Naish Thorn 2009 advies gevraagd

Door: ArjanH Reacties: 1 Hits: 542
ArjanH 29 December / 2008 / 16:43
Graag mijn advies over het nieuwe Naish Thorn board.

Op het moment vaar ik voornamelijk op de 2007 Thorn 128x38. De pop bevalt erg goed en ik vind hem lekker direct. In de chop komt hij echter minder tot zijn recht en bij weinig wind vind ik hem iets te klein.
Ik ben daarom op zoek naar een iets groter board en een board dat minder last heeft van chop (lees: voor zover de combinatie stijfe plank met veel pop - en goed door de chop mogelijk is).

Op het moment ben ik de 132x40 aan het testen. Mijn bevindingen zijn de volgende:
- voldoende pop
- met harde wind het gevoel dat het board te breed is: moeite de rail in het water te houden
- iets te veel flex, waardoor het een indirect gevoel geeft (maar dit ligt misschien aan het feit dat ik met schoentjes vaar?)

Mijn vraag is nu of de 130x39 mogelijk beter bij mij past of misschien de Full Carbon versie?
Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen? De mogelijkheid tot testen van een andere maat heb ik voorlopig nog niet...

Mijn gewicht: - 75-80 kg.

Alle reacties zijn welkom!

=ride on= *SPIN BOARDSPORTS Utrecht*

Kiterick 29 December / 2008 / 17:34
Hi Arjan,

Ik heb ook altijd Naish thorn boardjes gevaren tot aan de 2007, vond ze altijd super.
En heb ook net als jij het boardje in de chop niet echt lekker gevonden.
Ik ben een redelijke Naish-o-fiel en wou ook de 2009 thorn weer hebben, maar had weer dat zelfde
probleem in de chop, en mijn knietjes vonden het ook niet leuk.
Toen een vriend van me de F-one trax liet varen............
Ik was meteen verkocht, al het positieve van de Thorn en daarbij, heerlijk rustig relax boardje (ook in de chop)
Ik heb voor mijn gewicht de 135/41 genomen (90 kg)

Ik hoop dat je iets aan de info hebt Smiley 
C ya