Best kite met NIET zo best bar

Door: solkite Reacties: 18 Hits: 1641
solkite 15 February / 2009 / 21:55
Hi,

ik heb al vele topics en discussies gelezen over de best bar 07 & 08 dat die niet voor iedereen voldoet op vlak van veiligheid bij het releasen.

Er zijn er die er geen problemen mee hebben MAAR er zijn er veel die toch al wat zand hebben gesnoven nadat ze de release getrokken hebben. En dat was meestal na redelijk wat water te hebben gezopen.

Mijn vraag is nu:
Heeft iemand ervaring met de best kites (waroo, Nemisis) die op een andere 4 lijns bar is aangesloten die wel 99 % veilig is bij het releasen?

Thnx for the feedback. 

Bedankt voor de vele reacties maar heeft iemand ervaring met de Naish double depower 2007 of de 2008 shift bar? Is dit dan een goede keus voor waroo en nemisis??
Ik dacht zelfs aan de IDS bar wat misschien nog beter/veiliger is?

Thnx again! 

piraat 15 February / 2009 / 23:33
je kan het probleem gewoon oplossen door er een safety systeem van een ander merk op te zetten ,dus alleen het depowerkoord (even de lengte opmeten ) en quick release vervangen !! de bar op zich is prima het is die quickrelease zelf wat zo'n ongelovelijk plastic intertoy's ding is . te fragiel , te weinig grip en het ijzeren pennetje wat open moet klappen blijft te vaak gewoon vastzitten

persoonlijk vind ik het ongelovelijk dat met de kennis van vandaag de dag een merk zulke rommel op een bar durft te zetten, het wiel is toch al uitgevonden ?? ok als je een beter systeem bedenkt maar dit ......!
Jolly Roger

Vission 15 February / 2009 / 23:39
Ja of een ander merk bar.. Maar welke past bijvoorbeeld?
Ozone..Spleene..

kevin_texel 16 February / 2009 / 00:49
heeij aries

ik zit hier nu in cabarete en had precies het zelfde probleem met een elf yarga.
Een EH bar past gewoon op de kite!! is zelfs vele malen beter dan best bar.

Smiley
Fone-kiteboarding

kevin_texel had een 4 sterren sessie in Sal - Ponta Sino met maar liefst 24 - 40 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

wouters 16 February / 2009 / 08:53
Naish SLE bar
Ocean Rodeo SLE bar

noem er zo nog maar 20 op die gewoon op je warootke te varen zijn. Keuze genoeg zou ik zeggen.

isomis 16 February / 2009 / 09:27
Ik heb zelf een BEST met best Bar. Die 2008 bar is alles behalve kwaliteit. Er zitten teveel fouten in
zucht...

TORRO 16 February / 2009 / 11:04
@isomis daar was hij zelf ook al achterSmiley

thomasr 16 February / 2009 / 23:13

Quote: wouters - Vandaag 08:53
Naish SLE bar
Ocean Rodeo SLE bar
noem er zo nog maar 20 op die gewoon op je warootke te varen zijn. Keuze genoeg zou ik zeggen.

Ik heb een naish boxer sle van 2007, en een waroo van 08.
kan ik dan gewoon mijn naish bar voor mn waroo gebruiken?Smiley

Ocean Rodeo // Stormchaser.nl

dr511 17 February / 2009 / 00:24
kun je niet beter gaan kijken voor een bar complete (met kite en pomp en lijnen)
Ziki Ondergoed, schultenbrau

piraat 17 February / 2009 / 01:09
ik zeg koop gewoon een goede kite , tis BEST troep !Smiley
Jolly Roger

Onbekende gebruiker 17 February / 2009 / 09:58
Lekker aan je Oh shit vast maken tijdens de extreme wind dagen en voor de rest niet zo piepenSmiley.
Dat ringetje onderaan is ook niet bedoelt om 99% veilig te zijn. Is zodat je na het verklote van een unhooked trick weer lekker snel je bar kan pakken en door kan varen.

Ik vaar er zelf ook mee, maar nog nooit problemen mee gehad. ( ook nog nooit serieus me safety hoeven trekken, bar los laten was altijd genoeg0). Ik ga hier ook niet zeggen dat het systeem super werkt hoor, want ik vind ook dat ze voor zo'n merk wel wat beters hadden mogen verzinnen. Maar goed voor die prijzen moet ergens op bespaart worden heejSmiley.
Marc_87 17 February / 2009 / 12:22
Ik gebruik op mijn Bularoo de bar van mijn Cabrinha kites. Ik heb die zo gemaakt
dat ik die op 1:1 kan zetten. Dat gaat er perfect.

