten) veelal uit hun verband worden gerukt of dat er met cijfers wordt gegooid die eigenlijk niet 1-op-1 in het verhaal of bij de beeldvorming passen/horen.
Vraag 1: Misschien moet ik er maar beter niet aan beginnen ;)

Vraag 2: Jup duikverslaafde meldt zich :P

Ik heb even opa gebeld en die vindt dat er meer gevist moet worden ;). Nee zonder gekheid: ik zei ook dat de verkeerde maat vis werd gevangen, dat de visstand nog meer af zal nemen als ze zo doorgaan, dus dat punt hoef je niet meer aan te dragen. Alleen de manier waarop, we kunnen best gematigd vissen alleen gaan we dit doen door het zijn beloop te laten gaan (rederijen die uiteindelijk over de kop gaan door olieprijzen of te lage visstand) of zorgen we voor een fatsoenlijkere en 'groenere' regeling zodat het interessanter wordt om te gaan stoppen (plus minimummaten bijstellen uiteraard)?

Een punt buiten dit is nog hoe in hoevere andere landen in het laatste mee zullen gaan...

.

Hoedanook zijn veel acties van Greenpeace buitensporig en niet altijd gebaseerd op geheel doordachte principes. Beetje de discussie die ze eerst voerden. Kernenergie is fout, want: zie Chernobyl en afval, dus iedereen moet het maar op reguliere bronnen van energie houden, daarbij werd buiten beschouwing gelaten dat deze ook flink vervuilen en radioactieve stoffen de atmosfeer in sturen. Nu zijn we dan eindelijk zo ver dat we wind, water- en zonneenergie gaan aanspreken omdat dit (na productie) zo goed als niet vervuild (op het landschap en de vogeltjes na dan ;)), maar ik vraag me af of men zich uit het oogpunt van publieke opinie niet beter van begin af aan voor-wind/water/zonenergie had kunnen opstellen dan focussen op tegen-kernenergie.

kimjansen 31 August / 2008 / 17:52

Quote Litewave 17:23
Kim zit zelf volgens mij in de maritieme wereld en is dus niet onbevooroordeeld, en ja hij duikt

Ojee, hoe weet jij dat nou ;). (maritiem: wel in de megajachten daar niet van)

Maar inderdaad, waar ik woon ligt zelfs 1 van de grootste vissers-vlootjes van Nederland. Maar ik ben niet pro-visserij, althans niet zoals het nu gaat, integendeel zelfs. Ze hebben het gewoon te gek gemaakt vanaf 1980, steeds maar groter, sterker en meer meer meer...

wazzaah 31 August / 2008 / 17:54

Beton is een van de meest vervuilende materialen om te maken, dus niet erg mileu vriendelijk van Greenpeace.

Vind t verder vrij gevaarlijk voor de vissers. Als ze het vissen willen stoppen daar stappen ze maar naar de rechter. Moeten wij ook als we iets gedaan willen krijgen.

Ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn als Greenpeace straks beton blokken bij Workum gaat neerleggen of staalkabels bij Ijmuuiden op 10 meter hoogte over t water gaat spannen.

Afgezien daarvan gaat het natuurlijk erg slecht met de visstands in de Noordzee en de Waddenzee. Of het de visserij of het aantal zeehonden iets anders of een combinatie van allen tezamen is weer iets anders.

De zeehonden stand is de laatste jaren flink toegenomen tot zo'n 30.000 op de hele Waddenzee en zie de laatste tijd zelf ook steeds meer nieuwschierige (jonge) zeehonden tijdens het kiten opduiken.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

litewave 31 August / 2008 / 18:12
geen beton, natuursteen staat er ;)
me, myself and i

Slis 31 August / 2008 / 18:14
beetje jammer dat ze die staan uit de natuur hebben gehaald en in zee dumpen Smiley
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

michielvgeel 31 August / 2008 / 18:36
idd, zeker met het al jaren wereldwijd dreigende tekort aan natuursteen
riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

miels 31 August / 2008 / 18:55

ut is nu duss op te duiken uit de noord zee

doe je best...

piraat 31 August / 2008 / 19:19

blij dat te lezen kim !!!

het grote probleem is dat de vissers dondersgoed weten dat ze de boel aan het vernaggelen zijn , andere methoden (via regering ) praten en mooie beloftes maken helpt geen bal ! het gaat maar door !

Dit is een keiharde dwingende maatregel , geen gelul maar aktie ! daar hou ik van .

vissenbestand is slecht tot heel slecht , noordzee is bijna leeg (feit )

beloftes van minder vissen en minder kleine vis vangen wordt niet nageleefd (feit )

regering onderneemt geen bal behalve praten (feit )

vriendelijk vragen helpt niet (feit )

schepen worden groter en groter , je kunt amper nog van visserskotters praten het zijn complete fabrieken die in 1 graai tientallen meters zeebodem verwoesten incl alles wat ze niet zouden moeten aanraken (feit )

@ jur ,soms sterft er wat en komt er wat bij in dit geval sterft alles en wordt er een leegte achtergelaten !! dit is vernieling geen evolutie

Daarbij hoe kun jij snappen wat evolutie is kerel kijk in de spiegel check je arm lengte in tegenstelling tot je lichaam , je loopt een kleine 2000 jaar achter !Smiley

Jolly Roger

GelooptGeflipt 31 August / 2008 / 20:50

Greenpeace heeft bij de meeste dingen mijn support!Smiley

Ze moeten zich alleen niet bemoeien met kernenergie, kan niet geloven dat ze daar nou echt veel verstand van zullen hebben... ok het dumpen van radioactief afval in zee vind ik ook niet kunnen maar dr zijn nog genoeg lege mijnen etc die we kunnen gebruiken.

