afstellen bindingen snowboard

Door: marco5000 Reacties: 14 Hits: 4540
marco5000 04 December / 2010 / 12:48
Hoe staan je bindingen en hielsetup van je snowboard het beste voor snowkiten?
De laatste keer, verleden jaar, kreeg ik enorm pijn in mijn benen en voeten, en daardoor later ik in mijn hoofd.

Het zal wel per persoon verschillen maar ben benieuwd naar de gemiddelde mening.
http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

PaulTorensma 04 December / 2010 / 12:55
Ik denk dat je het het best even kan vergelijken met je seting op je kiteboard.
Fysurfer Kiteboarding / Levitaz Hydrofoils

PaulTorensma had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 23 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

henrik 04 December / 2010 / 13:20
als je kan , zet je snowboard zo twin mogelijk
voor het snowkiten heb ik een "almost twin " en ik zet men bindings gewoon twin ,
zorg ervoor dat je afstand vanop je tip en tail tot het centrum van je baseplate van je bindingen gelijk is .

zet dan wel je voorkeursvoet voor het springen op het water op de nose van het
board zodat als je wilt gaan springen met het snowboard je toch de beste pop hebt .

voor de rest van je setup , ikzelf verkies om mijn bindingen voor het snowkiten op 15 of 17 graden te zetten ,
beide evenveel ,anders gaat het lastig aanvoelen en kan je idd krampen krijgen

kwa heel en toe drag zou ik ervoor kiezen om ofwel j bindingen perfect af te stellen zoals bij snowboarden ,
zorgen dat ze aan beide kanten evenveel uitsteken (of niet )

OF een tikkeltje meer naar je tenenkant gaan staan als ge grotere voeten hebt om ervoor te zorgen dat je geen heeldrag krijgt tijdens het kiten omdat je toch veel op je rail gaat boarden

eigenlijk niks moeilijk aan , gewoon wat logisch redeneren
succes ermee

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

spoetnik 04 December / 2010 / 13:33
Ik zorg wel dat mijn highbacks veel meer naar achteren staan dan met gewoon snowboarden.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

litewave 04 December / 2010 / 14:23
1e dagen snowkiten altijd pijn in mijn poten, omdat je niet gewent bent aan deze langdurige houding, meer oefenen dus.
me, myself and i

wesley007 04 December / 2010 / 14:43
mijn bindingen stonden gewoon in duck zoals bij het snowboarden... Ik had wel last aan men kuiten bij men achterste voet, en kon die dingen waar je kuiten tegen leunen niet meer naar achteren zetten!

Mediator 04 December / 2010 / 16:46
@ wesley: denk dat je best snowkite met bindings met lage cuffs of cuffs met heel veel flex, de oude customs van burton zijn ideaal daarvoor denk ik...

de missions die ik gebruik om te boarden zijn superstijf dus 'k denk dat die ook ver van ideaal zijn om te snowkiten
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

wesley007 04 December / 2010 / 17:33
goohja, voor die paar keer int jaar ga ik geen nieuwe bindingen zoeken :)

Tim_kite 04 December / 2010 / 21:01
Vandaag ook even gesnowkite, had ook erg last van 1 voet die stond op 18 graden en die andere op 12 graden denk dat ik ze beide maar op 12 ga zetten of zelfs 9 graden (duckstance dus).

De highback zover mogelijk naar achteren zetten anders ga je waarschijnlijk teveel aankanten en krijg je ook kramp in je poten.

One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Mediator 04 December / 2010 / 21:11
Quote: Tim_kite - 4 december, 2010 (22:01)
12 ga zetten of zelfs 9 graden (duckstance dus)

ne goeie duckstance is eerder 2x rond de 30°... met 9° kunde uw voete zowel recht zetten... maar zo word er tegenwoordig nie meer geboard... das oldskool... 10 jaar geleden boarde iedereen met kleine voetjes 0-0

nu ist zo veel mogelijk duckstance, dan kan je ook makelijker die wijde "bad ass motherfocker"-stand aannemen op je board
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Tim_kite 04 December / 2010 / 21:19
Mediator dat snap ik wel hoor, maar we hebben het over snowkiten toch of wat ? 10 jaar geleden bestond snowkiten niet eens volgens mij.

