Cabrinha Convert of Naish Cult?

Door: Rockstar Reacties: 20 Hits: 2956
Rockstar 18 August / 2009 / 19:24
Daar gaan we weer.....

Na een heleboel kites tegen elkaar weggestreept te hebben blijven er over......

De Naish Cult 9m (ja met die deuk erin)
Cabrinha Convert 9m (of toch Switchblade?)

Even over mij, 75kg zoek voorlopig 1 kite voor zee en binnenwater. IKO level 2. (net)

Wie heeft ervaring met beide kites?.....dat zou mooi zijn....
Of tips, voors en tegens....etc. soort van objectief....

En Laura mag niet meedoen.....;-)

Greetz

let's go blaze!

KappuhH 18 August / 2009 / 19:32
sorry hoor, maar dit is gewoon reclame bashen...
je geeft echt 0 antwoord op de vraag, en komt met je eigen kites
-slis

Slis 18 August / 2009 / 19:48
de cult is heel toegankelijk
geen moeilijke kite waar je zeker plezier aan zal beleven!

de cabrinha is tevens ook erg toegankelijk
en ook hiermee zal je niet voor verassingen komen te staan.

lowend & highend van beide kites ligt vrij hoog
(dus je vaart vroeg en kan relatief lang door varen)

het stuur gedrag van de cult is smooth
en bij de cabrinha is dit wat meer met kracht

switchblade is wat meer freeride/freestyle gericht
en zal dus over het algemeen wat explosiever zijn.

mijn advies:
koop waar bij jij denkt dat je blijst van woord
want aan het begin maakt het nog niet zoveel uit wat je vaart
want je moet nog eens goed varen!

of probeer deze 2 vliegers te vliegen van iemand
dan ervaar je zelf wat lekkerder voelt

succes!
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Bignelis 18 August / 2009 / 19:49
1 voor slis....ben die reclame ook beu!

OT: ik heb geen van beide kites gevlogen. qua merk heb ik meer affiniteit met Naish dan Cabrinha, maar dat is geen goeie reden om te kiezen voor 1 of ander. Ken je geen mensen die de kites hebben, zodat je er een keer aan kan hangen en testen?

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Onbekende gebruiker 18 August / 2009 / 19:54
Hahah ik wilde net zeggen Switchblade! Smiley

Je moet de kites alle 3 even testen wilde ik ook zeggen... Smiley
Rockstar 18 August / 2009 / 19:59
@Slis: Thanks daar kan ik wel wat mee, van de Switchblade hoor ik goede verhalen maar lijkt me wat hoog gegrepen of "nog niet aan de orde" vandaar ook tussen haakjes.
En inderdaad, eerst maar eens het varen uitbreiden, dan zijn de Cult en Convert dus allebei mogelijk.

@Bignelis Op dit moment is testen nog niet echt een optie denk ik, zou ik (al) echt het verschil merken tussen twee kites die redelijk dicht bij elkaar liggen? En merk voorkeur.....tja de een zegt Cabrinha de ander Naish. Heb al wat merken laten vallen vanwege 'kwaliteitsdingetjes'.... dus nu nog de keuze uit deze twee.

@Laura, eigenlijk heb je gewoon gelijk.....dat zou wel het beste zijn. nou ja , wie weet......

Cheers,
let's go blaze!

Mosquito 18 August / 2009 / 20:42
Switchblade is absoluut geen moeilijke kite. Kan je prima mee beginnen.

Vliegenaar 18 August / 2009 / 21:21
Heb geen ervaring met de Cabrinha, maar wel met de Cult.

De Cult vaart super makkelijk en is goed voor zowel binnenwater (goed opvangen van vlagen),

als op zee (super stabiel, lekker veel trekkracht).

