Parkeren IJmuiden

Door: rimmert Reacties: 89 Hits: 11067
isomis 07 August / 2009 / 14:59
---remstah mode on---
@IDEFIX,
FOEI!
---remstah mode off---
zucht...

RemStah 07 August / 2009 / 15:11
Isomis... echt dude... als je wil weten of ik 12 ben klik dan ff op mijn naam ga naar dit is RemStah en dan weet je het...

Van welke kant je het dan moet bekijken?? Weet je ik denk dat ik zaken die je toch niet kan veranderen.. en die zo marginaal zijn.. dat het de moeite niet waard is om je daar druk over te maken.. omdat je daarmee het betaald parkeren helemaal niet tegen gaat... Niet zo boeiend vind.. en dus vind dat het gezeur om een paar euries...

Weet je het is een risico afweging ook.. wat kost het als je illegaal uit rijdt? 80 euries?? ik weet het niet hoor.. maar stel dat je 1 op de 10 keer gepakt wordt en je betaald 6 euries per keer (ik noem maar wat bedragen) is het zinvoller om te betalen omdat je dan op de lange termijn geld bespaart... pfff maar goed alweer teveel woorden aan dit onderwerp.. hulde aan iedereen die illegaal uitrijdt... hulde aan iedereen die betaald.. i dont care...

@ isomis.. was jij niet dat jaloerse mannetje dat vroeger altijd net niet kreeg wat je hebben wilde?
Pro in wording.... for now.. still a newbie

JePe 07 August / 2009 / 16:12
Quote: idefixe - 7 augustus, 2009 (16:55)
Het schijnt dat bij sommige van die parkeerautomaten ( vooral bij de wat oudere types) de detectie voor de "inrij- slagboom" ook op een uitgerold stuk alu-folie reageert. => alufolie op de detectie-ring = slagboom open en doei Dit mag natuurlijk niet hè.

De inrijd slagboom gaat altijd wel open.... liever dat die uitrij slagboom daar op reageert... Smiley

Kunnen we dat niet even laten sjecken door de Mythbusters? Smiley
http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

bart13 07 August / 2009 / 16:12
3x5=15 x53 = 795 had ik nu tog een mooie aanbieding mee op de kop kunnen tikken.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

idefixe 07 August / 2009 / 16:49
inrijd slagboom open = vers kaartje ................. snappie Smiley . Overigens is het niet waar dat als je moet betalen voor je parkeerplaats je automatisch recht hebt op beveiliging of iets dergelijks. Heel basic genomen "verhuurt" de eigenaar/beheerder gewoon tijdelijk een plekje om je auto te stallen.

Slingshot , Gibbon

Djee 07 August / 2009 / 17:00
Quote: idefixe - 7 augustus, 2009 (18:49)
inrijd slagboom open = vers kaartje ................. snappie . Overigens is het niet waar dat als je moet betalen voor je parkeerplaats je automatisch recht hebt op beveiliging of iets dergelijks. Heel basic genomen "verhuurt" de eigenaar/beheerder gewoon tijdelijk een plekje om je auto te stallen.

betaal je daar geen wegenbelasting voor (ijmuiden dan net niet want dat is volgens mij geen openbare weg...)

ikke niet want ik heb een oldtimer Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

JePe 07 August / 2009 / 17:41
Quote: idefixe - 7 augustus, 2009 (18:49)
inrijd slagboom open = vers kaartje ................. snappie .

nee, ik nie snappie. Als ik naar binnen ga, druk ik op groen knoppie, krijg kaartje. Waar zit detector dan?

Zou je in theorie ook niet domweg bij de uitgang, naar de ingang kunnen gaan, daar op knoppie drukken, nieuw kaartje krijgen en die dan gebruiken om naar buiten te rijden? Of zit er sensor in de grond die 'weet' dat er wel/niet een auto staat? Of bedoelde je dit? Smiley

7 euro is schandalig.... Zowieso wordt IJmuiden wat vervelend. Zilt die geen kiters/surfers binnen wil laten, die andere tent die met 'plastic zak' aan komt lopen, terwijl de stoelen al zwaar versleten zijn.... mafketels daar. Je bent een strandtent aan het runnen... Laatst verteld aan lui van Aloha, die moesten daar hartelijk om lachen....

idefixe 07 August / 2009 / 17:59
quote:
Zou je in theorie ook niet domweg bij de uitgang, naar de ingang kunnen gaan, daar op knoppie drukken, nieuw kaartje krijgen en die dan gebruiken om naar buiten te rijden? Of zit er sensor in de grond die 'weet' dat er wel/niet een auto staat? Of bedoelde je dit? Smiley [/quote]

Dat laatste dus .....
Slingshot , Gibbon

Puppananny 07 August / 2009 / 21:32
Quote: idefixe - 7 augustus, 2009 (19:59)
quote: Zou je in theorie ook niet domweg bij de uitgang, naar de ingang kunnen gaan, daar op knoppie drukken, nieuw kaartje krijgen en die dan gebruiken om naar buiten te rijden? Of zit er sensor in de grond die 'weet' dat er wel/niet een auto staat? Of bedoelde je dit? [/quote] Dat laatste dus .....

