Spullen mee naar Egypte, zo duur??

Door: ArneD Reacties: 25 Hits: 3741
ArneD 23 June / 2011 / 09:27
Ik ga over 2 weken met Egyptair naar Sharm el Sheikh, en was eigenlijk wel van plan om mijn kitespullen mee te nemen. Heb een Mystic gearbox waar ik wetsuit, board, 2 kites, harnas, en kleding wel in kwijt moet kunnen. Ik belde alleen net met het kantoor op Schiphol, en de beste man vertelde mij dat het me 130€ zou kosten voor een enkele reis. Ik vind zelf 260€ wel erg duur om een tas mee te nemen eigenlijk. Zijn er mensen die ideeën hebben hoe dit te omzeilen? Nog niet eerder gevlogen met kites...

Dank!

Gr Arne

Ann 23 June / 2011 / 09:48
Hey ArneD,
Denk het niet dat je aan mijn oplossing wat aanhebt, maar ik meld het toch. Wie weet, kan je creatief mee omgaan.
Ik ging naar Curacao, en moest ook veel betalen om kitespullen mee te nemen.
Daardoor heb ik 5 dagen van te voren mijn board gepost naar Curacao (transporttijd bij de postkantoor te achterhalen en als je meer betaald, kan het sneller en verzekerd opgestuurd worden).Het is een retourservice (hoef je bij bestemming ook geen invoerrechten te betalen, want hij gaat het land weer uit), dus einde vakantie, weer droppen bij postkantoor en 5 dagen later weer in huis.
Mijn harnas en bar in de koffer ( wetsuit daar niet nodig).
Bij aankomst netjes een afhaalbericht gekregen. Kon ik hem ophalen bij de postkantoor (Mijn ouders waren niet thuis toen ze het kwamen brengen, anders was het afgeleverd.)
Misschien het vragen waard bij jouw accomadatie of ze post ontvangen/verzenden en of je e.e.a. kan opsturen? is maar n idee.
grtz.
N

Smitty 23 June / 2011 / 09:58
Ik vlieg regelmatig naar egypte met transavia, als je een tas van onder de 1.40 hebt met niet meer dan 20 kilo gaat het helemaal goed. Zo lang je er niet overheen gaat is het geen probleem (althans dat zou geen probleem moeten zijn)

Als je in Sharm El sheikh zit ga dan even langs kitejunkies, hele goede school en super relaxed om te chillen

Aloha
Aloha / NATURAL HIGH / Van Den Berg Surf / LIVE TO SURF, SURF TO LIVE

Gizzy 23 June / 2011 / 11:50
Wat je ook kan doen is eerst inchecken met je board bag op 20 kg. Vervolgens krijg je hem mee om naar afwijdene bagage te brengen. En dan gooi je de rest van je zooi er bij. Ging helemaal prima! Ps ze wegen tegenwoordig ook je handbagage dus let daar ff op.
laters
F-one, O'neill, Manera & Underwave

nayy 23 June / 2011 / 14:02
da's wel duur !
Ik had op voorhand gemeld en betaalde 50€ (heen en terug !) extra om 30 kg kite bagage mee te doen.

Nayy
nayy

Akki 23 June / 2011 / 14:18
Dat is redelijk prijzig ik zou 80 euro enkel naar brazillie kwijt zijn geweest, maar ik heb het voor elkaar gekregen dat ik ze gratis mee kreeg.
de bali medewerkster vroeg wat voor spullen het waren. Ik had van een vriend van mij gehoord dat je golf spullen gratis mag meenemen. Dit gezegt bij die medewerkster. Heb uit eindelijk niks hoeven betalen, omdat ze er in beide landen in trapte. moest hem alleen even afgooien bij speciale dingetjes.

in ieder geval succes er mee en veel plezier daar.

ArneD 23 June / 2011 / 15:51
Hmm. Volgens jullie kan ik dus zonder extra boeking van tevoren de boel mee krijgen? De meneer zei dat ik van tevoren moest doorbellen dat ik met die tas kwam. Had overigens gemeld dat hij 140 lang was, zijn die regels waar jij het over had internationaal Smitty? Want dan probereer ik hem gewoon onder de 20kg te houden en dan moet het goed gaan lijkt me. Op hoeveel zit je ongeveer met 2 kites board harnas en tas? al snel 15 kilo of niet?

