Welke maat waveboard?

Door: KiterShorty Reacties: 37 Hits: 4856
KiterShorty 13 July / 2010 / 19:42
Quote: Magic_Ed - 13 juli, 2010 (19:54)
Excuses voor de late reactie, werk, werk, werk Nog even het boardje online bekeken:ik zie verschillende foto's (andere maten waarschijnlijk) en ze hebben allemaal één ding gemeen: een behoorlijke rechte shape. Absoluut geschikt om met voetbanden te kiten, maar in mijn ogen minder lekker strapless.Verder wil ik toch alle verkopers en fabrikanten op het hart drukken: zorg dat je bij waveboards alle gegevens vermeldt!!!!!!!Je hebt niets aan de lengte alleen. We willen weten: lengte, breedte, rocker, dikte, liefts nog volume en gewicht, breedte 1 ft off (nose & tail) en materiaal!De shapers weten het, wij weten het, jullie zouden het moeten weten, dus zorg dat het er bij staat
Hey Ed,

Als ik het goed begrijp uit je verhaal kan ik als beginner dus beter voor de Freestyle Fish gaan dan voor de Kontact.
Ik heb al meer gelezen dat die voor groten golven is en voor gevorderde riders, wat ik niet ben en de golven hebben we ook meestal niet.
Bovendien is de freestyle fish een stuk breder en deze fungeerd volgens mij ook beter als licht weer boar of niet?
Bovendien kan ik op de freestyle fish vanwege de skyhooks een beetje makkelijker proeven aan het strapless kiten wat me echt te gek lijkt!
2 voor je reactie, thnx!
~Hangloss is echt een top medium!

Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Magic_Ed 13 July / 2010 / 19:58

Breder en iets ronder is inderdaad beter, maar ik ben geen fan van de freestye fish (althans, de versie die ik gevaren heb). Vind het board te klein en die voethaken vind ik *@#$%@#

Waarom de North voorkeur? Niet dat ze geen goede boards bouwen, maar ik zou me wat breder richten (om dan misschien alsnog bij North uit te komen ).

Dus wel een beetje de vorm van de freestyle fish, maar dan meer lengte en niet die vervelende haken.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

spoetnik 13 July / 2010 / 20:03
Airush Topchop misschien ook een optie?
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

KiteRoel 14 July / 2010 / 07:14

Informatie uit de Soul Media

Airush ChoPtoP II
€ 699,-
5’3” (160) x 19” (48,5)

De tweede generatie Choptops combineert kleine golven en
prestaties in aanlandige situaties. En wel strapless. De brede tail
en vlakke rocker bieden prestaties wanneer de wind matig is.
Agressief powerrijden en een nieuwe dimensie in controle. De
‘hooker’-voetpads kunnen worden verwijderd en en naar wens
gepositioneerd, met de optie van ‘full deck grip’. De nieuwe
viervins set-up verbetert de prestaties in kleine golven en aanlandige
condities. Het board is zo licht mogelijk gehouden door
solide ‘Flytech’-constructie, wat staat voor een lichtgewicht kern
met lage dichtheid. Dit is er mede debet aan dat de rail meer
vergevingsgezind is voor beginners.
Kite for life

Magic_Ed 14 July / 2010 / 07:16

Klinkt als een board waarmee je in ieder geval flink mee kan wave-freestylen. Ik prefereer langer, maar probeer het.

Oh ja, heel fijn dat de haken er af kunnen

KiterShorty 14 July / 2010 / 09:30
Nou weet je wat het is, ik kan de Freestyle fish 2009 voor 249 inclusief verzendkosten krijgen en de Kontact 2009 voor 330 euro inclusief.
Ik ga het gewoon proberen en als ik het echt leuk vind verkoop ik hem weer en koop ik een meter meer waveboardje.
Als lichtweer board fungeerd hij sowieso erg goed!
THanks all!
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Morres 14 July / 2010 / 09:33

de brunotti is trouwens ook super goed,stabiel

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Magic_Ed 14 July / 2010 / 09:38
Veel plezier ermee. En laat even weten hoe fijn t vaart.

bula 14 July / 2010 / 11:06
Hey KiterShorty!
Zoals ik je gisteren al schreef, er zijn 1001 wavesurf-boards te koop. Als prijs geen rol zou spelen, jij super ervaren zou zijn met dit type boards en je volop de gelegenheid had om zelf te gaan testen... dan zou ik er nog even de tijd voor nemen. Dan zijn er vast nog geschiktere boards (voor jou) op de markt dan deze 2 North boards.

MAAR: Ik denk dat je geen zin hebt om 700,00 euro uit te gaan geven en dat moet je (nu) ook zeker niet doen!
Voor 250 of 330 euro heb je een prima plankje om mee te gaan starten, dat is nooit weggegooid geld.

Laat weten hoe je eerste ervaring met je nieuwe board is geweest!

Gijshigh 14 July / 2010 / 11:10
Ik ben ook erg benieuwd! Have fun man! En kudo's voor alle heldere uitleg van de deelnemers, thanks

Gijshigh had een 0 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2010)

KiterShorty 14 July / 2010 / 15:08
Quote: bula - 14 juli, 2010 (12:06)
Hey KiterShorty!Zoals ik je gisteren al schreef, er zijn 1001 wavesurf-boards te koop. Als prijs geen rol zou spelen, jij super ervaren zou zijn met dit type boards en je volop de gelegenheid had om zelf te gaan testen... dan zou ik er nog even de tijd voor nemen. Dan zijn er vast nog geschiktere boards (voor jou) op de markt dan deze 2 North boards.MAAR: Ik denk dat je geen zin hebt om 700,00 euro uit te gaan geven en dat moet je (nu) ook zeker niet doen!Voor 250 of 330 euro heb je een prima plankje om mee te gaan starten, dat is nooit weggegooid geld.Laat weten hoe je eerste ervaring met je nieuwe board is geweest!

Super jongens!
Thanks voor alle reacties, het helpt me super met zoeken.
Ik ga nu gewoon even voor een goedkoper boardje, om lekker te kijken of ik er verslaafd aan kan raken!
Thanks a lot!
Kiting is all about fun!

zavVi 14 July / 2010 / 18:15
Nog ff over die maat aanduiding. Het is al aangehaald maar toch...

12 inches = 1 foot

1 inch is ongv .. 2,5 cm
1 foot is ongv .. 30cm

5,10 is dus groter als 5,8 omdat we tot 12 tellen in dat systeem

Grtz

DM2008 02 September / 2010 / 19:29
En, hoe is het bevallen? Wat zijn je ervaringen?