perry had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 14 - 19 knots op zijn North Evo (2009)
jonasr had een 5 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 34 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)
jonasr had een 5 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 34 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Registreerde: 01 November 2009
Quote: riesie - 8 augustus, 2011 (19:35)Hi, is het officieel zo dat een windsurfer altijd voorrang heeft over een kitesurfer? Dus ook als jij uitvaart op zee en de windsurfer terugkomt? Ik heb het niet over wat aardig en goed zeemansschap, nee gewoon de regels?Gr. RichIn de laatste IKSURFMAG http://www.iksurfmag.com/issue28 staat een artikel over voorrangsregels op het water. Best helder allemaal. Ik geloof niet dat een windsurfer automatisch voorrang heeft, universele regel is stuurboord gaat voor bakboord. Dus rechterhand voor (of kite rechts in het windvenster) = voorrang.Met rood / groene eindjes op de bar is het ook wel makkelijk: groen voor is voorrang, rood voor is geen voorrang. Alles vanuit heelside bezien natuurlijk.
En bij punt 3 mis ik: 'ontstaat/is er een risico op een aanvaring, dan treedt automatisch regel 1 in werking'
Keep it safe, da's het belangrijkste!