Kite/Snowboardhelm?

Door: RoyHimself Reacties: 14 Hits: 3266
RoyHimself 02 January / 2009 / 13:52
Aloha!

Ik ga over een paar weekjes snowboarden in Frankrijk en het wordt nu wel eens tijd voor een helm. Maarrr ik wil ook een kitehelm gaan halen. Weten jullie of er helmen zijn die zowel voor snowboarden als kiten geschikt zijn? Laat ff weten welke! thankxSmiley
Best Waroo :)

henrik 02 January / 2009 / 14:08
kiten en snowboarden niet denk ik
dit is helemaal anders , bij een snowboardhelm heb je stoffen oorbeschermers tegen de kou
als je die bij het kiten gaat gebruiken dan zuigen ze water op en worden ze zwaar

een kitehelm bij het snowboarden gebruiken gaat maar dan ga je een muts eronder moeten dragen

kzou gewoon 2 aparte helmen nemen , kijk vooral naar de helmen van RED bij het snowboarden

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

Slis 02 January / 2009 / 14:30
sweet.no de beste helmen ever!
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Lorenz 02 January / 2009 / 16:18
Quote: henrik - Vandaag 14:08
kiten en snowboarden niet denk ik dit is helemaal anders , bij een snowboardhelm heb je stoffen oorbeschermers tegen de kou als je die bij het kiten gaat gebruiken dan zuigen ze water op en worden ze zwaar een kitehelm bij het snowboarden gebruiken gaat maar dan ga je een muts eronder moeten dragen kzou gewoon 2 aparte helmen nemen , kijk vooral naar de helmen van RED bij het snowboarden
Veel snowboard helmen hebben afneembare oorpads (tevens te vervangen door headphone pads)

Maar een snowboardhelm is geen kitehelm.

Buiten dit is een helm erg hoofd gebonden, ik zelf heb wel 10 verschillende gepast en toen besloten welk te nemen, de gene die ik eigenlijk wilde zat het meest beroerd! 

tshetanska 02 January / 2009 / 17:15
ikzelf heb een wakehelm van pro-tec die ik ook gebruik om te skiën mits het dragen van een dunne windstopper onder de helm. Die helm zit wel niet zo zachtjes als een echte skihelm maar doet goed dienst. Mijn kitehelm heeft ook earpads maar wel zonder voering.

hifly 02 January / 2009 / 18:02
Word Slis ! Heb deze in Isghl gezien , echt top deze helmen !
Who pay's peanuts get's monkey's

johndoe 02 January / 2009 / 18:24
Check even http://www.bernunlimited.com/ die hebben wel helmen die je voor verschillende sporten kan gebruiken. Hou er dan wel rekening mee dat het handiger en beter is om voor iedere sport een aparte helm te kopen, sneeuw is toch wat harder over het algemeen dan water. Daar hoort nou eenmaal een andere helm bij...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

RoyHimself 02 January / 2009 / 20:55
Wow! lekker bezig mannen! Ga zo door ik heb er zeker wat aan jullie tiipsSmileySmileySmiley

johndoe 02 January / 2009 / 21:29
ik heb nog 1 tje te koop
groeten

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

lennert 02 January / 2009 / 23:24
Ik zou 2 helmen kopen, en voor snowboard zou ik een pro tec kopen, goeie kwaliteit en zacht prijsje
je snowboardhelm zal je toch minder gebruiken dan een kitehelm. Ik heb nu al 6 jaar een pro tec, en hij word toch ieder jaar minstens 2x gebruikt en nog geen schade aan

grtz

RoyHimself 03 January / 2009 / 16:06
En Giro Helmen dan? Wel standaard maar makkelijk te vinden...

FeRNandeZ 03 January / 2009 / 19:04
Snowboard helm lekker in Frankrijk lokaal halen, giga veel types en merken te krijgen en het is zeker niet duurder dan in nl, kan je ook nog eventueel terug naar de shop als er wat mis is. Snowboardhelm moet vooral ook warm zijn omdat je geen muts eronder draagt. Als je ermee kite zit hij in no time onder de schimmel.

Voor kiten, pro tec of zo iets met rubber neopreen binnenwerk dat snel droogt.

kantje board !

Hookipa18 09 January / 2009 / 17:32
Quote: RoyHimself - Zaterdag 03 Januari, 2009 16:06
En Giro Helmen dan? Wel standaard maar makkelijk te vinden...

Heb al 3 jaar een Giro helm om te snowboarden. Kan het alleen maar aanbevelen. Erg licht en zeer comfortabel.

Hookipa18 had een 4 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gin Cannibal (2014)

Spoon 09 January / 2009 / 17:35
ik heb een giro limited edition van anti auti en ik vind hem top! (als ik hem niet vergeet op wintersport vakantie )
There is a spoon

caas 10 January / 2009 / 11:38
persoonlijk zou ik 2 helmen nemen, omdat een helm voor het kiten anders gemaakt is dan een snowboard helm. Dit niet alleen met de warmte en dergelijke, maar ook met de hardheid van het materiaal. als ik een snowboardhelm vergelijk met een kitehelm is een kitehelm veel lichter en het lijkt wel mindersterk...

Je gaat toch ook geen brommerhelm op je motor gebruiken?

sweet.no zijn idd top helmenSmiley
wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)