Board verliezen bij jumps

Door: bart13 Reacties: 20 Hits: 1574
bart13 18 August / 2010 / 00:16

Ondanks dat ik mijn straps (ietsje)te groot had staan verloor ik belachelijk vaak mijn board bij de afzet al, prachtig natuurlijk lekker zweven door de lucht maar moeilijk door varen. Moet zeggen dat ik hem vaker verlies wanneer ik gewoon een 'saaie' zweef sprong maak dan wanneer ik een backroll doe. Pop ik verkeerd(dit vind ik namelijk moeilijk/raar), moet ik gewoon niet zeiken, komt het omdat ik anderhalf maand niet gekite heb of hebbenn jullie nog andere tips.

Hoe zitten jullie trouwens in de straps? ik ben echt eeuwig aan het kutten met die dingen maar miss moet ik ze eens op de kant aanpassen inplaats van in het water met die dingen bezig te zijn.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

brian123 18 August / 2010 / 04:27
Gewoon je straps aant strand wat strakker zetten. En bij een sprong iets meer je voete bollen.

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

rhino7 18 August / 2010 / 04:48
Ik zie net mijn kleine teen niet meer zitten in de straps en ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Alleen soms als een sprong mislukt en alleen maar voorwaarts ga zonder enige hoogte.

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

Yorrick 18 August / 2010 / 07:27
Straps strakker!
BeachBreak.nl!

Yorrick had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Naish Helix (2009)

FeRNandeZ 18 August / 2010 / 07:38
Juiste afzet is belangrijk, met name als het zo'n klotsbak is, is het soms moeilijk het juiste golfje te poppen. Als je net mis zit, terwijl je je kite agressief instuurt, heb je soms kans uit je board te glippen. Kwestie van ervaring, veel doen.
kantje board !

KappuhH 18 August / 2010 / 07:47
Wat voor pads/straps heb je? Misschien gewoon eens nieuwe kopen (Liquid Force ofzo), scheelt vaak enorm!

temp_spikey 18 August / 2010 / 08:30
met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btw
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

Nature 18 August / 2010 / 09:36
Heb pads die waarbij de hiel omhoog wordt geduwt en daarbij veter straps heerlijk strak dus (hehe niet doordenken you naughty) Ben ook nieuwe memory foam pads aan het testen ook heeel chill vormen naar je voet naarmate je er een paar sessies op hebt gedaan!
Techniek heeft er zeker mee te maken in het begin had ik het probleem ook nog wel eens maar nu eigenlijk niet meer. waarschijnlijk door betere pop
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

DikeN 18 August / 2010 / 09:41
Quote: rhino7 - 18 augustus, 2010 (05:48)
Ik zie net mijn kleine teen niet meer zitten in de straps en ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Alleen soms als een sprong mislukt en alleen maar voorwaarts ga zonder enige hoogte.

Net voordat je je kite van 11 naar 1 of ondersom instuurt hard aankanten, hiedoor wordt je meer de lucht in gelanceerd dan naar voren, kom je ook gelijk een stuk hoger

DikeN had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 9 - 13 knots op zijn Naish Torch (2011)

Pieces 18 August / 2010 / 09:42
Ik had hetzelfde probleem met mijn Brunotti straps op mijn ProX. Strakker zetten is niet altijd de oplossing verloor hem nog steeds regelmatig en mijn tenen liggen open door blaren etc.

Check tijdens het varen eens wat je met je voeten doet tijdens het varen. Zo merkte ik dat ik mij vast probeerde te zetten in mijn strap door mijn tenen juist omhoog te doen terwijl je footpad juist is ontworpen door je tenen naar beneden (achter het randje) te klemmen. Kost je 2 of 3 sessie om dit te veranderen maar daarna ben je van het probleem en kapotte tenen af

Succes.
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

larsdemo 18 August / 2010 / 10:18
Quote: temp_spikey - 18 augustus, 2010 (09:30)
met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btw
Ik weet niet hoe jij een backrole maakt maar de roterende beweging druk op zeker niet je board tegen je voeten juist van je voeten af.

