verscheel slingshot diesel / turbo diesel

Door: mk1 Reacties: 13 Hits: 1158
johndoe 28 May / 2010 / 09:24
ik wil beginne met kite maar en heb me oog op twee kites
de slingshot diesel uit 2008 10m
en een slingshot turbo diesel 2007 9 m

wat rade julli me aan en wat is het verscheel tussen deze twee ?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Nature 28 May / 2010 / 09:26
Diesel was geloof ik een C kite en turbo diesel een bow/ sle kite.
Ifso dan de TD
Maargoed not sure.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

ostendlocal 28 May / 2010 / 09:37
Quote: colinder - 28 mei, 2010 (11:24)
ik wil beginne met kite maar en heb me oog op twee kitesde slingshot diesel uit 2008 10m en een slingshot turbo diesel 2007 9 mwat rade julli me aan en wat is het verscheel tussen deze twee ?

heb je al les genomen?
beter neem je eerst les voor je kites aanschaft.
Als je zelf al wat opgezocht had, had je kunnen weten dat slingshot de diesel in het jaar 2005 gemaakt heeft, en daarna niet meer.
De tweede editie van de turbo diesel is de turbo diesel 2, die wel in de maat 9 gemaakt was. (eerste editie niet)
Die kite is een standaard bow kite. Veel depower, goeie relaunch,....
De derde editie is de TD3 en die was er niet in de maat 10m..
dus ik ben ff helemaal in de war welke kites je nu precies bedoelt.
Ik zou zeggen, neem les, informeer beter, en kom dan eens terug als je een kite wilt kopen na je lesjes.
Je kan ook veel info vragen aan je instructeur!

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

D-ice 28 May / 2010 / 14:46

Eerste kite
Ik denk dat je een Turbo Diesel uit 2006 bedoeld aangezien dat de enige is die ze in even maten maakte.
TD II en TD III waren oneven.
En de Diesel van 2005 was ook oneven.

Tweede kite
Zal een TD II Moeten zijn als hij uit 2007 komt.

Advies...

Neem de TD II... net weer iets verder door ontwikkelde TD I.....

Beide fijne kites om mee te beginnen....

Succes!

johndoe 04 June / 2010 / 12:11
ik heb een leuke set aangeschaft hoop ik

namelijk een slingshot turbo diesel 9 m en een slingschot turbo diesel m11

zal binnen kort foto's plaatsen nu eerst een beetje op het strand vliegeren en iemand vinden die me
een paar lesjes wil geven met me eigen matriaal.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mediator 04 June / 2010 / 20:42
een kite is geen 'vlieger'...

als je als beginner op het strand wil spelen zonder ooit les gehad te hebben met tubekites: koop zo'n ding in de speelgoedwinkel met een slinger aan en speel daarmee !!!!!!!!

of schrijf je in voor kitelessen in een offciële school

sommige mensen schijnen echt de ernst daarvan niet te snappen... om een vergelijking te maken die je mss wel snapt: je gaat toch ook niet een parachute halen ergens op een tweedehands site, in een vliegtuig stappen en er dan zonder enige instructies uit springen, ook al ziet het er makkelijk uit als je het ziet doen door anderen...?

same thing met kitesurfen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

rubenkoster 04 June / 2010 / 21:43
mediator heeft hier helemaal 100% gelijk.

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

lucc 05 June / 2010 / 07:08
ik ben niet scheel

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

traveler78 05 June / 2010 / 08:16
Weer zo een met een plaat voor zijn kop en bloemkool in zijn oren!
Er zijn er toch altijd weer die het beter weten en eerst met hun kop in het zand of tegen een strandhuisje moeten knallen voor ze het begrijpen.

dr511 05 June / 2010 / 08:21

wel ff kijken wat voor olie je gebruikt
voor een diesel is 15 w 40 goed maar een turbo diesel doet het beter op 5 w 40
Ziki Ondergoed, schultenbrau

johndoe 06 June / 2010 / 09:21

even voor de duidelijkheid ik sprink echt niet gelijk het water in hoor zonder eerst een paar lesjes gehad tehebben.
als je goed leest ga ik eerst een paar lesjes nemen maar wil wel met me eigenspullen.

en op het strand een beetje kite om het gevoel tekrijgen wat me te verwachte staat gebeurt ook onder begeleiding hoor.
rustig van 3 naar 12 en naar 9.

maar bedankt voor je bezorgt heid

swiftenaar 06 June / 2010 / 12:07
geen bezorgdheid, PUUR waarschuwingen..

gast, NEEM LES ga niet zelf op land staan klooien, komen ongelukken van..

wil je je oed voorbereiden op een les, koop een 2/3m powerkite (zo'n ding van de intertoys) en ga daarmee op het stand het windvenster bekijken..
NIET MET EEN GROTE KITE..

hoop dat je eerst voor de les gaat, want onverstandig is dit niet..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Morres 06 June / 2010 / 12:38

nee joh, laat maar lekker op het strand 'vliegeren'....

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

sjoerdsantema 06 June / 2010 / 18:18
Quote: Mediator - 4 juni, 2010 (21:42)
een kite is geen 'vlieger'

Wat is het dan wel?
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)