Kites in Vacuum zakken?

Door: wazzaah Reacties: 14 Hits: 1836
wazzaah 19 November / 2009 / 09:15
Iemand ervaring met vacuum zaken om kites in te doen. Scheelt dat echt veel ruimte of niet?
En beschadig je de kite dan niet?
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Kamo 19 November / 2009 / 09:23
het beschadigd je kite niet... en het scheelt serieus veel ruimte!
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

KappuhH 19 November / 2009 / 09:44
Zou de tube/struts goed leeg laten lopen en dan de dopjes er weer op zodat die niet helemaal vacuum gezogen worden. Dat lijkt me namelijk het meest risicovolle punt.

Emiel 19 November / 2009 / 09:44
heb het ook wel eens gedaan maar als je je kite beetje strak oprolt dan scheelt het niet zoveel meer. Bovendien heb ik meestal geen stofzuiger bij de hand voor de terugweg(mijn zakken werken met stofzuiger).
Topsup.nl - Topsloep.nl

wazzaah 19 November / 2009 / 10:33
Heb em nu in de bag en dan in de travelbag en dan neemt ie ongeveer een 1/3 -1/2 van de travel bag in beslag. Trapeze en board zitten er dan nog onder.
Zou mooi zijn als ik in een vacuum zak er nog spul boven op kan leggen. Dan kan alles ook in 1 travelbag en in de handbagage Smiley

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

kay 19 November / 2009 / 10:34
hoeveel kites wil je meenemen dan Smiley

wazzaah 19 November / 2009 / 10:42
1 Smiley

Highmen 19 November / 2009 / 10:49
Quote: wazzaah - 19 november, 2009 (11:33)
Heb em nu in de bag en dan in de travelbag en dan neemt ie ongeveer een 1/3 -1/2 van de travel bag in beslag. Trapeze en board zitten er dan nog onder.Zou mooi zijn als ik in een vacuum zak er nog spul boven op kan leggen. Dan kan alles ook in 1 travelbag en in de handbagage

Dan is je travelbag niet zo heel groot volgens mij...
Ik heb één van pat love 137cm hoog. Heb daar afgelopen zomer 2 boards, 3 kites, 2 trapezes en 3 barren en nog wat lycra shit enzo in gedaan. Je kan het beste de kites niet opvouwen maar in de lengte laten...dit werkte voor mij het beste.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Sebastiaan 19 November / 2009 / 10:51
als je een beetje propt en op je boardbag gaat zitten bij het dichtritsen maakt het geen fluit uit. bespaart je weer het gewicht van zo'n vacuumzak...
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

micky70 19 November / 2009 / 10:51
Je kan ook je kleren vacuum trekken...kan er ook niets kapot gaan Smiley

wazzaah 19 November / 2009 / 10:55
Kan ook alle kleren aantrekken natuurlijk Smiley

Heb er ook wel s 3 kites 2 barren, trapeze en board ingekregen, met wat zomerkleding.
Maar moet nu ook een shitload warme kleren mee en die nemen nu eenmaal wat meer ruimte in beslag.

Maar kite los in de travel bag? of netjes in de bijbehorende tas?

micky70 19 November / 2009 / 11:02
Los en je tas plat onderin. Bespaart je de nodige ruimte. Have fun! Smiley

Highmen 19 November / 2009 / 11:04
Quote: wazzaah - 19 november, 2009 (11:55)
Kan ook alle kleren aantrekken natuurlijk Heb er ook wel s 3 kites 2 barren, trapeze en board ingekregen, met wat zomerkleding. Maar moet nu ook een shitload warme kleren mee en die nemen nu eenmaal wat meer ruimte in beslag. Maar kite los in de travel bag? of netjes in de bijbehorende tas?

Gewoon los. Mocht je daar nog veel moeten sjouwen met het spul dan kun je van nylon soort plunjezakken mee nemen die niet zoveel ruimte in nemen maar waar je de kites in kan doen.

Ik heb zelf van deze dingen laten maken door een kennis van me:

klik voor een grote versie
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Kitehert 19 November / 2009 / 11:08
Quote: micky70 - 19 november, 2009 (11:51)
Je kan ook je kleren vacuum trekken...kan er ook niets kapot gaan

Volgens mij de allersimpelste oplossing!

Of gewoon je vriendin vacuüm trekken, kun je je kite op haar zitplaats zetten in het vliegtuigSmiley

wazzaah 19 November / 2009 / 11:10
Altijd wat huiverig voor los in de tas, maar ga s kijken hoeveel ruimte dat scheelt. Moet t de douane ook niet al te moeilijk maken Smiley

Thnx Smiley