Windguru PRO

Door: TMK Reacties: 36 Hits: 2420
TMK 22 June / 2010 / 16:14

Stort hier je vragen over windguru PRO, want vanaf vandaag probeer ik deze 3 maanden uit voor 6 euro
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

jurputje 22 June / 2010 / 16:16
komt er nog wind deze week?
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

Woodmaster 22 June / 2010 / 16:16
Actie?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Slof 22 June / 2010 / 16:19
Klopt de voorspelling van WG-Pro met wat er nu staat aan wind?
En kun je een lijst bijhouden of dit ook klopt?

FFboarder 22 June / 2010 / 16:33
Is het het waard dat ik ervoor ga betalen?

Onbekende gebruiker 22 June / 2010 / 16:38
Werkt het net zo kut als de normale windguru?
TMK 22 June / 2010 / 16:59

Zien we nog wel, gaat mij er vooral om dat ik up to date voorspellingen heb Want in 12 uur kan er heel wat veranderen.
Alle voorspellingen zijn terug te vinden in het Archief van de WRF9, dus je hoeft enkel lokale metingen te verkrijgen, en dan kan je ze vergelijken.
Ik zal het in de gaten houden. Windfinder heeft ook een prognosekaart, maar daar klopt vaak ook geen reet van, sowieso omdat finder altijd te weinig aangeeft.

kiterbram 22 June / 2010 / 16:59
Kan je ook wind bestellen?

kiterbram had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Magic_Ed 22 June / 2010 / 17:05

Dat kan, wordt per buil geleverd
w w w . v e r s u s s h o p . n l

frank82 22 June / 2010 / 17:07
Je kan ook op http://www.meetadviesdienst.nl kijken. Hebben altijd zeer acurate voorspellingen. Tot nu toe (afgelopen maand) hadden ze altijd gelijk wat betreft de wind en vaak nog ietsjes meer dan voorspeld ook ;).

TMK 22 June / 2010 / 17:08

Zover ik zie is de WRF9 van Ijmuiden op WG PRO heel scherp met de Ijmuiden kop pier meting!!!
Ik zal dit een paar dagen volgen, en post mn bevindingen. Onthoudt, dat als de wind uit het Westen altijd 10% lager is, je dit zo aan kan passen!

Martijn767 22 June / 2010 / 17:18
De laatste tijd vond ik de gewone versie er wel redelijk naast zitten.
Vaak was er een stuk minder wind aan de kust.
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Leozonderdeo 22 June / 2010 / 17:31
Dr is maar 1 echte windguru, en das de conifeer van de buren.
Axe Boss Adidas 8x4

TMK 22 June / 2010 / 17:42
Quote: Martijn767 - 22 juni, 2010 (19:18)
De laatste tijd vond ik de gewone versie er wel redelijk naast zitten.Vaak was er een stuk minder wind aan de kust.

Dat komt omdat de GFS een gebied van 50km dekt, en daar het gemiddelde van neemt. Dit is dan ook meer voor over de hele week, om een indruk te krijgen.
Dan heb je de WRF, maar de gewone versie loopt 12 uur achter. In die 12 uur kan er zo wat veranderen!

Ook Katwijk aan Zee is tot op de knoop goed voorspeld (7-8 knopen atm). Dan kijk ik naar WG PRO en windmeting.nl

PRO zal zich de komende dagen even bewijzen.

Slof 23 June / 2010 / 05:46
Quote: TMK - 22 juni, 2010 (19:42)
Dan kijk ik naar WG PRO en windmeting.nlPRO zal zich de komende dagen even bewijzen.

Anders is het weggegooid geld ;)

dutchy38 23 June / 2010 / 06:47
ik heb nu zo,n 2 jaar de pro versie en het verschilt enorm.de ene keer klopt het aardig en de andere keer zitten ze er totaal naast zoals de meeste sites.het voordeel is wel inderdaad dat je om de 12 uur een update hebt.ik gebruik de pro wel voor de lange termijn te kijken zodat je ongeveer weet wanneer het gaat knallen,en op de dag zelf of net voor je van huis gaat kun je beter een actueel meetpunt checken zoals ik op Northseasurfing.nl die is 100% betrouwbaar voor het moment zelf.alleen is deze voor hoek van holland en omg. maar zullen vast langs de kust meerdere vaste punten staan....
grtz
we shall not be moved s.c.f

dutchy38 had een 5 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 24 - 29 knots op zijn Cabrinha Crossbow (2010)

RefleXxx 23 June / 2010 / 10:26
Man man man daar had je 6 hamburgers voor kunnen kopen

Het is en blijft gewoon weggegooid geld. Het snelle updaten van de gegevens hoeft niet altijd een voordeel te zijn. Zo zijn er genoeg voorbeelden waarbij de pro versie te snel inspeelde op een bepaalde situatie en daardoor niet nauwkeurig was. De gewone versie klopte precies omdat die aanpassing later komt. Zo zijn er natuurlijk ook voorbeelden waarbij de pro versie beter was. Maar een combinatie van WFSF en WG is gratis en de beste vind ik.

