Parkeren IJmuiden

Door: rimmert Reacties: 89 Hits: 11069
rimmert 07 August / 2009 / 08:07
Laatst voor het eerst op IJmuiden gekite. Prima spot. We stonden op de parkeerplaats van het Kennemerstrand, dus bij de strandtent Zilt.

Op aanraden van een medekiter lekker zonder betalen achter de auto voor me aangereden. Hij zegt dat veel mensen/kiters dit ook doen.

Bij het uitrijden staat echter wel een groot bord 'camerabeveiliging' en er hangen ook camera die de ingang en uitgang zien. Vraag is nu: zijn dit dummies, of ben ik een dummie en kan ik nu een boete verwachten Smiley?
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Magic_Ed 07 August / 2009 / 08:18
Jij bent een dummie en hebt nu toegegeven een dief te zijn. Misschien niet zo slim.

Verder staat er soms iemand met een auto (Kees?) te controleren.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

-DAVE- 07 August / 2009 / 08:19
Die camerabeelden geven ze niet af of bekijken ze NIET eens als er complete auto's worden ontvreemd van de parkeerplaats.

Lekker doorjakkeren zou ik zeggen.

Ik betaal uit principe al niet aan die parkeerplaats, vanwege dat feit dus, dat er wel es gewoon auto's leeg geroofd worden of helemaal weggenomen door boeven. 0 hulp of aktie krijg je van die parkeerbeheerderdickface.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

C0G 07 August / 2009 / 08:42
Ik heb daar ook nog nooit last van gehad daar, boetes... die camera is voor de sierSmiley

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Cheiz 07 August / 2009 / 08:51
Heb dat zelf nooit hoeven proberen, mijn wagen heet kitt namelijk...
Tja, niet om de moraalridder uit te hangen, maar als je lekker gegeten hebt in een restaurant betaal je toch ook?
En als je die paar euro's zonde vindt, zet je 'm toch bij dat industrieterrein voor de duinen, moet je wel een eindje lopen maar heb je wel meteen een goeie warming up Smiley en anders Wijk aan zee = gratis parkeren

Jurrien 07 August / 2009 / 09:06
Die gast van parkeer beheer heet: H M de K Smiley
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

rimmert 07 August / 2009 / 09:07
Hare Majesteit de Koningin?

isomis 07 August / 2009 / 09:09
@cheiz,

zal ik even een factuur opstellen voor je met betrekking tot het zonlicht dat je dagelijks gebruikt? Je geniet daar toch ook van? heb wel een actie, zuurstof is voorlopig nog gratis!!! Echter zeelucht is een ander verhaal, dat kost wel geld.
zucht...

Woodmaster 07 August / 2009 / 09:29
Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Nature 07 August / 2009 / 09:30
Quote: Cheiz - 7 augustus, 2009 (10:51)
Heb dat zelf nooit hoeven proberen, mijn wagen heet kitt namelijk...Tja, niet om de moraalridder uit te hangen, maar als je lekker gegeten hebt in een restaurant betaal je toch ook?En als je die paar euro's zonde vindt, zet je 'm toch bij dat industrieterrein voor de duinen, moet je wel een eindje lopen maar heb je wel meteen een goeie warming up en anders Wijk aan zee = gratis parkeren

Als een Product / dienst niet goed is dan vraag je toch ook je geld terug. In ijmuiden betaal je voor bewaakt parkeren een zekerheid dat er niet ingebroken wordt dus of iig dat er bewaakt wordt. Dit is echter niet het geval dus claimen veel locals hun geld terug door niet te betalen.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Cheiz 07 August / 2009 / 09:47
@ nature:
Snap de frustratie niet helemaal geloof ik. Zijn er zoveel problemen op dat terrein dan (qua inbraken ofzo)? Heb dat zelf nog nooit meegemaakt of gehoord.
Op enkele uitzonderingen na moet je in NL toch overal betalen om bij t strand te parkeren. Welvaartmaatschappij heeft dat mee te maken geloof ik.

wazzaah 07 August / 2009 / 09:51
Zodra er betaalt moet worden voor iets mag je daar iets voor terug verwachten, zeker op zo'n grote en drukke parkeerplaats hoort veiligheid daarbij.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Cheiz 07 August / 2009 / 10:05
Misschien iets met een autowas-service ofzo, mijne kan wel een stofzuig-beurtje gebruiken!
Verder wordt t weer eens tijd voor een straf zuidwester briesje...

Djee 07 August / 2009 / 10:12
is t zelfde met een garderobe als je daar voor moet betalen, verwacht je service niet dat je jas "kwijt" raakt...
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

rimmert 07 August / 2009 / 10:30
Betaald parkeren is gewoon een melkkoe. Maak dan een betaald/bewaakt deel, en een gratis deel. Dan weet ik wel waar iedereen zijn auto neerzet.

Moet je eens nagaan wat je jaarlijks betaald her en der voor het neerzetten van je auto.

Highmen 07 August / 2009 / 10:40
Bij Workum staat ook zo'n apparaat in de middle of nowhere..

Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

bart13 07 August / 2009 / 10:55
En die kost ook nog eens 4,50!!! BTW als mensen een dagkaartje halen en op het moment dat ze naar huisgaan er nog nieuwe kiters (kunnen) komen doe dan je kaartje terug in de auto maat, dus het klepje waar het kaartje in valt dan heeft de volgende geluk :D Doe ik ook in de stad altijd :D

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

D-ice 07 August / 2009 / 13:45
Betaald parkeren is niet automatisch bewaakt parkeren....

blablablabla....

Gewoon lekker doorrijden dus Smiley

RemStah 07 August / 2009 / 14:17
WAT EEN GEZEUR OM EEN PAAR EURIESS PFFFF
Pro in wording.... for now.. still a newbie

johndoe 07 August / 2009 / 14:23
Van welke kant moeten we het dan bekijken Remstah? Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

isomis 07 August / 2009 / 14:27
Quote: RemStah - 7 augustus, 2009 (16:17)
WAT EEN GEZEUR OM EEN PAAR EURIESS PFFFF

ben jij dat jochie van 12 niet die moet rondkomen van dat bedrag per maand?
zucht...

johndoe 07 August / 2009 / 14:32
@ Remstah,

Als je naar je toetsenbord kijkt zie je helamaal aan de linkerkant ongeveer in het midden een knop zitten "caps lock"...
Druk die eens in de volgende keer na je eerste hoofdletter aub Smiley

We maken gebruik van de stranden veelal wanneer de rest van de bevolking lekker thuis op de bank zit te kou kleumen. Beetje absurd om dan ook nog te moeten betalen. Betaald parkeren hebben ze ingevoerd om de grote menigte te ontmoedigen met de auto te komen. Op drukke en zonnige dagen begrijp ik het prima.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Stuiver 07 August / 2009 / 14:37
hmmm, ook grappig, gewoon even blijven wachten als je de slagboom door bent.... dan neem ik een werkende camera mee!!!

JT_MEEL 07 August / 2009 / 14:38
@RemStah: Parkeren op IJmuiden kost €7,-...een paar weken geleden (toen er nog wel wind was) ben ik er 3 keer geweest in een week...dat begint het aardig aan te tikken hoor.

idefixe 07 August / 2009 / 14:55
Het schijnt dat bij sommige van die parkeerautomaten ( vooral bij de wat oudere types) de detectie voor de "inrij- slagboom" ook op een uitgerold stuk alu-folie reageert. => alufolie op de detectie-ring = slagboom open en doei Smiley
Dit mag natuurlijk niet hè.
Slingshot , Gibbon