Wil me na 5 jaar kiten met een twintip eens een directional board kopen. Heb hierover al wat info opgezocht, maar ben er nog niet helemaal uit wat de lengte van het board betreft. Die info is namelijk moeilijk te vinden :-)
Mijn stats: 185cm en 82kg. Ik kite nu met een Bandit 4 11m en 8m. Misschien komt er nog een 6 bij, zeker niet groter. Mijn huidige plank is een dertien in een dozijn Nobile 555, 134x41
Het directionele plankje zou ik in eerste instantie gebruiken bij light wind condities.
Wat de lengte betreft, weet ik dus totaal niet of ik genoeg heb met 5.4 of dat ik eerder richting 5.7 of zelfs 6 moet gaan, hoewel dat stukken lastiger is qua transport.
Plankjes die me leuk lijken: Brunotti Kite Wave 5.5 of 5.9, F-One Fish etc. Ik denk dat ik beter voor een breder bord ga of heb ik het fout ?
lichtweer board:
rond de 6.0, vooral breed, weinig (tail) rocker. Een fish is dan al snel een logische keuze, maar iets anders kan ook, als het maar breed en vlak is.
Als je een licht weer plank wil hebben kan ik je een fish aan raden van F-one. Die 5,6 is super om met wat minder wind lekkere fun te hebben en soms als het harder waait toch een golf te pakken. Als je wat groter wil moet je absoluut een keer een 6,2 proberen. Dat vaart in meeste gevallen net nog wat beter dan een 6,0 en draait net zo snel.
Maar toch zoals zo vaak gezegt word lekker testen ;-)
Succes met je zoek tocht!!!
In Cadzand kan je het een en ander bij mij testen als je wilt,
tot nu toe nog wel 2010 boards,maar dan kan je zien wat je zoekt.
airush choptop 5.8 en 5.8LW en Sector52
Binnenkort een 2011 Sector60 erbij
alhoewel het mij lijkt dat je in de raceboards niet geinteresseerd bent
WWW.KITESTUFF.NL
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Ik heb vrij veel fun gehad om Brunotti Bumblebee - is een mutant (zonder gijpen kin je in de andere richting varen), maar ik gijp er enkel op en dat lukt aardig op een 42.5cm board.
Registreerde: 19 July 2006
Wil me na 5 jaar kiten met een twintip eens een directional board kopen. Heb hierover al wat info opgezocht, maar ben er nog niet helemaal uit wat de lengte van het board betreft. Die info is namelijk moeilijk te vinden :-)
Mijn stats: 185cm en 82kg. Ik kite nu met een Bandit 4 11m en 8m. Misschien komt er nog een 6 bij, zeker niet groter. Mijn huidige plank is een dertien in een dozijn Nobile 555, 134x41
Het directionele plankje zou ik in eerste instantie gebruiken bij light wind condities.
Wat de lengte betreft, weet ik dus totaal niet of ik genoeg heb met 5.4 of dat ik eerder richting 5.7 of zelfs 6 moet gaan, hoewel dat stukken lastiger is qua transport.
Plankjes die me leuk lijken: Brunotti Kite Wave 5.5 of 5.9, F-One Fish etc. Ik denk dat ik beter voor een breder bord ga of heb ik het fout ?
Thx voor de hulp