volgens mij zijn de eerste nog maar net binnen of moeten zeer binnenkort binnen komen ,dus ik denk dat er in NL zo goed als niemand mee heft gevaren,
en ik wil je niet ontmoedigen,maar adviesverkoop € 899
WWW.KITESTUFF.NL
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Beste waveboards tot nu toe zelf gevaren:
Xelerator 5.8 (geen fish). Super board, flexi, heel eenvoudig te varen: thanks dickie !! Naish 5.8 van vorig jaar. Top board, vaart bijna identiek als de Xelerator. Iets stijvere bouwwijze.
Cyclone 5.4, ideaal als het lekker hard waait, 7mtr weer. Zeer veel grip en kan kort draaien om mooie snaps te maken op de lip. Wel wat lastiger omstappen. Echt een board om hard te hakken op Scheveningen met ZW 7/8.
Ik denk dat de ideale maat is tussen 5.8 en 6.2 (afhankelijk van je gewicht en je budget). Heb je meer te besteden neem een groot en een kleiner boardje. Eventueel een quad voor de nl omstandigheden. Echter zelf nog geen voor / nadelen van een quad t.o.v thruster kunnen ontdekken. Heb zelf een cyclone quad 5.8. Vaar dit board als het minder waait en aanlandig.
Beste waveboards tot nu toe zelf gevaren:
Xelerator 5.8 (geen fish). Super board, flexi, heel eenvoudig te varen: thanks dickie !! Naish 5.8 van vorig jaar. Top board, vaart bijna identiek als de Xelerator. Iets stijvere bouwwijze.
Cyclone 5.4, ideaal als het lekker hard waait, 7mtr weer. Zeer veel grip en kan kort draaien om mooie snaps te maken op de lip. Wel wat lastiger omstappen. Echt een board om hard te hakken op Scheveningen met ZW 7/8.
Ik denk dat de ideale maat is tussen 5.8 en 6.2 (afhankelijk van je gewicht en je budget). Heb je meer te besteden neem een groot en een kleiner boardje. Eventueel een quad voor de nl omstandigheden. Echter zelf nog geen voor / nadelen van een quad t.o.v thruster kunnen ontdekken. Heb zelf een cyclone quad 5.8. Vaar dit board als het minder waait en aanlandig.
vaar zelf met Naish 5.7 van 2008, top board met 3 vinnen. op barbados behoorlijk progressie geboekt en ook de nieuwe 09 quad vin 5.8 geleend (tnx John). wat een super board is dit zeg, net wat scherpere bochten draaien, meer grip door rail en vinnen en dus meer vaart en controle tijdens bottum turns en door de lichte concave makkelijker overstappen/gijpen. board deed precies wat ik wilde! waar ik met mn eigen planki nog wel es de lijn in de turn verloor door chop of kite die me wegtrekt kon ik met deze quad wel controle houden. Leek ook wel of het board afremde als je te hard ging...
maat voor mij is toch wel rond de 5.7, weeg 65 kg en vaar meestal met 10 mtr kite (north 2009) met korte lijnen.
Heb ook Bufo 5.7 fish twinfin, door dikte/ volume echt super plank voor met weinig wind mooie golven te pakken met 10 mtr. bufootjes kunnen niet kapot!!!
wanna play with me...
christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)
Registreerde: 11 January 2002
die lewis lijkt op het eerste zicht wel erg veel op de airush choptop
hoe groot is die lewis?
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)