Morres 24 June / 2011 / 06:40
Quote: Ann - 23 juni, 2011 (11:48)
Hey ArneD,Denk het niet dat je aan mijn oplossing wat aanhebt, maar ik meld het toch. Wie weet, kan je creatief mee omgaan.Ik ging naar Curacao, en moest ook veel betalen om kitespullen mee te nemen.Daardoor heb ik 5 dagen van te voren mijn board gepost naar Curacao (transporttijd bij de postkantoor te achterhalen en als je meer betaald, kan het sneller en verzekerd opgestuurd worden).Het is een retourservice (hoef je bij bestemming ook geen invoerrechten te betalen, want hij gaat het land weer uit), dus einde vakantie, weer droppen bij postkantoor en 5 dagen later weer in huis.Mijn harnas en bar in de koffer ( wetsuit daar niet nodig).Bij aankomst netjes een afhaalbericht gekregen. Kon ik hem ophalen bij de postkantoor (Mijn ouders waren niet thuis toen ze het kwamen brengen, anders was het afgeleverd.)Misschien het vragen waard bij jouw accomadatie of ze post ontvangen/verzenden en of je e.e.a. kan opsturen? is maar n idee.grtz.N
post en vooral pakketjes komen maar sporadisch aan in egypte, de rest 'verdwijnt'

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Nature 24 June / 2011 / 07:27
Quote: ArneD - 23 juni, 2011 (17:51)
Hmm. Volgens jullie kan ik dus zonder extra boeking van tevoren de boel mee krijgen? De meneer zei dat ik van tevoren moest doorbellen dat ik met die tas kwam. Had overigens gemeld dat hij 140 lang was, zijn die regels waar jij het over had internationaal Smitty? Want dan probereer ik hem gewoon onder de 20kg te houden en dan moet het goed gaan lijkt me. Op hoeveel zit je ongeveer met 2 kites board harnas en tas? al snel 15 kilo of niet?

Laatst had ik
1x10m
1x 12m
2x bar
1 harnass
1 wetsuit
1 board
1 neoprene jas.
extra schroefjes en reparatie setje toen alles goed droog was op de terug weg. 19.5 KG

http://www.hanglos.nl/forum/267561/kiteforum-review--goedkope-.html zie hier (een van de laatste posts) jouw oplossing
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

ArneD 24 June / 2011 / 09:36
Hey Nature, dat is een heel interessante oplossing opzich... Heb wel mijn twijfels omdat meneertje bij Egyptair tegen me zei dat het er niet om ging wat er in zat, maar om het formaat.. Weet jij of dat een fout van hem kan zijn of dat dat echt zo werkt?

Surfz 24 June / 2011 / 09:54
Ik neem aan dat je met de KLM vliegt?

Dan is Egypte zone 3 en betaal je 75 euro per vlucht als je het als extra bagage meeneemt, dus bovenop je koffer en je handbagage. Je mag je kitetas ook ipv een koffer meenemen en betaal je dus niks extra's, onder de voorwaarde dat:

Als uw wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard niet langer is dan 200 cm/78 inch (ongeacht de breedte) en niet zwaarder dan 23 kg (50,5 lbs), dan beschouwen we het als één bagagestuk.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/excess/bagagge_piececoncept.htm
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

Smitty 24 June / 2011 / 13:00
Hey ArneD Ik weet niet of het internationaal geldt echter bij transavia was het voorgaande jaren altijd zo. Sindskort zijn er weer wat dingen gewijzigd om ons meer geld uit de zakken te kloppen ;-)

Terug uit egypte doen ze gelukkig helemaal niet moeilijk.

Aloha!

Ps. barretje zat bij de vriendin in de koffer, zelf had ik de volgende voorwerpen mee:
1 kite 10m
1 board 1.33
1 Harnas
Kleren en de rest van wat je nodig hebt ;-)

Al met al nog geen 20 kilo.

Een paar maanden geleden had ik 2 kites 2 boards 2 harnassen en zat toen ook nog niet op 20 kilo.

