Gescheurde trommelvlies

Door: RemStah Reacties: 58 Hits: 11925
RemStah 03 August / 2009 / 09:39
Heren en Dames mede kitefreaks :)

ik heb een vraagje... ik ben gister headfirst op volle snelheid voorover me boardje over gegaan en klapte met een zwiepende beweging... met me gezicht schuin op het water.. .allemaal nie zo erg... maar toen ik opstond was ik gelijk misselijk en geen evenwicht... wist eigenlijk gelijk al... gescheurd trommelvlies... allemaal nie zo heel dramatisch... maar wat wel ernstig is is dat ik iig een maand... waarschijnlijk drie... en misschien wel een half jaar het water niet in mag... hence NIET KITEN... dat zei de huisarts van de huisartsen post...

Heeft iemand hier ervaring mee... want los van het feit dat ik nie kan kite.. is het ernstig irritant dat ik nu dus aan 1 kant redelijk doof ben...

FACK EEN HELE TIJD NIET KITE... ZUUR!!
Pro in wording.... for now.. still a newbie

Morres 03 August / 2009 / 09:45
had ik ook, na 3weken mocht ik weer van de doc en na 2 weken ging ik al, wel ff met oordopjes gaan(ruksticker)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

FrEeZe 03 August / 2009 / 09:49
Oiii piept ie ook?

RemStah 03 August / 2009 / 09:51
Quote: FrEeZe - 3 augustus, 2009 (11:49)
Oiii piept ie ook?

JAH GRUWELIJK IRRITANT!!!

en dus ook voor 70% doof links :S

Pieces 03 August / 2009 / 09:56
Damn, dat moet een beste klapper geweest zijn dan.

Beterschap en succes met (een hopelijk snel) herstel!
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

RemStah 03 August / 2009 / 09:57
Quote: Pieces - 3 augustus, 2009 (11:56)
Damn, dat moet een beste klapper geweest zijn dan. Beterschap en succes met (een hopelijk snel) herstel!

jup da was het ook Smiley

Stond een windsurfer naast die zei... woooow dat zag er vet uit Smiley

hahaha

jorrit 03 August / 2009 / 10:00
Als je in het vervolg een helmpje op doet, kan je bijvoorbeeld bij Bern, bescherming voor je oren er in klikken. Scheelt een aantal weken kiten Smiley
Beterschap!
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

sander1970 03 August / 2009 / 10:07
Ik heb hetzelfe gehad, backrol kiteloop helemaal fout geland, volgens de dockter zat er geen gaatje maar een gat in mijn trommelvlies.
Ik had oordopjes gekocht en heb gewoon door gekite. (wel ietsje rustiger aangedaan)
suc6
sander

sander1970 had een 0 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2012)

Zon 03 August / 2009 / 10:11
Vorig jaar op Tenerife een Belgisch meisje ontmoet die dat ook had. Zij had een enorm gat in haar trommelvlies en mocht eigenlijk iets van 3 maanden niet kiten, maar had afsluitende oordopjes van de dokter daar gekregen en een soort rubberen band (zag er beetje uit als een haarband) eroverheen, en daarmee kon ze toch gewoon het water op!

RemStah 03 August / 2009 / 10:14
Quote: Zon - 3 augustus, 2009 (12:11)
Vorig jaar op Tenerife een Belgisch meisje ontmoet die dat ook had. Zij had een enorm gat in haar trommelvlies en mocht eigenlijk iets van 3 maanden niet kiten, maar had afsluitende oordopjes van de dokter daar gekregen en een soort rubberen band (zag er beetje uit als een haarband) eroverheen, en daarmee kon ze toch gewoon het water op!

Ik weet dat er inderdaad oordoppen zijn... had met de huisarts ook al besproken dat de KNO arts in het ziekenhuis dit eventueel zou kunnen fixen.. en dan inderdaad een soort van haarband er overheen... maar het kutte is dat ik voor me werk dus ook hele dagen bezig ben met praten en veel gebeld wordt... dus als ze het in het ziekenhuis kunnen fixen!! hoe eerder hoe beter...

knal irritant om eenzijdig doof te zijn!!

JT_MEEL 03 August / 2009 / 11:47
Lekker kut, beterschap ermee.

