Stiksel LE laat los

Door: --Ivo-- Reacties: 19 Hits: 3348
--Ivo-- 18 October / 2009 / 16:01
Een stiksel van mijn leading laat los. Het gaat om 10cm stiksel van de leading edge. Zie foto's hieronder.
klik voor een grote versie klik voor een grote versie
Zoals je ziet is de leading edge dubbelgestikt waarvan 1 stiksel het heeft begeven. Het doek zelf is niet gescheurd of beschadigd.
Als je de kite nu oppompt, onstaat er een lichte bolling in de LE omdat de bladder daar iets meer ruimte krijgt.

Kan iemand mij advies geven wat te doen?
- Is dit een typische klus voor een kite reparateur?
- Zou iemand die handig is met een naaimachine en het juiste draad dit ook kunnen?
- Of kan ik naar de lokale zeilmakerij (Utrecht) om het te fiksen?

De rits van de bladder zit 20cm verderop waardoor je de bladder opzij kan houden bij het dubbelvouwen van het doek en je de bladder niet mee naait. Die zou er dus niet eens uit hoeven.
Het is dus een kwestie van een stukje doek van 10 cm stikken onder de naaimachine. Wel precies op de plek van het oude stiksel want ander klopt de de vorm van de LE niet meer. Of denk ik hier te makkelijk over?

Alvast bedankt!

--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)

Slis 18 October / 2009 / 16:06
komt vaker voor, gewoon ff laten stikken en niks aan de hand
(best wel bij iemand die er verstand van heeft)

juiste naald en garen gebruikt etc...
anders zit je er zo weer mee
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Magic_Ed 18 October / 2009 / 16:12
Typisch SS probleempje. Kan je heel eenvoudig zelf, met de hand doen. Men neme sterk nylon garen, een niet te fijne naald, een stevig vingerhoedje (belangrijk) en lekker naaien!

Gewoon de gaatjes volgen die er al zitten een een stukje van het nog goede stiksel meenemen, dan is het zo weer goed.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Crispijn 18 October / 2009 / 16:16
Volgens mij is dit geen SlingShot Smiley Ik kan het mis hebben hoor Smiley Smiley

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

tomfish 18 October / 2009 / 16:24
Laten maken bij kiterepair ofso. doen ze in 1minuut en goed!Smiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

Magic_Ed 18 October / 2009 / 16:26
De naad is exact, maar dan ook echt exact die van de LE van Slingshot sinds 2004, dus als ik ongelijk heb hoor ik dat graag.

--Ivo-- 18 October / 2009 / 16:44
Sorry Ed, het is een Starkites S-bow 08.
Super degelijke kite maar na 30 sessies en te vaak de kite recht op het water laten crashen is er een stikel los gekomen.

Ik ga het eens met naald en draad proberen!
Wie weet naai ik ooit nog zelf een kite in elkaar Smiley

--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)

Crispijn 18 October / 2009 / 16:49
Moet ik wel even nageven dat ik van 't probleem van Ivo afwist en dus ook precies wist om wat voor kite 't ging... Flauwe humor van mijn kant! Smiley

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

Magic_Ed 18 October / 2009 / 17:03
Geeft niks, mag best een keer op m'n plek gezet worden Smiley

Maar ik heb dus geregeld dit soort naden van een ander merk genaaid met groot succes. Kost alleen wat tijd, gewoon met geduld doen. Succes!

Daniell 18 October / 2009 / 17:26
Gewoon even naar de zeilmaker gaan dan zelf prutsen.

Een beetje zeilmaker heeft dit binnen 5 minuten geklaard, en mag hier niet meer dan € 10,00 voor vragen.

(Ik kan het weten, ben zelf zeilmaker en heb duizenden reparaties uitgevoerd).

--Ivo-- 18 October / 2009 / 18:16
Dat is het gepruts inderdaad niet waard.
Kan ik het niet bij jou laten doen? Smiley

Highmen 18 October / 2009 / 19:07
Quote: Daniell - 18 oktober, 2009 (19:26)
Gewoon even naar de zeilmaker gaan dan zelf prutsen. Een beetje zeilmaker heeft dit binnen 5 minuten geklaard, en mag hier niet meer dan € 10,00 voor vragen. (Ik kan het weten, ben zelf zeilmaker en heb duizenden reparaties uitgevoerd).
Daniell heeft mijn kite naar volle tevredenheid gerepareerd.
Heeft hij ook oog voor het uiterlijk en is de scheur nadien bijna niet meer te zien.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Daniell 18 October / 2009 / 20:55
Quote: --Ivo-- - 18 oktober, 2009 (20:16)
Dat is het gepruts inderdaad niet waard.Kan ik het niet bij jou laten doen?

