Parkeren IJmuiden

Door: rimmert Reacties: 89 Hits: 11066
Woodmaster 08 August / 2009 / 19:47
Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

wazzaah 08 August / 2009 / 20:25
Ja meneer Geldwolf u kunt beter abbo's maken voor de surfers want anders rijden we gewoon achter elkaar eruit Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 08 August / 2009 / 22:01
Smiley

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

davidov 08 August / 2009 / 22:13
Wrong,

Hij moet je eerst voor het gerecht slepen en een papier laten aanmaken waarop staat dat jij niet meer op die parking komen totdat je de eigenlijke schuld hebt ingelost. Dit moet ook uithangen op de parkeerplaats.

Laat hem maar de politie bellen. Aangezien het ook privé terrein is hebben hun daar geen bevoegdheid.
Parkeer jij je auto daar over 3 parkeerplaatsen, dan kan de eigenaar v/d parking je auto laten wegslepen maar kan jij hem op jou beurt voor het gerecht slepen. Als er geen borden zouden staan hoe je moet parkeren. En het geen openbare plaats is want daar gelden de wetten van op de openbare weg niet. (parkeren he)

Afijn, in België is het toch zo Smiley
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Vliegenaar 08 August / 2009 / 22:19
Quote: kiteboardertje - 8 augustus, 2009 (21:34)
terein is van particulier en niet van gemeente/provinciede plekken voor het coraaltje waar je niet mag parkeren dat is gemeente Terein is van ene gerlof(geldwolf is zijn bijnaam)

Het lijkt me sterk dat dat grote terrein particulier eigendom is.

Ik denk dat de gemeente wel degelijk de eigenaar is maar dat hij het alleen maar pacht.
Het zou me niets verbazen als hij zelf ook een godvermogen aan de gemeente moet betalen voor die pacht en
dat mede de reden is waarom het zo duur is.

hoogedijk 09 August / 2009 / 05:48
heb je een 4x4 dan rij je even om via zuidpier de seaport haven in. die boom is vaak open. maar er hangen camera's, in het kantoor van de seaport haven kunnen ze zien wie er in en uit gaat.

volgens mij is het parkeer terrein deels eigendom van de gemeente en deels van de seaport haven ondergebracht in kennemermeer BV. de manager van de seaporthaven funcke gerlof beheert het terrein en hij heeft een mannetje, hij heet geloof ik Meijer, de grootste aardworm die er in ijmuiden rondrijd, in een oude donkergroene mitsibushi jeep rond met een seaport logo. onderschat gerlof niet hij is ook erelid van de reddingsbrigade en rijd op een legerkleurige quad. gerlof is op zich geen onaardige man, maar wel zakelijk.

samen naar gerlof om over de prijs te onderhandelen kan je echt vergeten.

leuk om meer te lezen over de geschiedenis van de haven:
http://www.stelling.nl/kleintje/actueel/DGLG1081860441.html
http://www.vn.nl/Verhalen/Dossiers/Crime1/DossierCrimineelGeld/ArtikelCrimineelGeld/HetSpooktInIJmuiden,SpeeltuinVoorAmsterdamseCriminelen.htm?print=true

het is niet netjes om er gratis uit te rijden, maar als je dit leest heb ik er niet veel moeite meer mee.

micros 09 August / 2009 / 15:02

Quote: hoogedijk - 9 augustus, 2009 (07:48)
http://www.vn.nl/Verhalen/Dossiers/Crime1/DossierCrimineelGeld/ArtikelCrimineelGeld/HetSpooktInIJmuiden,SpeeltuinVoorAmsterdamseCriminelen.htm
het is niet netjes om er gratis uit te rijden, maar als je dit leest heb ik er niet veel moeite meer mee.