Aloha
Aloha / NATURAL HIGH / Van Den Berg Surf / LIVE TO SURF, SURF TO LIVE

Nature 24 June / 2011 / 13:34
Moet helaas werken maar staat er hier niks.

http://www.egyptair.com/English/Pages/SportsEquipment.aspx?OrderID=c
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

ZeeOtter 24 June / 2011 / 20:46
tot nu toe is mijn ervaring om niet te vermelden dat het gaat om iets wat het woord "surf" in zich heeft! rare tas van 1.40 m is prima, als je zegt dat het een surf-iets is laten ze je extra betalen. Soms kom je weg met strandspullen, een andere die voor mij vaker gewerkt heeft is skateboards (hebben ze namelijk geen speciale regeling voor).
Enige wat je hoeft te checken is of ze een maximale grootte van ruimbagage hebben - veel airlines hebben dit namelijk niet, dus als je onder de gewicht limiet bent en niet een gecategoriseerd stuk "rare" bagage hebt, dan hebben ze geen been om op te staan om je meer te laten betalen :-)

ZeeOtter had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 28 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

ArneD 24 June / 2011 / 22:14
Staat dat kites niet in free baggage allowance zitten.. Verder staat bij dimensions dat max 158 cm is. Ik mag aannemen dat dit de lengte is en dat ik er dus onder zit? Verder maak ik hier uit op dat ik geen kites/board meeneem maar een keyboard of niet?

Ik kan trouwens niet vinden hoe veel het me nou gaat kosten als ik wél eerlijk toegeef dat het kites zijn...:S

wazzaah 24 June / 2011 / 22:53
158 is altijd lxbxh

zou voor de keyboard of golf optie gaan
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

ArneD 24 June / 2011 / 23:01
Bedoel je l b h? Want dan kom ik met een 1,40 tas natuurlijk te groot uit...

ArneD 24 June / 2011 / 23:01
Bedoel je l b h? Want dan kom ik met een 1,40 tas natuurlijk te groot uit...

Kiteko 25 June / 2011 / 11:31
Golfbag aanschaffen en tot 20kg inpakken. Heeft bij mij gewerkt bij de trips naar de Dominicaanse, Fuerteventura, Kaapverdische en Egypte.
Kiteko

Jeffrey77 26 June / 2011 / 21:39
Op de website van Egypt Air staat dat je een golf tas gewoon mee kan nemen. Golf kite bag kan je voor 100 Euro wel ergens kopen.

Golftas met kitespullen inpakken, vervolgens de golftas laten sealen bij seal and go op Schiphol en dan inchecken. Echt niet dat ze durven te vragen om je zojuist gesealde tas open te maken om te kijken of er wel golfspullen in zitten. Kost geloof ik 12 of 14 Euro om je tas te laten sealen. Bij mij lukte het op deze manier prima. Terug had ik mijn tas niet laten sealen en geen probleem gehad.

djdurkie 27 June / 2011 / 08:59
Volgens mij kan je het zonder problemen meenemen:

http://www.egyptair.com/English/Pages/BaggageAllowance.aspx

Economy class
2 pieces Plus 1 extra at a charge of 50% of the excess fee
Max weight per piece 23 kgs / 50 lbs
Max dimensions158 cm / 62 in
Handbaggage 1 piece with maximum weight 8kg

djdurkie 27 June / 2011 / 09:13
N.B. The special baggage items are as follows:

If you are carrying special sporting items EGYPTAIR applies special excess baggage rates to these items. When they are within the free baggage allowance of your class of travel refer to baggage allowance,these are carried free of charge.

ArneD 28 June / 2011 / 08:04
Ok, denk nu dat ik maar mijn keyboard mee ga nemen ipv mijn kitespullen... Is iig goedkoper. Wel balen, had vorige maand een chille kitebag gekocht (voor veel meer geld) voor oa deze reis:P

Denken jullie dat ik die nog speciaal moet inchecken?

henrik 28 June / 2011 / 13:42
ik vertrek 30/6 ook naar egypte , en ik vlieg met jetair ( arke in nl )
ik heb gewoon 1x surfmateriaal extra aangvraagd , kost me 80 euro voor een retour , en dit is 30kg .
maximum afmeting is wel 158 l b h maar dit is al het 3e jaar dat ik het zo doe en de voorbije 2 jaren geen problemen mee gehad
ik heb trouwens de f-one tas , en hier staat echt helemaal niks op van golf ofzo.

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

Hagar 28 June / 2011 / 15:16
Quote: Gizzy - 23 juni, 2011 (13:50)
Wat je ook kan doen is eerst inchecken met je board bag op 20 kg. Vervolgens krijg je hem mee om naar afwijdene bagage te brengen. En dan gooi je de rest van je zooi er bij. Ging helemaal prima! Ps ze wegen tegenwoordig ook je handbagage dus let daar ff op.laters
hehehe..dacht dat ik de enige slimpie was.....

maar hou het wel een beetje stil jongens......