All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

bart13 18 August / 2010 / 10:27
Het zijn de meegeleverde brunotti straps en pads van 2007/8 (onyx) ik denk idd dat ik ze gewoon lekker moet afstellen en op de afzet letten, alvast bedank hopelijk kunnen we vandaag weer ff oefenen.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Nature 18 August / 2010 / 10:40
Quote: larsdemo - 18 augustus, 2010 (12:18)
Quote: temp_spikey - 18 augustus, 2010 (09:30)met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btwIk weet niet hoe jij een backrole maakt maar de roterende beweging druk op zeker niet je board tegen je voeten juist van je voeten af.

op het moment van afzetten druk je wel degelijk je voet harder in je pads :) daar verlies je hem meestal. veel beginnende springers trekken hun voeten op en daarmee het board omhoog van het waterr.
Backroll is de basis tot een goede pop
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Woodmaster 18 August / 2010 / 10:51
Ik zou maar oppassen met het verliezen van je board want volgens sommige hiero heb je niets meer te zoeken op het water!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Vliegenaar 18 August / 2010 / 10:57
Quote: bart13 - 18 augustus, 2010 (12:27)
Het zijn de meegeleverde brunotti straps en pads van 2007/8 (onyx) ik denk idd dat ik ze gewoon lekker moet afstellen en op de afzet letten, alvast bedank hopelijk kunnen we vandaag weer ff oefenen.

Die Brunotti pads zijn gewoon ruk, de straps ook trouwens.
Ben erg blij met de Mystic D3O en Mystic straps combi, die pads zijn groot, stroef, en erg comfortabel.

Probleem met straps afstellen is dat wanneer ze te strak zitten je voet er niet ver genoeg in gaat,
en als ze te los zitten er te snel uit valt. Beste is om op de kant ff alles goed af te stellen.

bart13 18 August / 2010 / 19:38

Ik heb de straps thuis goed strak gedaan en het probleem was stukken beter thx all

axe 18 August / 2010 / 19:44
Quote: temp_spikey - 18 augustus, 2010 (09:30)met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btwI

k weet niet hoe jij een backrole maakt maar de roterende beweging druk op zeker niet je board tegen je voeten juist van je voeten af.
haha dit snapk ook niet hoor! door rotatie maak je juist centrifugale kracht! vgl het met zo'n trommel om sla te spoelen als je daar aan draait vliegt je sla ook tegen de wand weg
teentjes naar beneden duwen werkt beter zit je vaster in je straps

- Liquid Force -

temp_spikey 19 August / 2010 / 08:04
Quote: temp_spikey - 18 augustus, 2010 (09:30)met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btwIk weet niet hoe jij een backrole maakt maar de roterende beweging druk op zeker niet je board tegen je voeten juist van je voeten af.

en dus je straps in ? ....

axe 19 August / 2010 / 08:13
Quote: temp_spikey - 19 augustus, 2010 (10:04)
Quote: larsdemo - 18 augustus, 2010 (12:18)Quote: temp_spikey - 18 augustus, 2010 (09:30)met een backrroll heb je roterende krachten die je boardje tegen je voetbanden aandrukt......teentjes omhoog voor je afzet ....helpt et niet, straps iets strakker...en wat KappuH zegt, sommige straps sets zijn een drama ...heb sinds jaren andere straps op me board, ook LF btwIk weet niet hoe jij een backrole maakt maar de roterende beweging druk op zeker niet je board tegen je voeten juist van je voeten af.en dus je straps in ? ....
je straps in maar van je pads weg en voor zover ik weet haal je de grip om niet wet te schuiven toch van de pads en niet uit je straps

- Liquid Force -

temp_spikey 19 August / 2010 / 09:49
ahu zeurpietjes

Morres 19 August / 2010 / 21:51

er is maar 1 oplossing: Niet springen

oh w8, er is nog 1: boots.

straps strakker, kan dat niet? Neopreen in de straps doen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)