Handschoenen

Door: PeterdK Reacties: 36 Hits: 3560
PeterdK 26 October / 2009 / 18:54
Welk soort handschoenen worden door kitesurfers over het algemeen gedragen..?

Ik ben namelijk ook op zoek naar handschoenen. Je hebt handschoentjes die helemaal
gesloten zijn. En sommige zijn ook voor gedeeltelijk open bij de vinger zodat je makkelijker
kan bewegen. En geen kramp in je vingers krijgt.

Draagt iemand zelf handschoenen die open of dicht zijn.. Laat dan even een reactie achter.

Peter

nickslose 26 October / 2009 / 19:55
Het beste zij geen geslote handschoentjes of lobsters. Gewoon dat al je 5 vingers vrij zijn. En niet te dik zo dat je ze nog wel kan bewegen.

PhilipS 26 October / 2009 / 22:12
K'eb net gesloten Prolimit 3mm handschoentjes gekocht.. Gister nog uitgetest, en ze zijn top Smiley Krijg er geen kramp of iets dergelijks van en heb er zelfs (terwijl ik in het water lag Smiley) nog mn straps mee kunnen verstellen (is beetje priegelwerk door klitteband op mn straps) Moet wel toegeven dat t heel ff wennen is.. Maar na 15 mins merk je t al niet meer er zit ook extra grip aan in de palm dus da's ook wel fijn.. Smileyklik voor een grote versie
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Highmen 26 October / 2009 / 22:14
Quote: PhilipS - 26 oktober, 2009 (23:12)
K'eb net gesloten Prolimit 3mm handschoentjes gekocht.. Gister nog uitgetest, en ze zijn top Krijg er geen kramp of iets dergelijks van en heb er zelfs (terwijl ik in het water lag ) nog mn straps mee kunnen verstellen (is beetje priegelwerk door klitteband op mn straps) Moet wel toegeven dat t heel ff wennen is.. Maar na 15 mins merk je t al niet meer er zit ook extra grip aan in de palm dus da's ook wel fijn..

Die heeft mijn vriendin ook en is er zeer tevreden mee!
Al het klitterband blijft er idd wel aan plakken!
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

PeterdK 27 October / 2009 / 09:24
Oh k.. Dus het beste is gewoon niet al te dikke handschoentjes. Maar wel gesloten..

Bedankt xD Smiley

louk 27 October / 2009 / 10:50
heb mystic dry gloveSmiley
hier zit wel een prijsje aan, wat veel goedkoper is zijn die fel gele of roze rubberen keukenhandschoenen.. heb het zelf nooit geprobeerd dus weet het niet zeker maar heb vaker gehoord dat die ook goed werken

tomfish 27 October / 2009 / 11:51
Quote: louk - 27 oktober, 2009 (11:50)
heb mystic dry glove hier zit wel een prijsje aan

er zit een prijsje aan en ze zijn niet eens dry aan de binnekant dus hoe ze bij de naam komen weet ik ook nietSmiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

Benedict 28 October / 2009 / 14:37
Ik heb die prolimet handschoentjes van hierboven ook laatst aangeschaft. prima handschoentjes. Klitteband is alleen wel een probleem. maja zijn ergere dingen right?Smiley
f

Benedict had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 24 knots op zijn Naish Torch (2010)

daan3 28 October / 2009 / 14:44
van die keuken handschoenen wat louk al zij werk ook perfect en kost geen drol! kan je er zelfs nog 2 over elkaar aan doen! ik had zelf mystic handschoenen met open hand palm daar onder deed ik die keukenhandschoenen en kreeg niet echt koude vingers meer !
Antixsports.com Liquid Force

Mediator 28 October / 2009 / 14:44
ik gebruik zeil handschoentjes... bovenkant in neopreen (niet overdreven dik) en onderkant (palm) langs binnen neopreen en langs buiten een soort leder (heel goeie grip) en de top van men duim en wijsvinger zijn bloot zodat je nog fijne handelingen kunt doen.