Geen probleem. Ik weet niet of het rendabel is om bij ons, Gaastra Sails (jachtzeilen), langs te komen.
Ik weet zeker dat elke juiste zeilmaker met een goede machine en V92 polyester garen je kan helpen.

Met alle respect, ik zou niet aan een 'amateur' vragen om dit te doen.
Deze hebben niet de juiste machine's, garens en, belangrijker nog, de juiste kennis in huis.
Verder heb je echt een probleem als de reparatie niet goed is. Bij een goede zeilmaker heb je altijd garantie op de reparatie.

Ik zie tegenwoordig wel meer hobbyisten klussen, prima initiatief natuurlijk. Ik nodig deze dan ook eens uit bij ons op de zeilmakerij; de beste mag mijn nieuwe collega worden Smiley.
Ik heb namelijk bijna geen tijd meer om me voor 100% in te zetten als salesmanager en daarnaast iedereen met reparaties te helpen.

Adios.

--Ivo-- 19 October / 2009 / 19:44
Jeuj!

Net bij kitereparatie.nl in Laren geweest en alle stiksels zitten weer op hun plek!
Ook m'n andere kite voorzien van wat nieuwe stiksels en een mooie plakker en dit alles voor een vriendelijke prijs.
Vanmiddag gebeld en ik kon meteen langskomen bij Gerrit, vriendelijke vent trouwens. Smiley

@Ed: ook Gerrit zei dat het exact op een Slingshot lijkt!

Morgen dus weer lekker knallen. Smiley

Curakiter 20 October / 2009 / 09:48
Quote: --Ivo-- - 19 oktober, 2009 (20:44)
Jeuj! Net bij kitereparatie.nl in Laren geweest en alle stiksels zitten weer op hun plek!Ook m'n andere kite voorzien van wat nieuwe stiksels en een mooie plakker en dit alles voor een vriendelijke prijs.Vanmiddag gebeld en ik kon meteen langskomen bij Gerrit, vriendelijke vent trouwens. @Ed: ook Gerrit zei dat het exact op een Slingshot lijkt! Morgen dus weer lekker knallen.

Misschien geen nette vraag, maar hoeveel ben je ongeveer kwijt voor zo'n reparatie? Ik zit te denken om mijn North TORO '06 eens een goede stiksel ventiel-fix beurt te geven, aangezien het nog steeds mijn favo old skool light-wind kite is.

En cool dat je kite (snel) gemaakt is. Smiley

Crispijn 20 October / 2009 / 09:52
Ik zou zeggen: neem zelf even contact op want deze reparatie klinkt heel anders dan degene waarvoor wij naar Gerrit zijn geweest met de kite van Ivo!

Curakiter 20 October / 2009 / 09:55
Quote: Crispijn - 20 oktober, 2009 (10:52)
Ik zou zeggen: neem zelf even contact op want deze reparatie klinkt heel anders dan degene waarvoor wij naar Gerrit zijn geweest met de kite van Ivo!

Misschien ook wel beter ja ;-)

thijsie08 02 October / 2012 / 11:25
Hierbij nog even tip voor als je, je kite wegbrengt naar de zeilmakerij.
Vraag als je niet het gevoel hebt dat de zeilmaker eerder kites gerepareerd heeft of hij de dunst mogelijke naald kan gebruiken voor het verwerken van het V92 Polyester om zo de grote van de naaldgaten te beperken. Ho egroter het Naald gat hoe groter de kans dat het doek zal uitscheuren.

Voor meer vragen wat betreft de garen keuze en de naalddikte, laat het mij even weten ik help je graag.
Thijs

Coringa 02 October / 2012 / 14:08
Je kan ook even bij Stitch Sail Repair in Scheveningen langs: http://www.sailrepair-stitch.nl/ :)
Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

akoeribai 02 October / 2012 / 21:15
Denk dat hij na bijna 3 jaar al een goeie oplossing heeft gevonden