Zomer Sardinië!

Door: kitefreak112 Reacties: 10 Hits: 1274
kitefreak112 27 January / 2010 / 21:38
Joo!

Ik ga in de zomer met mijn ouders op vakantie en zocht een goede kiteplek waar ook wat te doen was voor mijn ouders. Ik kwam uit op Sardinië, volgens mij ziet het er chill uit. Ik heb research gedaan maar toch blijven een paar vragen onbeanwoord:

- Hoe windzeker ben je in juli-augustus (iemand ervaringen)?
- Zijn er veel dingen te doen naast kiten (ook voor mijn ouders)?
- Wat zijn de kosten van een lekker biertje en eten, etc.

Ik hoor het wel! Thx jongens!!
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

Highmen 27 January / 2010 / 21:56
Hoe ben je uit gekomen op Sardinië als de belangrijkste vragen onbeantwoord zijn gebleven? Smiley

Op www.windfinder.com staan wel verschillende spots op Sardinië, waar je kan zien hoe de wind daar is.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Vliegenaar 27 January / 2010 / 22:24

Highmen 27 January / 2010 / 23:01
Dit zijn de windstatistieken voor Porto Pollo:
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_porto_pollo.htm

Volgens mij valt het wel wat tegen....

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

kitefreak112 28 January / 2010 / 08:38
Ik ben op sardinië gekomen omdat ik ooit zo'n kitesurfmagazine had gelezen ( weet niet meer welke) en toen was lex dekker in sardinië met een heel verhaal over deze plek. Het klonk aardig goed vandaar!
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

Jeroen13 28 January / 2010 / 10:27
Ben er vorig jaar twee weken in juli geweest. Een keer storm er een paar dagen met goede wind. Wel onvoorspelbaar want het weer kan snel veranderen. Temperatuur: lekker warm tot gewoon heet, dat is dan weer leuk voor je ouders.
In Porto Pollo zit je gewoon het beste. Als je op zoek gaat naar andere spots kun je beter even op internet zoeken. Er zijn er maar een paar en het rijden duurt vrij lang. Het is druk en bochtig. Het noorden van het eiland is zeer de moeite waard. Het zuiden is droog en doods.

Het beste drink je de lokale Ichnusa bruine fles met rood/wit etikette, 0,6 liter per fles, en perfect bij die weersomstandigheden! Smiley

Veel plezier en wind toegewenst.Smiley
Jeroentje

Highmen 28 January / 2010 / 11:58
Quote: Jeroen13 - 28 januari, 2010 (11:27)
Ben er vorig jaar twee weken in juli geweest. Een keer storm er een paar dagen met goede wind. Wel onvoorspelbaar want het weer kan snel veranderen. Temperatuur: lekker warm tot gewoon heet, dat is dan weer leuk voor je ouders.In Porto Pollo zit je gewoon het beste. Als je op zoek gaat naar andere spots kun je beter even op internet zoeken. Er zijn er maar een paar en het rijden duurt vrij lang. Het is druk en bochtig. Het noorden van het eiland is zeer de moeite waard. Het zuiden is droog en doods. Het beste drink je de lokale Ichnusa bruine fles met rood/wit etikette, 0,6 liter per fles, en perfect bij die weersomstandigheden! Veel plezier en wind toegewenst.
Dat is pas informatie waar je wat aan hebt! Smiley

Woodmaster 28 January / 2010 / 12:24
Is een Italiaan van Sardinié en een auto een Sardientje in blik?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

celeritas 29 January / 2010 / 11:48
Je gaat kamperen neem ik aan?

Los van het Kiten, Sardinie is een van de mooiste plekken van Europa. Ik ben er in juni 2003 3 weken geweest (heel t eiland rond). Als je sommige strandjes daar ziet...ongelooflijk mooi. Water is nog mooier dan in een zwembad. Ze noemen Sardinie het Hawaii van Europa.

Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer.

Main kitespots zijn Porto-Pollo in het noorden en Chia in het zuiden. Porto-Pollo vond ik vlagerig. Chia is aflandig, ook wel mooie spot. Lekkerste heb ik gevaren nabij Arbatax (oosten ergens in het midden). Camping weet ik niet meer, maar heerlijk thermisch windje van rond 18 knopen.

Het eiland zit vol met campings, zou zeggen mail er een paar en vraag naar de kitemogelijkheden. Toen ik er was had het gros nog nooit een kite gezien en kon ik rustig overal opstappen.

Duur was het in het noordoosten nabij Olbia. Heet daar de goudkust, biertje 8 euro. Rest van het eiland zijn normale prijzen.

Groeten, Remko

hifly 29 January / 2010 / 12:38
statistieken kloppen niet echt veel met thermische wind ...
Who pay's peanuts get's monkey's

nils 29 January / 2010 / 15:54
Ik vond het kiten bij PP wel ok ( wel heel choppy ) maar veel te heet daar in juli / aug. Ik zou wat anders kiezen... Een stukkie touren als er eens geen wind was waren wij snel van terug, te heet.
Zo de wind waait waait mijn jasje.