Vorig jaar was Windfinder heel vaak spot on. Het gebeurde bij mij maar weinig dat de voorspelling meer dan een knoop of twee afweek van de actuals.
Dit jaar ben ik nog maar twee keer wezen kiten. Vandaag en een paar weken geleden. Beide keren zat Windfinder er met z'n voorspellingen ver boven (meer dan 5 knopen).
Voor morgen staat er om 7 uur 23 knopen op de rol. Nu (om half 5) is het op IJmuiden volgens de actuals (windline) slechts 17 knopen. Ik ben benieuwd of er om 7 uur idd 23 knopen staat, maar heb er een hard hoofd in...
Hoe zijn julie ervaringen dit jaar tot nu toe met Windfinder (of Windguru for that matter)?
Ik heb meestal Finder-Guru-Actuelewaterdata en vliegerweer open en de 2 laatsten zijn meestal wel gelijk of aardig in de buurt.
Het is alleen klote dat juist die laatste 2 de afgelopen dagen niet te benaderen zijn of zonder juiste data.
Straks gewoon na men werk ff langs het strand en zelf even meten dan maar.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Ik heb ook wel goede ervaringen met windfinder. Geeft hier in Cabarete altijd een knoop of 6 te weinig aan maar dat heeft te maken met de termische wind. Maar ja, die heb je in NL niet echt. In Nederland gebruikte ik altijd windfinder of weer.nl/ meer voor een algemeen beeld  Â
Najah, ik ga het de komende tijd wel in de gaten houden, maar waar ik vorig jaar eigenlijk van Windfinder.com uitging (klopte eigenlijk altijd) en niet veel andere shite checkte, ga ik dit jaar wel meer sites checken.
Ook vandaag weer (zoals in mijn eerste post stond) was de voorspelling voor vanochtend 7 uur 23 knopen, langzaam afnemen naar 18 om 5 uur 's middags. De actuals op Windfinder.com geven aan dat het de hele dag niet boven de 17 knopen is uitgekomen. Om 6 uur 's middags was ie volgens de actuals 12 knopen, waar 16 voorspeld was (alles superforecast).
En tsja, ik had eigenlijk gewoon op Horst of Workum moeten zijn vandaag, maar ja, helaas geen tijd
Registreerde: 28 August 2007
Dit jaar ben ik nog maar twee keer wezen kiten. Vandaag en een paar weken geleden. Beide keren zat Windfinder er met z'n voorspellingen ver boven (meer dan 5 knopen).
Voor morgen staat er om 7 uur 23 knopen op de rol. Nu (om half 5) is het op IJmuiden volgens de actuals (windline) slechts 17 knopen. Ik ben benieuwd of er om 7 uur idd 23 knopen staat, maar heb er een hard hoofd in...
Hoe zijn julie ervaringen dit jaar tot nu toe met Windfinder (of Windguru for that matter)?