In princiepe kan elke 1:1 bar met die kites worden gevaren. Ik weet niet op zo'n
Slingshot CSS depower lijn op de bar kan, dan ben je van het veiligheids gebeuren
af en werkt het perfect.
Powered by Flysurfer

HJ11 17 February / 2009 / 12:33
Kun je die nieuwe red-line bar van de "Kahoona" niet gebruiken Smiley

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

piraat 17 February / 2009 / 15:11
Quote: TimC - Vandaag 09:58
Lekker aan je Oh shit vast maken tijdens de extreme wind dagen en voor de rest niet zo piepen.Dat ringetje onderaan is ook niet bedoelt om 99% veilig te zijn. Is zodat je na het verklote van een unhooked trick weer lekker snel je bar kan pakken en door kan varen. Ik vaar er zelf ook mee, maar nog nooit problemen mee gehad. ( ook nog nooit serieus me safety hoeven trekken, bar los laten was altijd genoeg0). Ik ga hier ook niet zeggen dat het systeem super werkt hoor, want ik vind ook dat ze voor zo'n merk wel wat beters hadden mogen verzinnen. Maar goed voor die prijzen moet ergens op bespaart worden heej.

klopt maar je mag dus niet besparen op SAFETY !!!!!!!

en er wordt al heel wat bespaard op het in elkaar zetten van de kite , check bijv de trailing edge is even ipv dacron gewoon 2 laagjes normaal doek met een stickseltje ( tis een giller )
Jolly Roger

piraat 17 February / 2009 / 15:11
Quote: TimC - Vandaag 09:58
Lekker aan je Oh shit vast maken tijdens de extreme wind dagen en voor de rest niet zo piepen.Dat ringetje onderaan is ook niet bedoelt om 99% veilig te zijn. Is zodat je na het verklote van een unhooked trick weer lekker snel je bar kan pakken en door kan varen. Ik vaar er zelf ook mee, maar nog nooit problemen mee gehad. ( ook nog nooit serieus me safety hoeven trekken, bar los laten was altijd genoeg0). Ik ga hier ook niet zeggen dat het systeem super werkt hoor, want ik vind ook dat ze voor zo'n merk wel wat beters hadden mogen verzinnen. Maar goed voor die prijzen moet ergens op bespaart worden heej.

klopt maar je mag dus niet besparen op SAFETY !!!!!!!

en er wordt al heel wat bespaard op het in elkaar zetten van de kite , check bijv de trailing edge is even ipv dacron gewoon 2 laagjes normaal doek met een stickseltje ( tis een giller )
Jolly Roger

Onbekende gebruiker 17 February / 2009 / 19:20
tja dat is inderdaad waar, maar goed als je dus geen nieuwe complete kite wil kopen, dan kan je zoals hierboven werd gezegd een ander depower koord halen,.... of gewoon lekker door varenSmiley
posty 20 February / 2009 / 11:20
Quote: piraat - Dinsdag 17 Februari, 2009 15:11

beetje off topic maar ik heb heel wat best kites gezien en nog nooit 1 probleem met de TE.
er zijn wel meer kites die geen dacron TE hebben...

het safety systeem van best is idd gedateerd.
hopelijk dat de nieuwe Kahoona bar die hetzelfde is als IDS eindelijk verbetering brengt!

posty had een 4 sterren sessie in Curacao, St Jorisbaai met maar liefst 16 - 24 knots op zijn Best Kahoona (2009)

Morres 20 February / 2009 / 11:43
Quote: piraat - Dinsdag 17 Februari, 2009 15:11
klopt maar je mag dus niet besparen op SAFETY !!!!!!! en er wordt al heel wat bespaard op het in elkaar zetten van de kite , check bijv de trailing edge is even ipv dacron gewoon 2 laagjes normaal doek met een stickseltje ( tis een giller )
lol, dat gaat zoveel gezeik/geklapper opleverenSmiley

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

piraat 20 February / 2009 / 15:31
2 laagjes doek kan ook prima werken , echter het ging even om het feit dat de kites een redelijk stuk goedkoper zijn / waren ( want echt goedkoper is het ook n iet meer ) en dat er dus bespaard moet worden op het een en t ander . Het wordt allemaal wat simpeler in elkaar gezet en er wordt wat goedkoper materiaal gebruikt , op zich niets mis mee !!!
Al denk ik toch dat goedkoop is uiteindelijk duurkoop ( pers. mening )
Ik heb de afgelopen maanden les gegeven met Best en dat was prima te doen , al werd mijn mening over kwaliteit wel bevestigt als ik de robuustheid met andere merken vergelijk . ( wederom pers. mening )

Ik vind het juist wel ok dat een merk als Best er is , dit geeft de mensen met een minder ruim budget ook de kans lekker te kiten .

Echter een zin als besparen op de safety vind ik een walgelijk iets , safety is het belangrijkste naar mijn mening en hier mag niets en dan ook NIETS op bespaart worden .
Ook tijdens de lessen viel mij op dat bij het trekken van de safety er zo nu en dan niets gebeurde , we kiten in 2009 en dat vind ik toch wel heel erg !!
Het lijkt mij dan ook dat een goedwerkend safety systeem al lang uitgevonden is, gebruik die kennis dan en kom niet met een zogenaamde vernieuwing ( om marketingbabbels te kunnen neerzetten vermoed ik ) die slecht of niet werkt .
Jolly Roger