Met snowboarden zou je dat kunnen doen maar met snowkiten sta je echt niet relaxt met 30 graden duckstance hoor denk ik, zal per persoon ook verschillen hoe je het lekkerst staat.
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

enrico1997 05 December / 2010 / 14:36
duckstand
Airush & Surfsports

dr511 05 December / 2010 / 15:57
Snowkiten bestaat al veel langer dan kite surfen.
1988 gingen ze al groenland over met kites en in 1989 de zuidpool

hieronder ff een opsomming


Kite Traction - Travelling with Natural Energy

History

Kite traction - moving over land, water or ice using wind powered kites - is not a new idea. The concept dates back to 2000BC when wheeled vehicles were pulled across the China plains. Since then, and particularly over the last decade, kites have been developed with total efficiency in mind. Maximum height on the wind, maximum speed, minimum drift, minimum resistance - all of the engineering considerations inherent in sailing boat design.

The following chronology outlines the history of kite traction
Date Location Person(s) / Achievement
ca. 2000BC China Kites pull wheeled vehicles over the China plains
ca. 1700 Samoa Kites are used to propel canoes
ca. 1720 USA Benjamin Franklin uses a kite to pull himself across a Massachusetts pond on his back
1826 England George Pocock patents his char-volant (a carriage pulled by his collapsible arch-top flown on 4 lines), which carries 4-5 passengers near Bristol, England at speeds up to 33km/h
July 1828 England George Pocock sails a 2-masted boat by kites from Liverpool across the Mersey River and back, at one stage sailing upwind (tacking)
Nov 6 1903 France-Eng Samuel Franklin Cody crosses the English Channel from Calais to Dover (38km) by a kite drawn collapsible ballasted canoe.
June 11, 1975 Florida, USA Gordon Gillett uses 4 delta kites, each 3m span, to sail several times around Biscayne Bay, tacking against the wind on each circuit.
1976-77 England Martin Lester uses a skateboard towed by stacks of 3m Flexifoils, to pull himself across a former airfield in Gloucestershire, reaching a top speed of 65km/h.
May 1977 England Keith Stewart at Old Warden airfield demonstrates his 3-wheeled vehicle pulled by 6 dual-line deltas
Sept 23 1997 France-Eng Keith Stewart in 4 hours 26 minutes crosses the English Channel from Cap Gris Nez, France to Folkestone, England in a catamaran pulled by 6 Gordon Gillett delta kites
1978 England Ian Day and his team fly a 15-stack of Flexifoil Super 10's ("Jacobs Ladder") to sail a 33m catamaran. From 1982 to 1988 they hold the world record for C-class unlimited speed sailboats
ca. 1980 Oregon, USA Christopher Tribe, John Waters and others use 8-10 stacks of of 1.8m Flexifoils (and later, converted parachutes) for traction without vehicle a few miles on Oregon beaches, details undocumented
Aug 28 1982 England Gregor N. Locke and Simon Carter copilot a 6 metre catamaran towed by a 17sq/m Stratoscoop from Selsey Bill to Portslade-by-Sea, England, 42 km.
Winter 1985 USA Lee Sedgwick and Sue Taft at Presque Isle Bay, start "ice-kiting", tacking upwind on ice using downhill skis and skates pulled by up to 12 flexifoils.
Spring 1987 Mexico Troy Navarro in the Sea of Cortez first waterskis with kites (two 25cm flexifoils) Summer 1987 Pacific Ocean Ed Gillette crosses the Pacific from Monterey, California to Hawaii in 63 days, propelled by a combination of kite and paddle
Summer 1987 USA Steve Shapson became the first person to use kites(two line controlled delta wing type-at that time) and grass skis for skiing upwind. Since then Steve has set the record for kiteskiing(on snow) at more places around the world.
July 10-12, and Sept. 2 1988 USA Dan Eisaman successfully crosses 4 of the 5 great lakes (Michigan 213km; Huron 66km; Erie 115km; and July 24-25, Canada Ontario 62km) sailing a total of 456km, in a 2.4m inflatable boat pulled by a 4.8m Flow Form kite and Sept, 5-7 1987 setting a record for most bodies of water crossed by an individual under kite tow.
Spring 1988 USA Lee Sedgwick in Erie, Pennsylvania starts using grass skis with quad-lines to tack upwind
Oct.15-21 1988 England Cory Roeseler takes first place in his class at the Johnny Walker International Speedsailing Championships, Portland Harbor, Dorset, using waterskis and Flexifoils
1993 Poland Steve Shapson was first to compete in a world championship event (or any event of this kind), where foils(kites) were used for upwind racing. The next year in Finland, He received first place in the kitesailing category.