En idd greenpeace zijn geen muggenzifters als vogelbescherming etc. dit zijn met hun vieze propaganda de werkelijke terroristen.

BTW je hoort de laatste tijd gelukkig niet meer zoveel van die gore vogelbescherming troepSmiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

-DAVE- 31 August / 2008 / 21:02

Sinds ik me eigen bedrijf startte in het laatste jaar van de vorige eeuw, ben ik gelijk vaste donateur geworden van Green Peace.  

Ze doen inderdaad wat meer spijtige dingen  tegenwoordig waar ik ook niet achter sta, maar ze doen ook veel goede dingen, en bereiken ook goede resultaten, voor al   inzake van de misdadige praktijken als het zeehondengroepen doodknuppelen, radioactieve illegale dumps van grote vervuilers en de monsterlijke walvisvangst tegen te gaan.

Ik denk aan die harde mannen die in hun bootje met gevaar voor eigen leven deze praktijken proberen tegen te houden. Daarvoor doe ik het. 

Blokken in zee gooien is gewoon dom en gevaarlijk! 

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

litewave 31 August / 2008 / 23:26
Toch ben ik het daar mee oneens, ze geven immers aan dat die blokken er liggen, en die blokken zijn uitermate geschikt als schuilplek voor de jonge vis, net zo als ze kale wrakken laten afzinken als kunstmatig rif.
me, myself and i

Jellenu 02 September / 2008 / 01:25

Die actie gaat ver, maar dat is ook nodig denk ik.

En gevaarlijk zal het niet zijn. Die vissersboten hebben sonar enzo dus ze zien precies wat er op de bodem ligt.

TMK 02 September / 2008 / 02:04

Maar komen die stenen niet onder het zand te zitten?

Voor zover ik weet zitten er op de grote stenen stranden de grote stenen op de bodem en de kleintjes boven waardeloze actie dus Smiley breekt zo af ook

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

idefixe 02 September / 2008 / 07:50

Kijk als Greenpeace die blokken midden in een visgebied dumpt zijn ze hardstikke fout. De gebieden waar die blokken worden gedumpt zijn ( in overeenstemming met de visserij) aangewezen als gebieden waar met sleepnetten ZEER grote schade wordt aangericht. Dus wat is het probleem?

Slingshot , Gibbon

axe 02 September / 2008 / 11:14

gelukkig dat er nog mensen iets concreets doen (in de plaats van erover te zeveren) tegen lui die uit winstbejag de natuur uitbuiten en verwoesten (en die zodoende de tak waar zij zelf op zitten aan het zagen zijn).

goede aktie : wie niet horen wil ...

- Liquid Force -

Vloeistof 02 September / 2008 / 11:17
Dalijk gaan ze ons nog terroriseren omdat we vogels pesten?
Put on your wakeboots!

johndoe 02 September / 2008 / 12:03
aan de ene kant, we gaan ook dood als alle vis uit de oceanen is.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

micros 02 September / 2008 / 12:07
En al die arme visjes en schelpdiertjes die door die stenen geplet worden dan? Da's toch ook zielig?
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

C0G 02 September / 2008 / 14:30

"als de laatste boom is gekapt

de laatste bizon is afgeschoten

de laatste vogel niet meer vliegt

de laatste vis is gevangen

pas dan komt men erachter dat je geld niet kunt eten!!!"

Smiley WORD!! Piraat.Smiley

Hoe komt het toch dat er zo'n anti-milieu -en-natuursfeertje hangt bij de gemiddelde kitesurfer?

Golfsurfers zijn volgens mij veel meer pro-greenpeace en aanverwante organisaties..

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

kimjansen 02 September / 2008 / 14:35
Quote: C0G - Vandaag 14:30
Golfsurfers zijn volgens mij veel meer pro-greenpeace en aanverwante organisaties..

Statistisch gezien koppen die ook vaker hun board terug Smiley

wazzaah 02 September / 2008 / 14:49

@ COG, hoe zou dat nou toch komen? Smiley

Staat vandaag trouwens in de krant, milieuclubs hebben bij elkaar zo'n 3,5 miljoen leden.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

piraat 03 September / 2008 / 23:05
Quote: C0G - Dinsdag 02 September, 2008 14:30
"als de laatste boom is gekaptde laatste bizon is afgeschotende laatste vogel niet meer vliegtde laatste vis is gevangenpas dan komt men erachter dat je geld niet kunt eten!!!" WORD!! Piraat. Hoe komt het toch dat er zo'n anti-milieu -en-natuursfeertje hangt bij de gemiddelde kitesurfer?Golfsurfers zijn volgens mij veel meer pro-greenpeace en aanverwante organisaties..

omdat deze kerels nog meer back to nature gaan dan de gemiddelde kitesurfer , veel chiller zijn dan de gemiddelde kitesurfYupp ( zie namelijk veel van soort type kitesurfers
Jolly Roger

swiftenaar 03 September / 2008 / 23:25
kitesurfYupp! Gaastra in opkomst he.. dan krijg je datSmiley (no offence tegen mensen die gaastra varen, ken alleen t kleding idee van de Golverrrrrrs)
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

1 2 Last Page