RefleXxx 23 June / 2010 / 10:29
Quote: TMK - 22 juni, 2010 (18:42)
Dat komt omdat de GFS een gebied van 50km dekt, en daar het gemiddelde van neemt. Dit is dan ook meer voor over de hele week, om een indruk te krijgen.Dan heb je de WRF, maar de gewone versie loopt 12 uur achter. In die 12 uur kan er zo wat veranderen! Ook Katwijk aan Zee is tot op de knoop goed voorspeld (7-8 knopen atm). Dan kijk ik naar WG PRO en windmeting.nlPRO zal zich de komende dagen even bewijzen.

Het komt gewoon omdat het noorderwind is. Op een of andere manier zijn de modellen dan niet nauwkeurig meer. Westenwind kunnen ze redelijk voorspellen maar Noorderwind blijkt lastig.

vickthief 23 June / 2010 / 10:41
Ik heb al een tijdje de pro versie. Noord klop idd niet altijd of meestal niet geeft dan harder aan, maar over het algemeen tevreden.
Pro versus gratis is vaker update en een nauwkeuriger grid beschikbaar, ook kan je custom spots aanmaken wat handig is op reis.
Ik heb bijvoorbeeld in buitenland gekite doordat je kon zien waar het wel waaide. Dit betekende dan wel een heel eind autorijden maar je moet toch wat.
Kost iets als 30 euro voor 2 jaar. Voor NL kan je altijd cross-checken met actuelewaterdata.nl voordat je gaat.
Vick Thief

robzon 23 June / 2010 / 10:56
Ik heb ook al een tijdje de pro versie en check altijd WRF27km (Wijk aan zee).
Deze update elke 6 uur (rond 09:00, 15:00, 21:00, 03:00).

Ik ben er wel tevreden over. Vaak waait het wat harder, maar ik vind het toch wel vaak kloppen qua windrichting en of de wind op een bepaald moment toeneemt of afneemt.

Kite je in Wijk aan zee, heb je geen PRO abbo maar wil je toch de WRF27km zien?
Check dan : http://www.vdzon.com/wind en klik op [voorspelling]. Daar update ik altijd de laatste voorspelling (gebruik ik altijd om via m'n telefoon de huidige wind,golf en stroming te zien, en voorspelling te kunnen openen).
Niet tegen windguru zeggen hoor

keizerkevin 23 June / 2010 / 11:10
Quote: robzon - 23 juni, 2010 (11:56)
Ik heb ook al een tijdje de pro versie en check altijd WRF27km (Wijk aan zee).Deze update elke 6 uur (rond 09:00, 15:00, 21:00, 03:00).Ik ben er wel tevreden over. Vaak waait het wat harder, maar ik vind het toch wel vaak kloppen qua windrichting en of de wind op een bepaald moment toeneemt of afneemt.Kite je in Wijk aan zee, heb je geen PRO abbo maar wil je toch de WRF27km zien?Check dan : http://www.vdzon.com/wind en klik op [voorspelling]. Daar update ik altijd de laatste voorspelling (gebruik ik altijd om via m'n telefoon de huidige wind,golf en stroming te zien, en voorspelling te kunnen openen).Niet tegen windguru zeggen hoor

duuuuuddee begin je al om 5:50
www.kitesurfspot.nl

keizerkevin had een 5 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 25 - 35 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

keizerkevin 23 June / 2010 / 11:10
Quote: robzon - 23 juni, 2010 (11:56)
Ik heb ook al een tijdje de pro versie en check altijd WRF27km (Wijk aan zee).Deze update elke 6 uur (rond 09:00, 15:00, 21:00, 03:00).Ik ben er wel tevreden over. Vaak waait het wat harder, maar ik vind het toch wel vaak kloppen qua windrichting en of de wind op een bepaald moment toeneemt of afneemt.Kite je in Wijk aan zee, heb je geen PRO abbo maar wil je toch de WRF27km zien?Check dan : http://www.vdzon.com/wind en klik op [voorspelling]. Daar update ik altijd de laatste voorspelling (gebruik ik altijd om via m'n telefoon de huidige wind,golf en stroming te zien, en voorspelling te kunnen openen).Niet tegen windguru zeggen hoor

duuuuuddee begin je al om 5:50
www.kitesurfspot.nl

keizerkevin had een 5 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 25 - 35 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

JorisIII 16 July / 2010 / 06:31

TMK,

Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? En wie heeft er naar jouw beleving vaker gelijk? Windguru of Windfinder?

Onbekende gebruiker 16 July / 2010 / 07:58
Trouwens, wel belachelijk dat als je wel betaald voor windguru je wel goede informatie krijgt en als je niet betaald zij er vaak naast zitten...
Oplichters...
Vliegenaar 16 July / 2010 / 08:23

Windguru Pro is gewoon de shit mensen, zet uw zuinigheid opzij en neem gewoon een abbonementje voor 2 jaar.

@Laura: Windguru afkraken is standaard 1 min kudo, sorry.