Nobile 666 of Brunotti PROX of...

Door: Ductoontje Reacties: 17 Hits: 819
Ductoontje 08 July / 2009 / 18:56
He luitjes,

Na een jaar op een Haze met formaat deur (142) gekite te hebben, probeerde ik vandaag iets kleiners, een Nobile 666 (132*39 of iets dergelijks) . Met angst en vrezen, want ik dacht altijd dat je daar wel heeeel goed voor moet zijn. Maar nee, ik kite er zo op weg, wist raad met de best stevige golven op Scheveningen en sprong én landde, zonder maar een seconde aan het board te hoeven wennen. Ik heb, zo weet ik nu, sinds februari vooral afgezien op mijn Haze, ik had al veel eerder een ander bord moeten kopen.

Maar welke? Mijn eerste reactie is: ik wil zo'n zelfde board. Maar het was het eerste gevorderde board dat ik ooit probeerde, dus ik wil niet al te hard van stapel lopen (en pas dit weekend mijn nieuwe bordje halen, zucht, nog drie nachtjes slapen). Nu kwam ik iemand tegen die razendenthousiast was over de Brunotti PROX. En nu weet ik het even niet meer. Wat is wijsheid? Voor de Nobile 666 (de NHP, eigenlijk) te gaan omdat dat liefde op het eerste gezicht was, of toch ook naar de Brunotti kijken? Kent iemand het verschil tussen beide plankjes? HELLUP!

Groetjes,Ductoontje(vanwege de Ducati, en, er is meer dan kitesurfen alleen, hoewel de Duc de l

Ductoontje had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 13 - 19 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

Reindert94 08 July / 2009 / 19:30
Test ze gewoon beide en ook nog wat andere, en dan neem je gewoon het board dat jezelf het beste vindtSmiley
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

amsterdammertje 08 July / 2009 / 19:50
de brunti pro-x is ook een topper ja, het verschil wat ik merktemet de nobile en de brunotti is dat je brunotti iets beter grip heeft . bedoel dus dat ik die wat lekkerder vind varen planeren etc etc. bij de nobile heb je wat meer power meer speels zeg maar!

dit mijn mening maar voor het geval gewoon ff testen G! Smiley
laterz

Morres 08 July / 2009 / 19:59
uh, 666 heeft concaaf, bruotti niet, dus 666 planeert eerder (en voor mijn gevoel ook beter)
Vind ze beide erg lekker varen, ik zou idd gewoon testen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

josha 08 July / 2009 / 20:24
pro-x heeft toch ook concaaf?
Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

Ductoontje 09 July / 2009 / 07:32
Maarruh, waar kun je de bordjes uitproberen?

Overigens belde ik net mijn dealer, die aangaf dat de T5 (de vroegere 555) ook een prima plank is, iets minder stijf dan de NHP (voorheen 666) en dus wat confortabeler en makkerlijker varend. Iemand hier ervaring mee?
Groetjes,Ductoontje(vanwege de Ducati, en, er is meer dan kitesurfen alleen, hoewel de Duc de l

Ductoontje had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 13 - 19 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

klaas-92 09 July / 2009 / 10:51
T5 heb ik...
persoonlijk wil ik niks anders meer,
vaart super hoogte (in vergelijking met andere kiters) planeerd heel snel en je hebt veel controle
vaar zelf met een 128 (70kilo)
nadelen: in chop heb ik vaak last van spray in mijn gezicht (heb die hulpstukjes nog niet geprobeert)

het board nodigd uit eens lekker te gaan scheuren en hard aftezettenSmiley

johndoe 09 July / 2009 / 12:05
Een 555, met 666 skeggen Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Ductoontje 09 July / 2009 / 12:56
Duidelijk een aantal T5 / 555 fans. Als het inderdaad de T5 wordt scheelt dat weer qua prijs. Vraagje: hebben jullie met beide gevaren of bevalt jullie board gewoon goed? Of beter: als je de T5 en de NHP vergelijkt, welke wint het dan?

keesje 10 July / 2009 / 06:08
ik heb de t5 en de nhp gevaren, mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de nhp.
ik vond zelf de t5 een stuk minder relaxt varen. en een stuk minder pop.
maar dat is vaak voor iedereen anders. dus gewoon allebij even testen.

bernard 10 July / 2009 / 08:20
Of......

nog wat extra verwarring; kijk ook eens naar de North Jaime Pro. Hoor je ook veel goede verhalen over en is vergelijkbaar met de boards waar je nu naar kijkt! Ik zou ze toch eerst eens proberen te testen, dan maar een weekje later aanschaffen!

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Creem 10 July / 2009 / 11:14
ligt ook aan je vaarstijl en waar je vaart. ik zit altijd op zee, daar vind ik de pro-x veel fijner, beter op de golven en minder spray en soepeler dan de 666. Als ik op vlak water zo varen zou ik wellicht een stuggere plank kiezen.

Tja... veeel keuze..... uiteindelijk zijn ze allemaal wel goed, ti's alleen wat je lekker vind :) en testen is makkelijk gezegd maar winkels doen het niet altijd en testdgen zijn er vaak niet of als het is kun j eniet of staat er geen wind....
Stijl als mokersteen

Ductoontje 10 July / 2009 / 15:07
Dank voor jullie reacties. Ik heb zojuist de Nobile NHP (voorheen 666) besteld, volgende week heb ik 'm. Zodra ik 'm heb gevaren kom ik in de lucht!

Lars91 10 July / 2009 / 17:11
Heb je hem gekocht zonder te testen?Smiley
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

johndoe 10 July / 2009 / 17:38
Ik dacht dat de pro-x kwa landingen wat lekkerder waren....
En om welke jaar pro-x wou je,?
njaaa.. je heb nu al zo`n andere nobile.

ik vind mij pro-x 08 egt super, loopt zowat automatische wel hoogte, en idd. chille landingen.Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

SlingyKites 10 July / 2009 / 17:47
Quote: Creem - 10 juli, 2009 (13:14)
ligt ook aan je vaarstijl en waar je vaart. ik zit altijd op zee, daar vind ik de pro-x veel fijner, beter op de golven en minder spray en soepeler dan de 666. Als ik op vlak water zo varen zou ik wellicht een stuggere plank kiezen. Tja... veeel keuze..... uiteindelijk zijn ze allemaal wel goed, ti's alleen wat je lekker vind :) en testen is makkelijk gezegd maar winkels doen het niet altijd en testdgen zijn er vaak niet of als het is kun j eniet of staat er geen wind....

Jij had mijn pro X board vorig jaar nog getest via het coraaltje hehe, wel een topboard he! lekker smooth ook met de landingen maar wel veel popSmiley
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

tomfish 10 July / 2009 / 18:18
het grootste nadeel van brunotti zijn ook die inserts die zo slecht zijnSmiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

Ductoontje 10 July / 2009 / 19:51
Quote: Lars91 - 10 juli, 2009 (19:11)
Heb je hem gekocht zonder te testen?

Jip. Eerder deze week vaarde ik dus wel met een 666. Superdesuper. Bij de zaak waar ik mijn NHP besteld heb wisten ze zeker dat ik er blij van zou worden. Zo niet, dan mag ik terugkomen, dus risico loop ik niet. En tja, ik wil 'm gewoon. Misschien niet de meest rationele benadering, maar kiten heeft bij mij nou eenmaal minder met m'n hoofd te maken dan met andere lichaamsleden (alhoewel, mijn hoofd wordt er wel lekker leeg van)...