Maar gisteren dus nog wel de 14,5m Fluid (eindelijk) uit de kast kunnen halen? Smiley Was zelf gisteren bezig op IJmuiden, 2/3 van de sessie op 1:1 op T3 (niet vooruit te branden (low end was foetsie), trage draaicirkel & gay-ass bardruk (met 2 vingers te doen))...daarna alles weer terug op 2:1 (met minder wind veel beter te varen, bardruk weer terug naar het spierballen-niveau en weer snellere draaicirkel)....al met al veel beter (IMO).

guppy 03 August / 2009 / 12:08
Een sportieve KNO arts opzoeken (die snapt dat jij niet 3 maanden wil toe kijken.. ), dopjes op maat laten gieten, helmpje erover heen en you're good to go! Sterkte! Smiley

Woodmaster 03 August / 2009 / 12:26
Damn niet best kerel!!! BeterschapSmiley
Vraagje: die oordoppen kan je kant en klaar kopen maar die past toch niet in ieder oor?
Kan je ze ook op maat maken net als een bitje bij de tandarts?
(Natuurlijk niet bij de tandarts dan he ..voor de gochemerts tussen onsSmiley)
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Pieces 03 August / 2009 / 12:29
Je kunt oordoppen inderdaad op maat laten maken (ik heb ze voor op de motor). Reken er wel op dat je niet voor 20 Euri klaar bent als je dit wilt doen (eerder tussen de 100 en 150 Euro). Daarnaast moeten je oren schoon zijn... dus er mag niet teveel zand meer in je oren zitten als je ze gaat laten aanmeten Smiley
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

Surfz 03 August / 2009 / 13:10
Heb ik ook gehad (scheur in trommelvlies), alleen kwam dat door wakeboarden. 6 weken niet gekite en daarna heb ik een tijdje Proplugs gebruikt als ik nieuwe dingen wou leren. Heb je een gat oid in je trommelvlies dan inderdaad een sportieve kundige KNO arts zoeken
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

Rain 03 August / 2009 / 13:23
Quote: RemStah - 3 augustus, 2009 (12:14)
...en dan inderdaad een soort van haarband er overheen...

lullig mode:...je hebt geen eens haar man :)

Maar inderdaad super kudt weer. Eerst je been, toen die voedselvergiftiging en nu dit... je gaat lekker! :S

Ik las op verschillende sites dat het vanzelf weer dicht groeid, maar dat het ook operatief te genezen is. Oordopjes lijkt me een tijdelijke oplossing, maar als er al een gat inzit zou ik daar wel mee uitkijken.

anyways, sterkte man!

Good decisions come from experience & experience comes from bad decisions

RemStah 03 August / 2009 / 14:04
Quote: Rain - 3 augustus, 2009 (15:23)
Quote: RemStah - 3 augustus, 2009 (12:14) ...en dan inderdaad een soort van haarband er overheen... lullig mode:...je hebt geen eens haar man :) Maar inderdaad super kudt weer. Eerst je been, toen die voedselvergiftiging en nu dit... je gaat lekker! :S Ik las op verschillende sites dat het vanzelf weer dicht groeid, maar dat het ook operatief te genezen is. Oordopjes lijkt me een tijdelijke oplossing, maar als er al een gat inzit zou ik daar wel mee uitkijken. anyways, sterkte man!

lullige mode: groeid.... is dat groeien in de verleden tijd :D

jah man... ik weet.. maar jah gelukkig is het allemaal niet lang en ernstig!!

ik ga zo de KNO arts bellen omdat het met werken ook gewoon niet handig is!!!

onno 03 August / 2009 / 14:23
Ola, Heb het ook gehad.... Wel is echt heeeeeeel belangrijk dat je geen water in je oor laat komen tijdens het kiten!!!! Gebeurt dat wel en je komt dan onderwater weet je niet meer wat boven of onder is en dan verzuip je gewoon!!!!!!! Dus koop goede oordoppen!!!!!!!
Enne je gehoor komt w.s wel weer helemaal terug!
onno
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

RemStah 03 August / 2009 / 14:32
Quote: onno - 3 augustus, 2009 (16:23)
Ola, Heb het ook gehad.... Wel is echt heeeeeeel belangrijk dat je geen water in je oor laat komen tijdens het kiten!!!! Gebeurt dat wel en je komt dan onderwater weet je niet meer wat boven of onder is en dan verzuip je gewoon!!!!!!! Dus koop goede oordoppen!!!!!!!Enne je gehoor komt w.s wel weer helemaal terug!onno

woooow dat klinkt wel heftig!! moet zeggen dat ik gister toen ik opstond ook redelijk duizelig!! en nog steed een beetje dat zee zieke gevoel!! erg vermoeiend!!!