(Volgens mij maak het eigenlijk het niet uit welke je neemt, zijn allebij goed)

josha 18 August / 2009 / 21:26
ik denk dat je als je 1 van die 3 koopt je zowiezo geen miskoop doet. ik heb ze allemaal gevaren;

-de naish cult is inderdaat onwijs smooth en zeer relaxt om mee te beginnen en later nog ook gewoon mee door kan varen. Hij is wel wat sneller dan de convert maar ik denk dat dat weinig problemen gaat geven. lekker makkelijke relounch wat je mat de convert ook heb.
-de convert vind ik echt een fijne kite. fijne hangtime, goede kwaliteit en zelfs uithaken gaat er top mee. als beginner heb je er echt een goede kite aan.
-met de switchblade kan je ook gewoon prima beginnen. dikke depower en hij heeft ook niet echt onwijs explosief stuurgedrag. springen leer je er makkelijk mee en herstarten gaat gewoon top. ik vind de switchblade eigenlijk meer een allround kite dan een kite die echt gericht is op alleen het freestyle/wakestyle gebied.

testen maarSmiley
Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

Marc_87 18 August / 2009 / 22:16
Ik heb pas zelf een Convert gekocht, puur omdat het mega stabiele kites zijn (het is een 7m)
voor lekker harde wind.

Ik heb persoonlijk kort met de Cult gevaren maar ik vond de feedback echt niet fijn, ik vond
hem veel te weinig bardruk hebben.

En voor de rest kan ik er nog niet veel mee zeggen, ga ze testen.
Powered by Flysurfer

Shizzle 19 August / 2009 / 08:16
Ik heb beide kites eens gevaren..

Met de Convert geef ik nu al twee seizoenen les en de Cult heb ik voor de fun getest. Beide kites liggen dicht bij elkaar. Natuurlijk is dit weer per individu anders en heeft een ieder een mening over een kite. De Convert mist wat power wanneer je weg vaart... of dit nu is met 4bft of 7 bft.. kleine maat of grote maat.. je moet de kite altijd sinussen. De Cult heeft wat minder bardruk. Herstarten doen ze beide prima. Met springen vond ik de Cult directer. Verder... als je toch gaat investeren zou ik ook eens gewoon kijken naar een Switchblade, Rebel, REV, Helix, etc.

Als het gaat om stabiliteit met harde wind.. dat biedt iedere kite wel tegenwoordig C shape, Delta, Sigma, etc.

Als je al in de mogelijkheid bent om te testen, doe dit dan! Ga niet te snel af op wat je mooi vind en wat je lees... maar test dus vooral!

Succes met je keuze!
Kitesmurf

barrystormchaser 19 August / 2009 / 10:05
netjes slis

kwalitatief zou ik voor de cult gaan deze zit beter in elkaar
aan beide kites zul je veel plezier beleven.
Laura was jij niet verbannen uit dit topic?
www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

Hookipa18 19 August / 2009 / 10:30
Heb nooit me de Cabrinha gevaren, maar kand Cult alleen maar aanbevelen. Makkelijk te controleren, goede relaunch, goede depower, geeft een veilig gevoel (zeker als beginner). Kwalitatief zit Bare en Kite erg goed in elkaar.

Hookipa18 had een 4 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gin Cannibal (2014)

harold 19 August / 2009 / 11:34
Ik ben zelf ook met een cabrinha switchblade begonnen (2007) en ben er nog steeds tevreden over, en je blijft je ontwikkelen met die kite.
Ik heb nog geen ervaringen met de cult maar die zie je ook vaak vliegen.
Testen is de enige opties.
Laters Harold
iets met vliegers ofzo

Flinty 19 August / 2009 / 14:28
Ik heb een cabrinha convert 2009/ 9m2, gewicht 69/1.73 lang , heb nu een keer of 6/7 gevaren..ofwel beginnerstyle!

Makkelijk te varen en goed controleerbaar voorzover ik daar iets over kan zeggen.., geen ervaring met de Naish.

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

Rockstar 19 August / 2009 / 20:30
Hey allen.....

Thanx voor de reacties!!Smiley

Ik weet nu zeker dat ik de goede kites op m'n lijstje heb staan.
Nu nog even de definitieve beslissing.....

Ga denk ik toch maar eens kijken of ik ze kan testen.
Iemand ervaring met Telstar Harderwijk?
Die verkopen zowel Naish als Cabrinha.

Zit bij mij om de hoek dus kan er eens gaan buurten, en ze hebben natuurlijk een testcenter bij Strand Horst.

Grtz
let's go blaze!

johndoe 16 September / 2009 / 20:48
Hey rockstar,
Welke heb je gekozen? Ik zit nu ook te twijfelen tussen die 2 kites...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Marc_87 16 September / 2009 / 21:34
Als je al kan varen test ze beiden,dan weet je het.