Surf Camper

Door: FlyingBee Reacties: 15 Hits: 1358
FlyingBee 28 May / 2010 / 16:51
Hola gasten,

Afgelope maanden ben ik aan het sparen geweest voor een motor maar door nogal wat dingen in mijn omgeving geef ik dat toch even op en word het een camper. Ja ik weet het het lijkt er niet op maar is niet slecht. Op het KBO heb ik toch ervaren hoe rlxt het is om er 1 te hebben zeker wanneer je vaker evenementen afgaat.

Graag zou ik even wat tips willen waar je op moet letten als je er 1 uitzoekt m.b.t. het kitesurfen.
Kan je je spullen kwijt, en andere dingetjes waar ik misschien niet aan zou denken.

Ik neig nu erg naar zo'n soort camper 4 pers. dus kan er met vrienden europa mee door crossen.

Alvast bedankt
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

Morres 28 May / 2010 / 16:55

budget?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

dude1 28 May / 2010 / 17:04
in ieder geval meer dan ik heb, maar heel wat beter dan een motor. Geluk ermee.
Cheers

FlyingBee 28 May / 2010 / 18:02
Uuhm zo'n 5.000 tot 10.000 duizen euro is het budget. Het liefst rond de 5-6 zodat er nog wat diesel in kan in dat geval.
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

mkite 28 May / 2010 / 18:19
Beetje lange link en hij is maar 2 persoons maar goed.

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Renault/Trafic/2UQY7/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=camper&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&paginaNummer=1&total=411&pos=2

dr511 28 May / 2010 / 18:24

daar kun je wel wat moois voor kopen
ik zou het fordje op je foto laten staan want dan kun je er beter een las apparaat bij kopen
tis nu wel het dure seizoen voor campertjes
mercedes natuurlijk top motertjes fiat doet het ook goed in de campers.
een camper met een alkoof ( zo'n bubbel boven je dak ) zuipt als een malle.
mooiste vind ikzelf hymers
ik zou als ik jou was eerst ff wat rond kijken naar wat je zelf een relaxte indeling vind.
sommige campers zijn echt kut ingericht
je hebt ze ook met een soort van luik achterin waar je al je spul in kan drukken.
en anders is een imperaal voor extra speelgoed ook altijd handig
kijk of er een lpg tank/aansluiting op zit om op te koken dat scheelt een hoop met gasflessen slepen.
wil je meer wildcamperen kijk dan voor een bus die omgebouwd is die zien er van buiten niet direct uit alsof je er in ligt te tukken.
een douche aan de buitenzijde is ook heerlijk ivm met afspoelen van je spullen en jezelf

ach en uiteindelijk zijn er altijd weer dingen die je anders wil maar ja je moet ook in je camper groeien.

Ziki Ondergoed, schultenbrau

jitze 28 May / 2010 / 18:41
Tips

Zorg ervoor dat de dieselmotor minimaal een turbo-diesel is. dit scheelt veel brandstof.

Gasflessen zijn prima. voor alleen douchen en koken kun je makkelijk met een pulletje in het jaar toe.

Een imperiaal is wel heel makkelijk, zolang er maar een railing op het dak met ladder, dan kun zelf de dwarsliggers er wel op zetten.

Een garage, maar ik zie dat dat niet in het budget valt.

Koop een integraal dat scheelt ook veel brandstof, een alkoof kost je gewoon twee kilometer per liter.

Zoiets, dat is m'n bus.
Deze is ook wel te koop. Nette bus altijd goed onderhouden.

Ocean is the solution

Morres 28 May / 2010 / 19:25

das waar, slecht etijd om een camper te kopen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

nielzzzz 28 May / 2010 / 20:47
ik zag vandaag een fiat camper in noordwijkerhout te koop voor 5200 euro,volgens betje htzelfde als eerste plaatje.

johndoe 28 May / 2010 / 21:58
Camper moet je in Duitsland kopen.. gaat je echt heel veel geld schelen. En dat importeren is ook nog vrij makkelijk (zegt men).. Zou je er zeker eens in verdiepen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Morres 28 May / 2010 / 22:25

Ik heb ooit deze gast les gegeven, zie dat er toevallig ook een camper op staat 1800euro ;)
http://www.belastingvrijeautos.nl/camper-1977-p-114.html
eerlijke gast met goede prijzen, ik zou hem eens contacten als je iets uit DE wilt.

FFboarder 29 May / 2010 / 06:01
vrachtwagen met caravan erop???

papa1968 29 May / 2010 / 06:39
ik zeg niets
Papa van Wouter, Martijn en Sarah en liefzoon Troy en lief van kitebabe in spee Debby

Kamo 29 May / 2010 / 07:13
Lag je te batsen in de alkoof?
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

rhino7 29 May / 2010 / 08:03
Zoiets lijkt me ook wel handig

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

GerritNL 31 May / 2010 / 06:44

Ik heb zelf lange tijd camper gehad, helaas heb ik die niet meer, maar gaat er zeker weer een komen in de toekomst.
Paar tipjes:
Een groot luik achter met opbergruimte (garage) is prachtig maar kost ook wer veel binnenruimte en is meestal duurder. Als er geen garage in zit dan voldoet een 600 liter skibox op het dak vaak ook prima. Wel even controleren of je op het dak kan staan ander kan je dat vaak verhelpen door een plaat te laten lijmen op je dal.
Zorg voor een lekkere motor met voldoende inhoud, dit rijd een stuk ontspannender op de snelweg en geeft ook minder herrie.
Laat je camper ook beveiligen, ook voor als je er zelf in ligt, je bent vast niet van plan om op campings te gaan staan.
Ik had een camper met aparte douche wat echt een verademing is na het kiten. Had trouwens ook een buitendouche zodat spullen kon afspuiten.
Neem een camper die korter is dan 6 meter, dat scheelt veel geld op tolwegen en op de veerboten.

Succes met zoeken....

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.