Allemensen wat een verhaal... waar begon het ook alweer? Parkeertarieven? Smiley

"Het complex is onderdeel van Seaport Marina, de jachthaven die het privébezit was van de in 2004 geliquideerde Willem Endstra. Vanuit jachtclub The Dutch Admirals zie je nog het penthouse van de vermoorde vastgoedman, smaakvol ingericht en behangen met moderne kunst, weet een vriendin van wijlen Endstra, een van de vele minnaressen die hier de zon zag ondergaan. De voormalige eigenaar liet zijn onderkomen ooit voorzien van kogelvrij glas. Verderop zijn de balkons zichtbaar van de overige appartementen, die deels door leden van de familie Endstra werden – en worden – bewoond." Idem voor de jachtclub, idem voor de Holiday-Inn, etc...
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

johndoe 09 August / 2009 / 15:44
Voor 5 euro zeg ik niks!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

SlingyKites 10 August / 2009 / 08:44
Ik heb gewoon zo'n handig pasje en daarmee rijd ik zo in en uit de slagbomen zonder te betalen, muhahahaSmiley Lenen? 5 euro per dagSmiley
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

johndoe 10 August / 2009 / 13:56

SmileySmileySmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

isomis 10 August / 2009 / 14:40
@bikiniisuit,

Als bedrijf zijnde een rechtzaak beginnen tegen iemand die geen parkeertickets betaald is onbegonnen werk. Kortom, dat is ook gelijk de reden waarom nooit iemand een boete heeft gehad.
zucht...

Woodmaster 10 August / 2009 / 14:42
I rest my case!!!!!!!

martinAIR 10 August / 2009 / 14:59
econoompjes!!!
je rijd auto..
je hebt voor 'n capitaal in the air hangen..
en mekkeren over 2,50..
in treintje er uit rijden is al zoo oud!. nu hebben ze scootertjes gekocht om je alsnog ff aan te houden hier!
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

RemStah 10 August / 2009 / 15:23
Quote: bikiniisuit - 10 augustus, 2009 (15:56)
..mmmm, Vliegenaar heeft gelijk de gemeente is eigenaar van het parkeerterrein en zoals Hoogedijk zegt de Gemeente Velsen heeft een pacht contract afgesloten met Kennemermeer BV om het parkeerterrein te exploiteren. dit kun je ook terugvinden in openbare registers (kadaster). Wat vliegenaar zegt over "de hoge pacht" klopt NIET. ook dit kun je terugvinden in openbaar register: KvK. Kennemermeer BV heeft in 2006 een winst gedraaid van E 102.000 en in 2007 een winst van E 61.000. De winst wordt toegevoegd aan de reserves en een BV die in 2007, 4 ton Euries aan reserves heeft (lees opgepotte reserves), dat vind ik echt enorm veel. Aan de pacht wordt dus goed verdiend. Op JULLIE rug! dacht dat r op dit forum knappe/slimme studenten ware …. slingykites kun je je PAS dupliceren voor 5 Euries & uitdelen wanneer t waait. Wat ik ook niet weet is of je "ïn pacht uitgegeven Gemeente grond" nou een boete krijgt of dat t meteen een misdrijf is of boete zo (zie bordjes op privé terreinen) als je treintje rijdt of "bij PASt". zie bij het treinen echt nog een keer iemand onthoofd worden, crisis

Wat ik me afvraag he.. zou die Kennemermeer BV alleen maar inkomsten hebben over de pacht?.... en een winst draaien van een ton... is niet als je kosten heb van 95.000 euries... dus is de winst bruto of netto? en komt de winst niet ook voort uit andere bronnen... zijn een hoop onduidelijkheden nog steeds....

Pro in wording.... for now.. still a newbie

Woodmaster 10 August / 2009 / 16:44
Quote: SlingyKites - 10 augustus, 2009 (10:44)
Ik heb gewoon zo'n handig pasje en daarmee rijd ik zo in en uit de slagbomen zonder te betalen, muhahaha Lenen? 5 euro per dag

Ook van pappa?