Ja er zit een sensor in de grond. De ontwerpers van zo'n slagboom-betaal systeem zijn niet helemaal achterlijk. Maar een boodschappenkar of bagetrolley is meestal genoeg om nieuw kaartje te krijgen (werkt op schiphol iig wel Smiley
Cabrinha Switchblade IDS 6 en 10 mtr Nobile 666-08; North Rocketfish 08

Woodmaster 07 August / 2009 / 22:20
Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

kiteboardertje 08 August / 2009 / 06:43
@remstah Het probleem is niet zo zeer dat je moet betallen alleen de hoeveelheid is buitensporig veel.

een idee zou zijn een jaarkaart aanbieden voor bijv 100 eu ik denk dat het dan een stuk aantrekkelijker word en dat veel mensen dat betallen. Ik kom bijna dagelijks op het strand soms een uur soms 3 uur dan zou me dat op zon gemiddeld genomen 4 eu per dag uitkomen dat maal 364 ongeveer 1500... daar sta je zowat voor in amsterdam op de dam
http://www.KbWorks.nl

Rosea 08 August / 2009 / 06:59
Quote: JePe - 7 augustus, 2009 (19:41)
Quote: idefixe - 7 augustus, 2009 (18:49) inrijd slagboom open = vers kaartje ................. snappie .nee, ik nie snappie. Als ik naar binnen ga, druk ik op groen knoppie, krijg kaartje. Waar zit detector dan? Zou je in theorie ook niet domweg bij de uitgang, naar de ingang kunnen gaan, daar op knoppie drukken, nieuw kaartje krijgen en die dan gebruiken om naar buiten te rijden? Of zit er sensor in de grond die 'weet' dat er wel/niet een auto staat? Of bedoelde je dit? 7 euro is schandalig.... Zowieso wordt IJmuiden wat vervelend. Zilt die geen kiters/surfers binnen wil laten, die andere tent die met 'plastic zak' aan komt lopen, terwijl de stoelen al zwaar versleten zijn.... mafketels daar. Je bent een strandtent aan het runnen... Laatst verteld aan lui van Aloha, die moesten daar hartelijk om lachen....

Aloha is TOP!!!! zeer vriendelijke en behulpzame lui Smiley

Sebastiaan 08 August / 2009 / 07:50
Heb totaal geen problemen met het betalen van een paar euro als ik een hele dag lekker gevaren heb. Maar de tarieven in Ijmuiden slaan nergens op en daarnaast is t 24/7 betalen. Een lekkere avondsessie kost je dus 7e. Tel maar uit wat je kwijt bent aan parkeergeld voor een terrein als dat van IJmuiden met de wind die we in juli hadden....dat gaat hard!
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Firewurx 08 August / 2009 / 08:21
Parkeren is gewoon duur......maar een paar euro voor een heerlijk dagje kiten is toch niet zo erg?

johndoe 08 August / 2009 / 08:37
SmileySmileySmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

micros 08 August / 2009 / 09:17
1) Het heeft niks met HM de K de maken. Die boulevard is van een rijke vent die er veel geld aan verdient.
2) Het tarief is de afgelopen jaren steeds 1 tot 1,5 euro omhoog gegaan. 7 euro voor een avondsessie is echt te veel. Zelfs Zandvoort is vanaf 8 ur gratis!

3) Laatst in een week 5 keer naar het strand geweest. Dat zou je daar dan 35 euro kosten aan parkeren! (dus vaker naar Wijk)

4) Abonnementen bestaan, maar niet heel duidelijk waar je ze kunt halen. Bovendien wil je snel het strand op en is een eventueel kantoortje vast niet 's avonds open.

Lijkt me prima wat vaker de kosten te delen Smiley

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

Firewurx 08 August / 2009 / 09:41
Ja meer carpoolen dus....is ook gelijk weer goed voor het milieu Smiley

Woodmaster 08 August / 2009 / 11:20
Smiley

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

johndoe 08 August / 2009 / 13:59
SmileySmileySmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

bart13 08 August / 2009 / 14:48
Allemaal buiten de spot parkeren en dan met zijn allen in een volkswagen busje de parkeerplaats op CARPOOLEN!

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Stuiver 08 August / 2009 / 16:37
... één avond, één trekker, één touw, iedereen tevreden... naja, behalve één dan...

JePe 08 August / 2009 / 17:42
Tsja, je weet wat ze hebben gedaan met de slagboom op de pier bij Wijk.... die ligt keurig in tweeen naast het poortje Smiley

Vliegenaar 08 August / 2009 / 17:47
Gewoon een sportwagentje kopen die laag genoeg is om er onderdoor te rijden Smiley

Woodmaster 08 August / 2009 / 19:00
Smiley

kiteboardertje 08 August / 2009 / 19:34
terein is van particulier en niet van gemeente/provincie
de plekken voor het coraaltje waar je niet mag parkeren dat is gemeente

Terein is van ene gerlof(geldwolf is zijn bijnaam) hij rijd altijd op zijn quad rond. misschien inderdaad iets voor regio vertegenwoordiger om een keer met hem te gaan praten over de situatie. Ik denk dat hij het wel inziet en misschien een abbo kan maken voor kitesurfers anders loopt hij toch leuke inkomsten mis.
http://www.KbWorks.nl