Huidinfecties door kiten???

Door: jerrykrijger Reacties: 31 Hits: 2118
jerrykrijger 13 September / 2009 / 18:41
Hey, zit voor de tweede x thuis(en kan dus niet kiten), omdat ik een bacteriele infectie opgelopen heb.
De eerste x had ik een wond aan mn voet en dat werd ontstoken, dus aan de antibiotica.En nu heb ik t over mn middel en mn linker bovenbeen,dus weer aan de antibiotica,zucht.Ik vraag me af of dit door t kiten komt(misschien wetsuit).
Heeft iemand (wat ik niemand toewens)ook iets dergelijk meegemaakt, en zo ja hoe in de toekomst dit te vermijden.
Tis gewoon weer K*t dat ik niet kan kiten nu, door die bullshit.

FerdiH 13 September / 2009 / 20:51
Gewoon niet in je pak pissenSmiley

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

martin404 13 September / 2009 / 21:47
Wondjes aan me voet ga ik heel zorgvuldig mee om.
Heb in mijn medicijnkastje een flesje ontsmettings alcohol en in mijn auto ook een.
Ik pak het grondig aan wat schoonmaken/houden betreft en zorg dat er zo nodig ook voldoende zuurstof bij komt, zodat het zo snel mogelijk geneest. (trek bijvoorbeeld tijdens mijn werk onder mijn bureau, mijn schoen en sok uit)
Vroeger dacht ik nog wel eens "ik zie wel, dat lost zichzelf heus wel op"
Dat is er nu niet meer bij.
No kite related brand affiliations

Highmen 13 September / 2009 / 21:53
Quote: martin404 - 13 september, 2009 (23:47)
Wondjes aan me voet ga ik heel zorgvuldig mee om.Heb in mijn medicijnkastje een flesje ontsmettings alcohol en in mijn auto ook een.Ik pak het grondig aan wat schoonmaken/houden betreft en zorg dat er zo nodig ook voldoende zuurstof bij komt, zodat het zo snel mogelijk geneest. (trek bijvoorbeeld tijdens mijn werk onder mijn bureau, mijn schoen en sok uit)Vroeger dacht ik nog wel eens "ik zie wel, dat lost zichzelf heus wel op"Dat is er nu niet meer bij.

*Medelijden met collega's heeft.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

kitesurfschoolpuntorg 13 September / 2009 / 22:05
Als je een korst op een wond hebt: secondelijm erover.
Dan blijft hij dicht.
Als hij steeds weer open gaat bij meerdere dagen in het water (zeker zout water), gaat het op de duur ontsteken.
Met secondelijm niet. Het heelt en de lijm breekt er in de loop van de dag weer af.
Jelle

dr511 13 September / 2009 / 22:10
zo heb ik na een ongeluk met prikkedraad mijn voorhuid weer vastgeplakt
werkt perfect en mijn vriendin heeft ook lol als ik al lig te slapen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

-DAVE- 14 September / 2009 / 06:54
Jerry, ben je binnenwater vaarder toevallig? Want dan is dat meteen de boosdoender.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Djee 14 September / 2009 / 08:36
Quote: kitesurfschoolpuntorg - 14 september, 2009 (00:05)
Als je een korst op een wond hebt: secondelijm erover.Dan blijft hij dicht.Als hij steeds weer open gaat bij meerdere dagen in het water (zeker zout water), gaat het op de duur ontsteken.Met secondelijm niet. Het heelt en de lijm breekt er in de loop van de dag weer af.

Denk dat je zoet water bedoelt,?!
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

jaapd 14 September / 2009 / 09:01
Ik heb nu voor de 2e keer een wondje aan mijn voet die moeilijk dicht gaat. Met een zalfje van de dokter gaat het wel. Kan van IJsselmeer of van de waddenzee komen...

Thuisblijven zal ik niet snel doen maar ik heb nu wel vaker schoentjes aan.

Ik kite al jaren maar dit heb ik niet eerder meegemaakt, misschien een resultaat van warmer water?
send it!

Surferdude77 14 September / 2009 / 09:21
Tja zonder schoentje varen geeft altijd het risico van ontstekingen. Belangrijk is om het snel te ontsmetten. Dit kan natuurlijk met jodium, alcohol of Dethol. Echter is de "nazorg" ook belangrijk. Het rare hierin is dat wij Nederlanders een van de weinigen zijn die ervan uitgaan dat een wond het beste en snelst geneesd door blootte stellen aan lucht en de wond te laten drogen. In veel andere landen houdt men een wond juist vochtig en vet. Hierdoor geneesd een wond sneller en kan er geen korst onstaan waar allerlei bacterien in kruipen.
Ikzelf gebruik bij wonden Biogaze. Dit is een gaas wat ontsmet, verzacht en de wond vet houdt. Biogaze is bij iedere fatsoenlijke drogist te krijgen.
Bij thuiskomst even de wond goed schoonspoelen met water en eventueel Dethol. Dan een stukje Biogaze erop met een pleister, zodat het mooi op de plek blijft en je kleding niet vet wordt, en dit 2 x per dag verschonen. Afhankelijk van de grote van de wond is het met een dag of 2-3 genezen en klaar. Ik heb zelf nog nooit een ontsteking opgelopen en ik vaar bijna altijd op binnenwater. Succes ermee.