Dappie 12 August / 2009 / 07:48
Tsja, het parkeren daar is idd veels te duur met treintjes ten gevolgen Smiley

Iemand trouwens een ID of er bij ijmuiderslag ook parkeer abonnementen te regelen zijn? Ik parkeer daar meestal zonder te betalen, maar recent 2x een boete gehad op zater of zondag. Die parkeer gelegenheid wordt volgens mij door de gemeente gerunt... geen mogenlijkheid achter andere aan onder de boom door te rijden Smiley

Jurrien 12 August / 2009 / 09:46
Het parkeerterrein is van seaport marina
---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Vliegenaar 12 August / 2009 / 10:09
Net ff gegoogled, je hebt dus Kennemerstrand NV en Kennemermeer BV.
Het is me niet 100% duidelijk wat ze nu wel en niet exploiteren maar volgens mij gaat Kennemerstrand NV over alles over de duin (strandtenten, huisjes, etc) en Kennemermeer BV alles wat er achter ligt.
Dan gaat het dus over de parking, gebouw bij het meertje, maar ook delen van de jachthaven en de appartementen en shops die daar zijn.
Het is dus niet zo dat ze €100K winst maken op de parking maar over een heel scala aan diensten.

Van de IJmuider Courant: "Marina Seaport en de Kennemerboulevard zijn nu al niet van de gemeente. Velsen heeft wel 51 procent van de aandelen van Kennemerstrand NV en Kennemermeer BV en die bezitten en exploiteren het IJmuiderstrand en het Binnenmeer en omgeving tot aan de voet van de Kennemerboulevard."

TMK 12 August / 2009 / 12:12
Wat willen ze je nou maken om die 7 euro?

De overduidelijke reden is dat mensen er toch wel komen voor die 7 euro, mooi in je zak gestoken. Op echt mooie dagen staat het parkeerplaats bijna vol.
Maar die dagen heb je bijna niet meer.. Smiley

Voor de mensen die ballen hebben.. Je hebt een slagboom, nog voor de bocht van de Kennemerboulevard. Dat pad loopt langs de parkeerplaats, en zo kom je ook op de parkeerplaats. Moet je ze alleen omhoog zetten.

Dat doen we ook altijd als we naar school gaan met de auto. Mijn eigen school deelt alleen vergunningen uit, aan mensen die 30km of verder van school af wonen. Lekker bij Inholland dat ding parkeren. Gewoon de slagboom omhoog (als ie nog wel dicht staat Smiley ) zo vaak gedaan en nog nooit een boete gehad.. Ik neem dan ook aan dat die slagboom er ergens voor staat.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

TMK 12 August / 2009 / 12:28
Quote: SlingyKites - 10 augustus, 2009 (10:44)
Ik heb gewoon zo'n handig pasje en daarmee rijd ik zo in en uit de slagbomen zonder te betalen, muhahaha Lenen? 5 euro per dag
Wat klets jij nou, je hebt niet eens een auto, laat staan een rijbewijs Smiley

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

johndoe 12 August / 2009 / 13:37
hahaha

RemStah 12 August / 2009 / 14:46
Smiley
Pro in wording.... for now.. still a newbie

Mosquito 12 August / 2009 / 15:01

Woodmaster 12 August / 2009 / 18:27
Quote: TMK - 12 augustus, 2009 (14:28)
Quote: SlingyKites - 10 augustus, 2009 (10:44) Ik heb gewoon zo'n handig pasje en daarmee rijd ik zo in en uit de slagbomen zonder te betalen, muhahaha Lenen? 5 euro per dagWat klets jij nou, je hebt niet eens een auto, laat staan een rijbewijs
Smiley

jorush 12 August / 2009 / 18:32
auto veilig, auto veilig auto veilig op die parkeerplaats, nou daar zal Davies anders over gedacht hebben toen zijn gloednieuwe auto geraust werd daar, ik betaal NUL en ik steel met LIEFDE Smiley

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)