@ Joris
See for yourself, je moet alleen wel een beetje rekenen. 20 knopen is 10m/s
De windguru voorspelling hieronder is van Donderdag 0:59 's avonds.
@ Laura
Dat komt omdat er voor non-leden een vertraging in zit. In die paar uur kan er evengoed heel wat veranderen.
Dus terwijl ik al zie dat de voorspelling is ingekakt, en mijn 9 al klaarleg ipv de 7, zou jij met je 6je naar het strand hollen omdat je nog de optimistische voorspelling hebt, en er uiteindelijk teleurgesteld staat te sinussen
Als het grafiekje metingen zijn (en dat is vast zo) , dan was de voorspelling behoorlijk strak
Verglijk je de voorspelling ook wel eens met die op Windfinder? Op een of andere mannier spreekt die me meer aan maar dat is vast omdat die website er gewoon netter uit ziet. En dat is natuurlijk niet waar het om gaat...
0
0
Onbekende gebruiker
Registreerde:
???
Onbekende gebruiker
16 July /
2010 /
15:53
Rood is mijn lievelings kleur dus ik vind die min kudo's mij wel staan!~
Hier ook een en al lof over Windguru, maar.... je moet wel oppassen met welke grafiek je bekijkt en wanneer deze is geupdated.
Ik merk nu tog dat voornamelijk de GFS vaak enkele uur voorloopt dan de WRF 9km/25km. dan staat bij de GFS bijvoorbeeld 6 UTC van update tijd en bij de WRF nog 00 UTC.
Had ik dus laatst een keer toen ik naar ijmuiden ging, WRF was nog zeer positief, GFS toonde zeer zwakke wind maar was dus van 6 UTC qua refresh tijd, WRF stond nog op 00 UTC. Dus toen we daar aankwamen na een behoorlijk lange tocht waren de WRF voorspellingen ook geupdated en toonde deze idd veel zwakker wind.
Kortom: staar je niet door op de WRF runs, ook al zijn deze actueler bij een PRO account.
Sponsered by; Humankite
Marcelp102 had een 1 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)
Quote: TMK - 16 juli, 2010 (15:13)
@ JorisSee for yourself, je moet alleen wel een beetje rekenen. 20 knopen is 10m/sDe windguru voorspelling hieronder is van Donderdag 0:59 's avonds.@ LauraDat komt omdat er voor non-leden een vertraging in zit. In die paar uur kan er evengoed heel wat veranderen.Dus terwijl ik al zie dat de voorspelling is ingekakt, en mijn 9 al klaarleg ipv de 7, zou jij met je 6je naar het strand hollen omdat je nog de optimistische voorspelling hebt, en er uiteindelijk teleurgesteld staat te sinussen
3x op knopen drukken en er staat m/s
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Registreerde: ???