Oversteek organiseren

Door: mkite Reacties: 41 Hits: 1896
mkite 16 June / 2010 / 11:13

Het lijkt mij wel leuk om het IJsselmeer een keer over te kiten of van de kust naar 1 van de eilanden te kiten.

Wat zou je allemaal moeten regelen om dat te organiseren en zijn er toevallig evenementen die hier mee bezig zijn.

Mocht er nog niks zijn in die richting dan lijkt me het best leuk om te organiseren.

isomis 16 June / 2010 / 11:14
gaat nog best een probleem worden met al die zandbanken & natuurgebieden!
zucht...

mkite 16 June / 2010 / 11:16
Quote: isomis - 16 juni, 2010 (12:14)
gaat nog best een probleem worden met al die zandbanken & natuurgebieden!

Ja dacht daar ook al aan, maar IJsselmeer zou toch moeten kunnen?

swiftenaar 16 June / 2010 / 11:17
Urk -> Enkhuizen lijkt mij nog altijd een keer vetjes.. lelystad muiderberg is al een keer gedaan hoorde ik via via?

water te regelen is veel, BPR ontheffing, vanalles en nogwat, probeer er mocht je het oganiseren er een goed doel aan vast te plakken en wat sponsors, zal de polizei en/of locale autoriteiten en misschien wat milder mee zijn!

succes en mocht het doorgaan, I'm in!
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

rhino7 16 June / 2010 / 11:41
Volgbootje is ook wel handig bij pech

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

swiftenaar 16 June / 2010 / 11:42
regel eerst maar eens ontheffingvoordat je uberhaupt gaat nadenken over wat er tijdens de tocht nodig is..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

alain_ 16 June / 2010 / 11:51
Jep firtst things first.

bpr ontheffing aanvragen.. en ik voorspel dat voordat je die ontheffing krijgt, we minstens een jaar verder zijn...

Nou idefixe... brand maar weer eens goed los!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

kite-feel 16 June / 2010 / 11:51
Is nog niet zo makkelijk om dat LEGAAL te gaan doen....
Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

mkite 16 June / 2010 / 12:16

Hmm dus gewoon organiseren met Natuurbescherming, Waddenvereniging en zeehonden Pieterburen als goed doel, een eiland als sponsor en dan de waddenzee oversteken?

isomis 16 June / 2010 / 12:35
idd, inkoppertje voor idefix!!!!
zucht...

GerritNL 16 June / 2010 / 12:37
Quote: swiftenaar - 16 juni, 2010 (13:17)
Urk -> Enkhuizen lijkt mij nog altijd een keer vetjes.. lelystad muiderberg is al een keer gedaan hoorde ik via via?

Lelystad - Muiderberg is inderdaad al een keer gedaan als downwinder Je kan gehele stuk zo'n beetje langs de dijk varen dus volgauto (die wij hadden) is voldoende. We waren 4,5 uur onderweg (met tussenstop op de dijk om patatje te eten).

Urk enkhuizen moet toch ook te varen zijn langs de dijk. met de jusite wind e.d. Alleen moet je wel aan de juiste kant kiten anders heb je een probleem als je onderweg je kite wilt neerleggen op de dijk, er loopt daar nogal een drukke weg.

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

Woodmaster 16 June / 2010 / 14:41
Het jaarlijks terugkerend initiatief!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Morres 16 June / 2010 / 14:57

illegaal man, moet je NOOIT aan beginnen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

z0ow 16 June / 2010 / 15:01
En windsurfend de waddenzee over vanaf Texel - Amstermeer mag wel tjah de natuur word wel ven**kt door kitesurfen maar niet door windsurfers????? K snap dr nog steeds geen kloot van

harold 16 June / 2010 / 15:29
Zo dat is wel een nette actie gewoon oversteken gaaf. Tja die windsmurfers hebben geen lijnen he dat ziet geen enkele vogel.
iets met vliegers ofzo

extremekiter 16 June / 2010 / 15:46
Gewoon bootje regelen en gaan...
W W W . V E R S U S S H O P . N L

KappuhH 16 June / 2010 / 16:07
Quote: Morres - 16 juni, 2010 (16:57)
illegaal man, moet je NOOIT aan beginnen

Tette "Tetten" Boekema

shadowclaw 16 June / 2010 / 16:38
Misschien mag er in Duitsland of Denemarken meer en dat is niet zo gek ver weg, gewoon daar boeken die hap
Stay Sharp, Surf like a Shark!

mkite 16 June / 2010 / 18:43

Wat ook een verschrikkelijke onzin weer in dat artikel dat wij niet zo wendbaar zouden zijn, zie je toch maar weer eens dat het hele beleid gemaakt wordt door mensen die geen idee hebben wat kitesurfen is.

Maar goed als het dus ieder jaar weer gevraagd wordt is er dus wel belangstelling voor.

Woodmaster 16 June / 2010 / 19:15
Quote: mkite - 16 juni, 2010 (20:43)
Wat ook een verschrikkelijke onzin weer in dat artikel dat wij niet zo wendbaar zouden zijn, zie je toch maar weer eens dat het hele beleid gemaakt wordt door mensen die geen idee hebben wat kitesurfen is.Maar goed als het dus ieder jaar weer gevraagd wordt is er dus wel belangstelling voor.

Tuurlijk is er belangstelling voor.
Ikzelf zou er graag aan mee willen doen maar gezien het gedoe met vergunningen organisatie enzo lijkt het me een hele klus!
ik zeg: Deelnemen OK organiseren NO WAY!!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

wazzaah 16 June / 2010 / 19:46
Roggel t maar
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

idefixe 16 June / 2010 / 19:59

je moet in ieder geval een BPR ontheffing voor het kitesurfen en eentje voor het evenement hebben ( je mag natuurlijk niet zomaar in Nl een evenment organiseren op BPR water )
Daarna kijken welke NB wetgeving er op de route aanwezig is en daar ook onthefingen / vergunningen roggelen.
Daarnaast dien je natuurlijk ook andere gangbare zaken voor zoiets te regelen. ( voldoende volgboten, reddingsbrigade , vervoer,enz enz) .
Ik denk dat als je nu begint met aanvragen van ........ je dit voor volgend jaar moet doen.
Volgend jaar hebben we weer te maken met effectuering van Natura 2000 en daar wordt een kitesurfevenement als dit , heel moeilijk / lastig te realiseren. 'T is dus een beste bak werk, gaat lang duren en volgend jaar heb je te maken met Natura 2000.
Slingshot , Gibbon

dr511 16 June / 2010 / 21:42

of je vraagt van iedereen 150 euro inschrijf geld om de boete mee te betalen
of je kan natuurlijk iedereen zelf zijn boet laten dokken.
scheelt een hoop gedoe en kan makkelijk uit als je naar de uren kijkt die er anders in gaan zitten .

Ziki Ondergoed, schultenbrau

HJ11 16 June / 2010 / 21:45
Neem maar ff contact op met Tom (Idefixe)
Hij kan je direct de mogelijk en onmogelijkheden aangeven.
Wanneer het echt gaat lukken dan ben ik erbij

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

TMK 16 June / 2010 / 22:58
Uiteindelijk gaat de organisatie en ellende je meer dan die 130 euro kosten. Beter gaan we met zn allen, en pleuren aan het eind snel alles in een busje en doen we of we gek zijn.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!