Bagage KLM

Door: Nature Reacties: 11 Hits: 1827
Nature 28 April / 2011 / 20:54
3 tot 7 juni ga ik even de mede fluid kiteboarding distributeur bezoeken in Engeland.
Anyway ik neem dus wat spulletjes mee en vlieg met klm.
Even snel gezocht en dacht laatst te hebben gelezen dat klm de regels had veranderd wat betreft kitesurf bagege etc.

I qoute

Wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard

Een windsurfuitrusting mag bestaan uit een plank, mast, zeil en giek en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een zogenaamde ‘quiver bag’.
Een kitesurfuitrusting mag bestaan uit een plank en een kite bag en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een kite bag.

Als uw wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard niet langer is dan 200 cm/78 inch (ongeacht de breedte) en niet zwaarder dan 23 kg (50,5 lbs), dan beschouwen we het als één bagagestuk.

Betekend dus dat het gratis is mits al mn materiaal in een kitebag zit en niet zwaarder is dan 23 kilo.

Even ter bevestiging. Ifso KLM is freaking awesome.
ipv de oplichters genaamd easyjet 30 euro voor een sport tasje enkeltje!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

damppy 28 April / 2011 / 21:07
Denk hierbij wel aan het feit dat je zelfs bij een halve kilo teveel waarschijnlijk zal moeten betalen. En die bedragen zijn meestal niet van de poes, want bij klm maakt het niet uit of het een halve kilo of een paar kilo erover is. Zelfde bedrag. Zo was het althans bij mij toch. Misschien is het ondertussen veranderd, maar ik gok op niet.

Enjoy holiday!

Nature 28 April / 2011 / 21:11
Hehe maak ik me niet zo druk over mijn vriendin gaat ook mee dus die mag alle kleding in der tas haha

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

martin404 28 April / 2011 / 21:20
wat er staat klopt, maar dan ook op de letter.
23,5kg of 24kg gaan ze dus ook echt keihard over zeiken en als het je niet lukt om genoeg gewicht naar je handbagage over te plaatsen, dan bataal je 100 euro extra.
(nog een extra tas van 23kg meenemen kost daarintegen 45 euro)

Ik heb op de terugweg vanuit zuid-afrika echt heel veel moeite moeten doen bij de balie met overpakken naar mijn handbagage die al uitpuilde voor ik er aan begon. (met 20 zuchtende klanten achter me)
Kwam omdat me wetsuits en gear op de terugweg nat was en dus ineens kilos zwaarder.

Het is ook verstandig om je boardbag te reserveren, (zie de site) anders sta je daar wellicht bij de incheckbalie en zeggen ze, sorry maar daar is vandaag geen plek voor..
No kite related brand affiliations

Nature 28 April / 2011 / 21:41
Thanks daar heb ik wel wat aan! ja dat ga ik doen vlieg met een fokker 70 dat ding is zo vol met kitespul natuurlijk hahah zal hem op 20kg houden kom je iig niet voor verrassingen te staan!

eddyc 29 April / 2011 / 10:43
Bij KLM betaal je wel $$$$ voor het ticket - met Ryanair ben je toch heel wat goedkoper naar UK.
eddyc

wazzaah 29 April / 2011 / 11:15
En bij Ryan air betaal je weer voor je bagage
Zou wel ff checken of je t moet aanmelden, kleine vliegtuigjes en die zitten snel vol met bagage.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Nature 29 April / 2011 / 13:05
Heb 125 euro betaald per ticket naar bristol (gaan met zn 2e dus mogen 2 koffers 23kg p.s mee)
Bij easyjet.
105 euro per ticket 30 euro voor sport uitrusting 1 koffer van 20kg 20 euro.
Service is beter bij KLM dus vandaar :) lekker met klm!

JohanOnAir 29 April / 2011 / 13:49
Zolang ik nog voor een 1000E goedkoper kan vliegen met Airberlin, zal ik nog wel heel veel extra bagage mee moeten nemen voordat ik aan de zelfde prijs zit als KLM.
Het ligt natuurlijk aan waar je heen vliegt. Dit gaat om NY, naar Curacao is KLM weer goedkoper. Airberlin betaal je 40E extra maar ik ga proberen om dit als stukbagage te krijgen, dus enigste incheck-bagage, iem ervaring mee?

Luka 29 April / 2011 / 14:01
Ik vlieg regelmatig met de KLM met kite gear en heb nooit problemen gehad, blijf wel onder de 23 kg maar dat had je al gelezen.

veel plezier

vlieger-kid 29 April / 2011 / 17:29
Airberlin kreeg ik zonder gezeik gewoon een boardbag van 130cm (onder de 20 kilo, denk dat de mijne ongeveer 11 kilo woog) mee. In Egypte ging hij zelfs gewoon op de lopende band, geen gezeik. In Duitsland moest hij daarintegen op een band met excess luggage voor rare vormen enzo, maar kostte niks extra's. Het mooie is zelfs dat dat een stukje lopen was, dus kon je nog wat extra gewicht erin gooien zonder dat ze het zien
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

JohanOnAir 29 April / 2011 / 18:30
@ vlieger-kid: Mooi dan. Hoelang was dat geleden? Ik heb voor de rest niet zoveel spullen dus ga dat ook proberen. Hoop alleen niet dat ze op t vliegveld opeens gaan chargen. De kitebag komt niet boven 140cm,. Heb verder niet meer bagage. Scheelt alles toch 40 euro. Op 200E is dat 20%