ik wil binnenkort een North Jaime Pro van 2009 kopen maar ik twijfel welke maat... (heb diverse forum gelezen maar kan er niet erg wijs uit worden)
weeg nu rond de 70 kilo dus zit net op het randje tussen 128 en 132
mijn niveau is gemiddeld,, spring redelijk hoog, doe redelijk truckjes en wil dit uitbouwen!
ik vaar nu op een Nobile T5 van 2009 maar ik heb te vaak last van spray, mijn kite's zijn: North rebel's
ik vaar meestal op binnenwater met redelijke chop en af en toe op zee, dus de jaime leek mij erg lekker..
mijn vragen zijn:
-welke maat zou ik moeten hebben?
-is er misschien een andere optie in de North range?
-welke ervaringen zijn er met dit model uit 2009?
Als je er ook een beetje mee wilt gaan golfrijden en lekker free riden carven etc... zou ik voor de 132 gaan. Ik heb zelf de Jaime Pro 2010 maatje 132x40 en ben 69 kilo..... Bevalt mij prima iig... Maar voor het freestyle werk als je dat liever en meer doet inderdaad de 128 ook 2009 is een top boardje
hoi,,
oke daar zal ik dus een keuze in moeten maken: maar ga denk ik toch voor de truckjes omdat ik voornamelijk op binnenwater vaar...
heb een 6 en 9 rebel'09 en een 12 rhino'08
ik dacht aan 2e hands, er komt nu weer meer op de markt
kloasy,. mooi voor die 132 gaan,. die trap je wel weg, en qua freestyle?! je hebt meer pop.. mocht het te hard gaan, je hebt nog een 6je ;) misschien een x ride als alternatief ivm kiten op zee.. maar aangezien je toch het meest op binnenwater vaart..
k pik je dinsdag op om de heilige spot weer hard te rippah!!
Had ook redelijke last van spray op mijn T5. Heb er "tip rockers" onder gezet. Verander je iets je stand in het water mee en spray is nu bijna helemaal weg. Is misschien een inverstering van €5,- die je kan proberen voordat je een heel nieuw board koopt..
132 voor 70Kg lijkt me wat veel.. Ben zelf 100 en sta op een 134
Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142
volgens de tabellen:
128x38.5 van 60-70 kilo
132x39.5 van 70-80 kilo
ik zit dus op het randje...
voordelen van 132 tot nu toe: lekker carven en in de golven (nadelen van een groter board met freestylen heb ik nog niet gehoort maar hoor ik graag)
nadelen hoor ik ook graag!! van beide maten met 70kilo...
btw. die dingen voor onder de vinnen heb ik ook geprobeert maar voor mij was dit niet genoeg...
als je een beetje relaxter wilt cruisen kan je beter een iets groter boardje nemen, en tis echt niet zo dat je met die 132 oppeens veel vinder kan freestylen hoor, waarschijnlijk heb je er nog meer aan ook omdat je wat makkelijker op een groter boardje landt dan op een kleine. ik zou dus voor de 132 gaan! heb ik zelf ook en wee ook 70 kg ofzo
2010 voelt meer solide aan dan de 2009 versie. Is meer torsiestijf door nieuwe constructie.
met jouw gewicht voor een 132 gaan. 129 is young blood/ladies versie voor 2010. Komt ook met kleinere straps uit in de maat 129.
Registreerde: 30 June 2008
ik wil binnenkort een North Jaime Pro van 2009 kopen maar ik twijfel welke maat... (heb diverse forum gelezen maar kan er niet erg wijs uit worden)
weeg nu rond de 70 kilo dus zit net op het randje tussen 128 en 132
mijn niveau is gemiddeld,, spring redelijk hoog, doe redelijk truckjes en wil dit uitbouwen!
ik vaar nu op een Nobile T5 van 2009 maar ik heb te vaak last van spray, mijn kite's zijn: North rebel's
ik vaar meestal op binnenwater met redelijke chop en af en toe op zee, dus de jaime leek mij erg lekker..
mijn vragen zijn:
-welke maat zou ik moeten hebben?
-is er misschien een andere optie in de North range?
-welke ervaringen zijn er met dit model uit 2009?
thanks alvast