MAAAAARRRR ... donderdag naar de KNO arts.... hoop dat ze er iets aan willen en kunnen doen

Kamo 03 August / 2009 / 15:40
Ik denk dat dat nog wel garantie is, een trommelvlies mag bij normaal gebruik niet zomaar scheuren, gewoon even terug naar je shop, en anders de fabrikant.

Als je voor je garantiegevalletje een paar foto's hebt kun je ook nog in het topic van TMK!Smiley
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

RemStah 03 August / 2009 / 16:25
Quote: Kamo - 3 augustus, 2009 (17:40)
Ik denk dat dat nog wel garantie is, een trommelvlies mag bij normaal gebruik niet zomaar scheuren, gewoon even terug naar je shop, en anders de fabrikant. Als je voor je garantiegevalletje een paar foto's hebt kun je ook nog in het topic van TMK!

Heb even gechecked bij een zekere heer G. Od... maar die geeft tot nu toe nog geen gehoor over de gararantie Smiley

Donderdag maar eens vragen of het toch kan claimen :P

mik 03 August / 2009 / 20:11
hmm helaas mag ik mij een deskundige noemen in gescheurde trommelvliezen. Drie keer gehad!Smiley

Bij sommige mensen is de oorbuis rechter dan bij anderen waardoor er sneller een grote druk op de trommelvlies komt bij bijvoorbeeld verkeerde landinge. Soms hief je niet eens nieuwe dingen te oefenen. De laatste keer deed ik een backroll en kwam ook op mijn hoofd terecht. En ja wederom een scheur.

Mijn bevindingen zijn:
- Pas op met te snel kitesurfen voor verdere ontstekingen
- gebruik goede oordoppen. De gangbare zijn niet ventilated en kunnen door plotselinge drukverschillen je oren in vliegen
- ik gebruik nu altijd proplugs (ventilated). Nooit meer last gehad en ook heb verschillende dikke crashes gehad. wel even goed passen en zo de juiste mat kiezen!

succes met jeherstel!~
ikben nu bezig om terug te komen van een gescheurde achillespees. hmmm misschien ben ik wel een softy........

mik had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Best Waroo (2009)

Lord_of_the_Boards 03 August / 2009 / 21:21
Dokters doen altijd zoooo voorzichtig met de periode dat je niet mag kiten................... 3 maanden tot een half jaar. Maak daar maar 2 weken van. Alleen wel met een oordopje dan. Ik heb mijn trommelvlies een keer gescheurd met windsurfen. 2 weken later was ik weer met een oordopje aan het varen.
Je moet zeker iets in je oor doen als je het water in gaat zolang het scheurtje nog niet dicht is, anders krijg je echt een probleem. Het kan gaan ontsteken, maar er kan ook water achter je trommelvlies komen. Hierdoor kan je grote problemen krijgen met je evenwichtsorgaan, waardoor je niet meer weet wat boven en onder is. Met een goed oordopje hoeft het geen probleem te zijn.
www.stormchaser.nl

RemStah 04 August / 2009 / 08:43
Quote: Lord_of_the_Boards - 3 augustus, 2009 (23:21)
Dokters doen altijd zoooo voorzichtig met de periode dat je niet mag kiten................... 3 maanden tot een half jaar. Maak daar maar 2 weken van. Alleen wel met een oordopje dan. Ik heb mijn trommelvlies een keer gescheurd met windsurfen. 2 weken later was ik weer met een oordopje aan het varen.Je moet zeker iets in je oor doen als je het water in gaat zolang het scheurtje nog niet dicht is, anders krijg je echt een probleem. Het kan gaan ontsteken, maar er kan ook water achter je trommelvlies komen. Hierdoor kan je grote problemen krijgen met je evenwichtsorgaan, waardoor je niet meer weet wat boven en onder is. Met een goed oordopje hoeft het geen probleem te zijn.

het laatste wat we willen is natuurlijk ook verzuipen.. maar doof worden door ontstekingen en gezeik en zo....

Maar inderdaad die oordop... dan wel gelijk 1 met een muziek optie :D heheh relax!! nee jah oordop haarband weet ik veel als het maar werkt!

RemStah 06 August / 2009 / 12:43
FACK

had een gruwelijk strenge KNO arts die me niet even wou opereren... moest uitzich zelf helen en als het over 2 maanden niet dicht is dan gaan ze snijden :S dus voorlopig niet vliegen met me nieuwe kitejes... en als het opereren in oktober wordt... dan is het seizoen soort van over...

24 aug moet ik terug komen!!

Gr