Schroeven voor Naish custom global

Door: v-man Reacties: 12 Hits: 1064
v-man 09 June / 2011 / 16:00
Hallo,

Heb in november verleden jaar een Naish custom global gekocht via Surfpirates.
Door allerlei beslommeringen heb ik dat plankje nog niet veel kunnen rijden en als dat dan gebeurde,
was dat tot nog toe strapless.Groot was mijn verbazing als ik vandaag mijn straps wou aanschroeven en moest
constateren dat de schroeven die meegeleverd zijn en zelfs in de straps steken , simpelweg veel te groot zijn
voor de aanwezige gaten.Is dit een geisoleerd geval of was dat bij iedere plank zo en zo ja weet iemand soms welk
type of maat van schroef ik nu moet gaan zoeken?

Bedankt alvast voor uw reactie!

Greetz, Vince

DM2008 09 June / 2011 / 16:16
Vijzen? Is dat er eentje uit de categorie plintladder-hamervet of is dat een werkelijk bestaand woord?

v-man 09 June / 2011 / 16:32
Sorry , was een dialect woordje, bedoelde "schroef " , bedankt voor het wijzen op een taalflater.

Magic_Ed 09 June / 2011 / 19:13
Vijzen is geen dialect, waar denk je dat vijzel vandaan komt?
w w w . v e r s u s s h o p . n l

hifly 09 June / 2011 / 19:19
Quote: v-man - 9 juni, 2011 (18:32)
Sorry , was een dialect woordje, bedoelde "schroef " , bedankt voor het wijzen op een taalflater.
Da' s wat ze noemen , VLAAMS , hé , manneke !
Who pay's peanuts get's monkey's

DM2008 09 June / 2011 / 20:03
Uit nieuwsgierigheid maar even gegoogled/gegoogeld (Witte/Groene boekje hahahaha), maar weet nu dat het een vijs een Belgisch-Nederlands woord voor schroef is. Weer wat geleerd, thanks !

Mediator 09 June / 2011 / 20:12
nederlanders kennen geen vlaamse woorden
vlamingen kennen vlaamse woorden nederlandse woorden ...
=
vlamingen zijn slimmer ?

sorry de bal lag voor, 'k trap em er gewoon even in
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

v-man 09 June / 2011 / 20:14
Ondertussen ben ik nog geen meter verder met m'n probleem!

Magic_Ed 09 June / 2011 / 20:32
@Mediator: als je slim zou zijn, had je geweten dat weten iets anders is dan slim zijn. Maar ik neem de vlamingen jou niet kwalijk

nando-j 09 June / 2011 / 20:37
Heb zelf een Naish custom global (2010)

Heb hem tot nu to altijd strepless gevaren.
Maar heb wel de voetbanden en schroeven bekeken.
Volgens mij is het idee dat het zelftappende schroeven zijn.
Die dienen dus grooter anders valt er niks te tappen.

Maar mijn mening is dat je die voetbanden beter helemaal niet kan monteren.

It's time to free yourself so remove your straps !!!

Magic_Ed 09 June / 2011 / 20:40
Als het zelftappers/snijers zijn dan lopen de schroeven taps toe over bij de hele lengte, en is het schroefdraad breed en scherp.

Je kan ook in de pluggen kijken, als daar geen schroefdraad in zit, dan kan je alleen zelftappers/snijers gebruiken.

v-man 10 June / 2011 / 12:26
@ Nando-j en Magic_Ed klopt als een bus.... zullen inderdaad zelftappers zijn, wist niet dat dergelijk systeem gebruikt werd bij surfboards,wat me dan bij volgende vraag brengt : is het dan mogelijk om die schroeven regelmatig in en uit te draaien( naargelang ik strapted of strapless wil varen) zonder die plugs of gewoon je plank naar de verdoemenis te helpen?

Magic_Ed 10 June / 2011 / 13:11
Bij veel in- en uitdraaien zullen de pluggen op een gegeven moment uitgesleten zijn. Je kan ze dan alsnog opvullen en weer een nieuw leven geven (misschien eerst iets uitboren).

Je kan de levensduur in ieder geeval verlengen door te proberen de gesneden draad te volgen bij het indraaien.