MartjeB 14 September / 2009 / 10:12
Ik verwacht zelf dat juist op zee de boel goed ontsmet wordt.
Binnenwater heb ik minder vertrouwen in.

Stuiver 14 September / 2009 / 11:07
al een paar keer wonden aan me voeten gehad, in zoutwater. gister nog toevallig,

Warm voetenbadje met Biotex! Werkt uit de kunst! half uurtje, en je wondje is lekker schoon.

jerrykrijger 14 September / 2009 / 11:24
FF ter verduidelijking:ik kite 9 van de 10 keer op zee (Egmond aan Zee), dus zout water, spoel netjes alles af na kiten,en ik pis ook niet in mn wetsuit.
Daarom snap ik t ook niet?!

RemStah 14 September / 2009 / 11:25
Biotex wou ik inderdaad ook zeggen!! :)

MAar een voeten badje met soda eventueel met een beetje jodium krijgt de boel ook waanzinnig goed ontsmet!! kan wel een beetje prikken maar jah.... is het wel schoon!!
Pro in wording.... for now.. still a newbie

Djee 14 September / 2009 / 11:44
Quote: jerrykrijger - 14 september, 2009 (13:24)
FF ter verduidelijking:ik kite 9 van de 10 keer op zee (Egmond aan Zee), dus zout water, spoel netjes alles af na kiten,en ik pis ook niet in mn wetsuit.Daarom snap ik t ook niet?!

mss moet je dan juist wel pissen in je wetsuite?
Maar vage shit, infecties ook opgelopen in zout water? of die ene keer in zoet?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

martin404 14 September / 2009 / 12:47
Net ff met een Amerikaanse collega overlegt en bij hun is het gewoon om de korst, bij gebruik van de voet, vochtig en zacht te houden dmv antibiotica zalf en gaasje of een pleister.
Op die manier schreurt de korst niet open en blijft het te genezen weefsel bacterie vrij.
s'nachts en als je een tijd niet beweegt, zorg je er dan voor dat er wel zuurstof bij komt en het wel op kan drogen.

rimmert 14 September / 2009 / 12:53
Waarom meteen altijd antibiotica Smiley. Dat kan vast werken, maar 'anti-leven' meteen gebruiken lijkt mij vaak iig overbodig. Gewoon goed schoonmaken en houden.
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

martin404 14 September / 2009 / 13:20
datQuote: rimmert - 14 september, 2009 (13:53)
Waarom meteen altijd antibiotica . Dat kan vast werken, maar 'anti-leven' meteen gebruiken lijkt mij vaak iig overbodig. Gewoon goed schoonmaken en houden.

In America zeggen de verkopers van zalfjes dat dat beter is Smiley en dat zijn er nogal wat.

RemStah 14 September / 2009 / 13:24
In America denken ze dat veel dingen beter en mooier zijn.....
Smiley
Pro in wording.... for now.. still a newbie

Emiel 14 September / 2009 / 14:50
kan blauwalg zijn geloof ik
Topsup.nl - Topsloep.nl

Crispijn 14 September / 2009 / 15:01

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

Bobv 14 September / 2009 / 16:18
In amerika geven ze idd een stuk laagdrempeliger antibiotica dan in nederland.

Van zoet en zout water kun je infecties krijgen,in zoet zitten meer "beesten" en zout water zorgt ervoor dat je wond steeds uitgebeten wordt en de barriere dus langdurig open blijft voor bacterien.

de tips van goed uitspoelen zou ik zeker naleven,als er vieze prut op/in de wond zit dit er gewoon afwassen.

wat ik altijd goed vind werken zijn van die speciale ademende patches, die zijn waterdicht en je krijgt er niet zon klamme wond van

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

woudaap 14 September / 2009 / 17:14
Misschien heb je je lange zwans in een verkeerde chick geslingerd?

Magic_Ed 14 September / 2009 / 18:34
En niet te veel douchen en zo weinig mogelijk shampoo / doucheschuim gebruiken.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

kitepower07 14 September / 2009 / 19:09
Nog nooit infecties of ontstekingen, en kite 99% v/d tijd op het binnenwater.
Wel heb ik dit seizoen al 3x last gehad van een soort eczeem/jeukende bultjes in de liezen, en heb gehoord dat ik zeker niet de enigste was. Ook erg vervelend, maar gelukkig goed te verhelpen met een creme van de dokter.

5bft!