Grip los van North bar

Door: technoboy Reacties: 11 Hits: 2063
technoboy 18 May / 2009 / 20:36
wat kan ik daar aan doen kan je dat los kopen????Smiley ik hoop dat ik het snel hoor want ik ga dinsdag op vakantie

naar egypte knallen thanks hanglossers laterssssssssssssSmileySmiley

technoboy had een 0 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

fietspomp 18 May / 2009 / 20:39
lijmen doe ik zelf ook,anders moet je een nieuwe halen.
www.funsportmakkum.nl / windsurfland.nl /

Mark04 18 May / 2009 / 20:50
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Ik heb contact gehad met Pattex en Bison en heb het probleem voorgelegd.

Dit zijn de reacties van beide lijm-fabrikanten:

Pattex gaf het volgende advies:
Voor deze toepassing, raden wij u het gebruik aan van "Pattex Repair Extreme"
Gedurende de uithardingstijd van de lijm, raden wij u aan om de 2 delen tegen elkaar te houden d.m.v. tape

Bison gaf het volgende advies:
Gezien de dikte van het EVA, zou ik voorzichtig zijn met het gebruik van een lijm op oplosmiddelen basis. Er is kans dat het oplosmiddel door het EVA heen gaat en dat het daardoor niet meer bruikbaar is. Beter advies voor uw toepassing is ons product "Kombi Power". Dit is een 2 componenten lijm welke geen oplosmiddelen bevat.

Ik ben uiteindelijk voor de "Pattex Repair Extreme" gegaan. Ik heb de lijm tussen de grip en bar laten lopen. Lijm zo goed mogelijk verdeeld. Toen met plakband de 2 gescheurde delen tegen elkaar aangetrokken. Daarna een nylon band zo strak mogelijk om de bar gewikkeld om alles goed aan te drukken. Dit moet 48 uur drogen voor maximale uitharding. Het resultaat is super geworden, al zeg ik het zelf.

Enkele foto`s van de bar reparatie:

klik voor een grote versie

Veel succes met de reparatie. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Edit: typen is kunst! (tiepfaudt)
Gaastra Jekyll II 8m² & 12m² - Gaastra Vision Pro 2009

Magic_Ed 18 May / 2009 / 20:51
WAT ERG, JE ZOU ER BIJNA HARDOP VAN GAAN HUILEN Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

technoboy 18 May / 2009 / 21:35
ziet er zeker netjes uit mark maar mijn is ook al een deel weg enz zat te denken aan tennis tape maar ik weet niet of dat los gaat iemand hier ervaring mee thanks latersSmiley

technoboy had een 0 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

Tom-TX 18 May / 2009 / 21:54
hallo,
tennistape gaat te veel water absorberen en dat gaat ook zeer snel slijtenSmiley!
het is eventueel mogelijk als voorlopig alternatiefSmiley
probeer anders eens een oud barretje te rippen en de grip over te plaatsen op je andere bar Smiley (heb er geen ervaring mee maar is nog wel mogelijk denk ik)
grtz
Tom
IKO No. 8323

peterk 19 May / 2009 / 10:49
SPORTTAPE... Kneitertje strak vanuit het midden erom heen rollen... is het enige wat ook blijft zitten als je uitgehaakt loopt enzo... rest stroopt allemaal op...
Wel kans op beetje plakkerige vinger na eerste keren mee varen... en het is niet super mooi... maarja mooi...als het maar werkt...

FerdiH 19 May / 2009 / 16:48
Stukje neopreen van een 2mm shorty op maat maken en erop lijmen???

Het is maar een idee, ik heb er zelf nooit last van gehad

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

Jurrien 19 May / 2009 / 17:12
ssssssssssssssst Smiley
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

GelooptGeflipt 24 May / 2009 / 17:18
je lijnen? zeker staalkabels? shit heah!

Tijd voor een nieuweSmiley
Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

Rens 24 May / 2009 / 18:52
Je bar afspoelen met water na gebruik Smiley
www.ventanabaykiteboarding.com

johndoe 24 May / 2009 / 20:02
Klein stuk los heb ik ductape op gedaan, bijkomend voordeel dat je onder water voelt of je de goede kant van de bar te pakken hebt.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)