The most spectacular achievements in kite traction have been seen in ice-based travel. Quite simply, wind-power has revolutionised self-supported polar travel. Since their introduction in Greenland in the late 80's, kites (also known as chutes, wings, foils, sails or peels) have been used extensively in both the Arctic and Antarctic.


Date Location Person(s) / Achievement
Summer 1988 Greenland Martin Block, Gunther Kerber, Udo Krieger, Michael Krug and Frank Wagner cross Greenland unsupported from east to west on a Parawing-pulled sled. First kite crossing.
Nov. 1989 - Feb. 1990 Antarctic Reinhold Messner and Arved Fuchs cross Antarctica using air support, travelling 2,800km in 92 days on skis pulled by Parawings. First crossing by ski.
Nov. 1990 - Jan. 1991 Antarctica Brothers Simen and Sjur Mordre cross Antarctica using dogs to the South Pole and Up-Ski chutes to Scott Base.
Nov. 1992 - Feb. 199 Antarctica Sir Ranulph Fiennes and Dr. Mike Stroud cross the Antarctic continent unassisted, travelling 2,380km in 95 days using an Up-Ski chute. First unassisted crossing of Antarctic continent.
July - Aug. 1995 Greenland Eric Philips, Ben Galbraith and Wade Fairley cross Greenland unsupported from east to west, travelling 540km in 28 days on skis pulled by Quadrifoils. First crossing with Quadrifoils
July - Aug. 1995 Greenland Ludwig Beer and Edwin Reinthaler cross Greenland unsupported from east to west, travelling 540km in 19 days on skis pulled by Paragliders. First crossing with Paragliders
Nov. 1996 - Jan. 1997 Antarctica Borge Ousland crosses Antarctica, travelling 2800km in 66 days on skis pulled by a Parawing. First solo and unassisted crossing of Antarctica.
Nov. 1997 - Feb. 1998 Antarctica Alain Hubert and Dixie Dansercouer complete a 3900km crossing of Antarctica in 99 days covering 3400km with Nasa Wings

Quadrifoil

The Quadrifoil is a steerable kite and comes in various sizes from 3/4 sq/m to 7sq/m. It is specifically designed and manufactured for traction, particularly on ice and snow.

It operates from two power lines and two brake lines attached to two handles. This combination allows the kite to be looped, hovered, stalled and dropped, and enables the skier to sail to within 20° of the wind. The steerable nature of the kite also enables the skier to generate power in low winds by looping the kite.

Eric Philips used a #4 Classic in Greenland and sailed 240km out of a total of 540km, almost half the total distance. IceTrek will uses 3 different sizes - 3, 5 and 7 sq/m.

The kites and accessories are manufactured and distributed by Active People in Germany.

Kite

The kite consists of a number of inflatable cells, and is made from a durable nylon which performs well in cold temperatures. The kite is available in different sizes - a #4 weighs less than 1kg.

Lines

The lines are 15 metres long to enable the kite to fly in clean winds. Lines are made of Spectra, regarded as the strongest cord available, and sheathed in Dyneema, an abrasive resistant fibre. This combination creates the strongest kite lines available. Spectra stiffens in cold weather, preventing knotting of the lines, yet retains 100% of it's strength. A spare line set is carried.

Handles

Handles are made of strengthened aluminium covered in an insulating foam.

Harness

A specialised harness is used, which is incorporated into the sledding harness, which directs the pull from the kite directly to the sled, allowing the skier to simply steer without stress on the arms. This conserves energy, yet the action of the steering motion keeps the skier warm.

Ziki Ondergoed, schultenbrau

johndoe 05 December / 2010 / 20:22
Quote: Tim_kite - 4 december, 2010 (22:01)
Vandaag ook even gesnowkite, had ook erg last van 1 voet die stond op 18 graden en die andere op 12 graden denk dat ik ze beide maar op 12 ga zetten of zelfs 9 graden (duckstance dus).De highback zover mogelijk naar achteren zetten anders ga je waarschijnlijk teveel aankanten en krijg je ook kramp in je poten.
snowboard stand van je binding nooit verder zetten dan 15 is echt max zet ze eerst eens op beide 12 en dan kijken wat je er van vind

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mediator 05 December / 2010 / 22:00
je kiteboard pads staan toch ook verder dan dat...? bij mij toch...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)