vraag me neit van welk merk ze zijn... zou es moeten kijken. Vind ze in ieder geval lekker zitten en handen blijven warm

edit: dit zijn ze

http://www.decathlon.be/NL/handsch-neo-2-ving-afgsn-10838693/sizeAndColors.html?image=http://www.decathlon.be/products-pictures/gd-asset_2420830.jpg
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

RoelVerschure 28 October / 2009 / 14:48
Ik heb zondag handschoentjes geprobeerd van een vriend van me. soort wanten met een gat aan de binnenkant van je hand(weet niet echt waarvoor dat was). vond ze wel fijn alleen als het echt koud wordt zijn ze denk ik niet warm genoeg. als je valt lijkt het steeds of ze uitgaan omdat er dan allemaal water door je handschoenen spoelt. wel apart als je dat voor de eerste keer merkt:P

PeterdK 28 October / 2009 / 16:27
Quote: RoelVerschure - 28 oktober, 2009 (15:48)
Ik heb zondag handschoentjes geprobeerd van een vriend van me. soort wanten met een gat aan de binnenkant van je hand(weet niet echt waarvoor dat was). vond ze wel fijn alleen als het echt koud wordt zijn ze denk ik niet warm genoeg. als je valt lijkt het steeds of ze uitgaan omdat er dan allemaal water door je handschoenen spoelt. wel apart als je dat voor de eerste keer merkt:P

Dat er een gat aan de binnenkant van de handschoen zit is dus juist zodat je makkelijker je vingers kan buigen. En minder snel kramp in je vingers krijgt... Maar ik denk eerlijk gezegt dat dichte dunne handschoenen ook weinig problemen opleveren. Dus dan zal ik die maar eens gaan aanschaffen xD Smiley

Patto 28 October / 2009 / 20:00
Ik heb wanten werkt niet egt zijn van mistic.
ik ga hand schoenen aan schafen

daanwillems1990 28 October / 2009 / 20:06
Is het ineens super koud geworden dan? 2 weken geleden vond ik het nog niet echt nodig...

Kiter_Michiel 28 October / 2009 / 20:59
Ik doe gewoon : eerst zo van die ' doktershandschoentjes' zo van die plastic dingetjes onder mijn mystic handschoentjes en moet zegge, ; werkt perfect!

lucc 29 October / 2009 / 06:19
ik heb prolimit droog handschoenen pas aan geschaft

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Kitehert 29 October / 2009 / 08:28
Ik heb ook dry gloves, van Magic Marine (zeilmerk), prijzig maar héérlijk warm en goeie grip. En ook belangrijk; voorgevormde gebogen vingers.
Handschoenen zijn (vind ik) beter dan wanten omdat je met wanten nog minder makkelijk aan lijnen en klitteband etc kunt frunniken en je nooit de bar lekker in het midden kan vasthouden.
Goede warme handschoenen zijn erg belangrijk naarmate de kou toeneemt omdat je handen een van de eerste dingen zijn die onderkoeld raken en dat kan het verschil uitmaken tussen levend naar de kant kiten of bleekjes aanspoelen.
Niet op bezuinigen dus als je ook als het wat kouder wordt door wilt varen.

lucc 29 October / 2009 / 08:34
Quote: Kitehert - 29 oktober, 2009 (09:28)
Ik heb ook dry gloves, van Magic Marine (zeilmerk), prijzig maar héérlijk warm en goeie grip. En ook belangrijk; voorgevormde gebogen vingers. Handschoenen zijn (vind ik) beter dan wanten omdat je met wanten nog minder makkelijk aan lijnen en klitteband etc kunt frunniken en je nooit de bar lekker in het midden kan vasthouden. Goede warme handschoenen zijn erg belangrijk naarmate de kou toeneemt omdat je handen een van de eerste dingen zijn die onderkoeld raken en dat kan het verschil uitmaken tussen levend naar de kant kiten of bleekjes aanspoelen.Niet op bezuinigen dus als je ook als het wat kouder wordt door wilt varen.
helemaal mee eens en voor gebogen vingers is inderdaad erg chill

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Highmen 25 November / 2009 / 00:10
K'eb net gesloten Prolimit 3mm handschoentjes gekocht.. Gister nog uitgetest, en ze zijn top Krijg er geen kramp of iets dergelijks van en heb er zelfs (terwijl ik in het water lag ) nog mn straps mee kunnen verstellen (is beetje priegelwerk door klitteband op mn straps) Moet wel toegeven dat t heel ff wennen is.. Maar na 15 mins merk je t al niet meer er zit ook extra grip aan in de palm dus da's ook wel fijn..

Ik kite ongeveer tot oktober half november en begin weer in april of begin mei. Dus niet echt in de winter. Zijn die 3mm handschoenen van Prolimit dan voldoende? Ze zijn niet droog van binnen, maar goed ik heb ook geen droogpak.

klik voor een grote versie

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

mkite 25 November / 2009 / 07:36
Ik gebruik ook de open handschoen, dit is inderdaad een soort van want waarbij de handpalm open is.

In principe is dit niet kouder dan een dichte handschoen want zodra je de bar vast hebt sluit dit aan alle kanten aan.

Alleen het grote voordeel is dat je de bar gewoon met je blote hand vasthebt zonder neopreen ertussen en dat je ze zo van je hand af kan schuiven als je een knoopje of iets dergelijks los wil halen.
klik voor een grote versie

Highmen 25 November / 2009 / 11:29
Quote: Highmen - 25 november, 2009 (01:10)
Quote: PhilipS - 26 oktober, 2009 (23:12) K'eb net gesloten Prolimit 3mm handschoentjes gekocht.. Gister nog uitgetest, en ze zijn top Krijg er geen kramp of iets dergelijks van en heb er zelfs (terwijl ik in het water lag ) nog mn straps mee kunnen verstellen (is beetje priegelwerk door klitteband op mn straps) Moet wel toegeven dat t heel ff wennen is.. Maar na 15 mins merk je t al niet meer er zit ook extra grip aan in de palm dus da's ook wel fijn..Ik kite ongeveer tot oktober half november en begin weer in april of begin mei. Dus niet echt in de winter. Zijn die 3mm handschoenen van Prolimit dan voldoende? Ze zijn niet droog van binnen, maar goed ik heb ook geen droogpak.
Maar zijn deze warm genoeg? als ik tot oktober half november kite en weer vanaf april begin mei begin?

dr511 25 November / 2009 / 11:58
watjes
Ziki Ondergoed, schultenbrau

mkite 25 November / 2009 / 12:22
Quote: Highmen - 25 november, 2009 (12:29)
Quote: Highmen - 25 november, 2009 (01:10) Quote: PhilipS - 26 oktober, 2009 (23:12) K'eb net gesloten Prolimit 3mm handschoentjes gekocht.. Gister nog uitgetest, en ze zijn top Krijg er geen kramp of iets dergelijks van en heb er zelfs (terwijl ik in het water lag ) nog mn straps mee kunnen verstellen (is beetje priegelwerk door klitteband op mn straps) Moet wel toegeven dat t heel ff wennen is.. Maar na 15 mins merk je t al niet meer er zit ook extra grip aan in de palm dus da's ook wel fijn..Ik kite ongeveer tot oktober half november en begin weer in april of begin mei. Dus niet echt in de winter. Zijn die 3mm handschoenen van Prolimit dan voldoende? Ze zijn niet droog van binnen, maar goed ik heb ook geen droogpak.Maar zijn deze warm genoeg? als ik tot oktober half november kite en weer vanaf april begin mei begin?

Lijkt me geen enkel probleem ik gebruik in die periode helemaal geen handschoentjes meestal. Hangt natuurlijk wel een beetje van het weer af. Als het al vriest in november is het toch wel fris zonder.

Rocky1983 25 November / 2009 / 12:23

Ik heb de zelfde handschoentjes en het is inderdaad waar, het zijn super dingen!
Ik heb der veel plezier van en weet cker dat jij dat ook zal hebben.

Highmen 25 November / 2009 / 12:28
Oke bedankt voor de tips.
Ik heb ze ook nog niet nodig gehad maar Sinterklaas vroeg wat ik wou hebben dus kan het nooit kwaad een setje paraat te hebben.