Wat is dat voor ding?

Door: nils Reacties: 17 Hits: 3154
nils 18 July / 2011 / 05:55
Gisteren kwam ik door omstandigheden net voorbij Wijk aan Zee ( waar de strandhuisjes ophouden ) weer terug aan de kant. Er staat daar één of ander zwart blok met een paal erop in de branding.

Iemand enig idee wat dat voor ding is?
Zo de wind waait waait mijn jasje.

Woodmaster 18 July / 2011 / 06:30
Een dinges?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

-DAVE- 18 July / 2011 / 07:12
Dan ben je veel te ver, zo ver dat je al 4 kilometers lang niet mocht kiten,
dat mag al niet vanaf de activiteiten paal 3 tot de opgang tot de Zwaanstraatopgang.

Waarschijnlijk ben jij helemaal tot Heemskerk strand aangespoeld , waar het WRAK ligt.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-DAVE- 18 July / 2011 / 07:20
PS: mocht je diegene zijn met de North Evo, De Takoon Furia of de Best kite, blijf dan voortaan altijd van zee weg.
Niet te begrijpen dat mensen die niet kunnen kiten, zelf niet eens kunnen draggen achter een kite aan (ja, echt waar!) de zee opgingen gisteren.
Niet normaal wat een gevaarlijk gekneuter was het weer.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-DAVE- 18 July / 2011 / 07:35
Hier nogmaals maar een kaartje, voor al diegenen die de borden bij ALLE opgangen en op strand zelf bij de gebiedsafbakeningspalen niet kunnen lezen.

Of niet begrijpen, ik kan me voorstellen, dat als men op eigen houtje gaat lessen met windkracht 3 tot 8 bft. en lekker doorstuitert van VelsenNoord naar heemskerk er niet veel verstand aanwezig is. Ik hoop dat de kaart enigszins wèl te begrijpen is.

Martijn767 18 July / 2011 / 07:35
vakantie is begonnen en het is weer tijd voor ongelukken......
Mensen blijf weg bij het water als het meer dan 20kts waait en je een beginner bent!
Blijf weg van zee als je niet normaal kunt boddydraggen, ook upwind!

Die mensen kunnen zich beter bij mij opgeven om op m'n kleine te passen, ga ik wel kiten met dit weer
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Lars_023 18 July / 2011 / 07:39
Maar verder wel een lekkere sessie gehad gisteren Dave?

Zoals Martijn al zegt: de vakantie is begonnen en dat zie je terug op het water...helaas.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

-DAVE- 18 July / 2011 / 08:24
Mijn sessie was wel oke, Lars,
maar ik wordt onderhand zo moedeloos van die minkukels die voorbij komen stuiteren en een uur later met pakketje teruglopen, en bij de volgende stormbui een uur later gewoon weer voorbij stuiteren. Het is echt een oneindige stroom, maar wel minkukels die door het badgastenstrand en zee draggen, rammen, vallen en stuiteren.

Ook voor ons is het af en toe gevaarlijk als we lekker bezig zijn en er komt weer zo'n debiel erdoorheen stuiteren, overal weer boardjes in de branding vallende kites bijna op je hoofd onthoofdingen etc.

Lars_023 18 July / 2011 / 08:36
Herkenbaar en het is af en toe om moedeloos van te worden. Daarom vaar ik in het weekend op de wat minder populaire spots op zee zodat ik mij er niet constant aan hoef te ergeren.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

nils 19 July / 2011 / 14:36
Heren,

niet zo snel oordelen graag. Ik kwam daar aan land omdat ik iemand heb geholpen die door een gebroken lijn wat hulp nodig had.
En nee, we waren allebei geen beginners!!! En nee, ik en degene die hulp nodig had hebben niet de door jou genoemde kites.

Het was NET voor bij het laatste huisje op het strand bij Wijk aan Zee. Is het wrak misschien verplaatst :-)

-DAVE- 19 July / 2011 / 15:02
Nils, ik denk dat het laatste huisje misschien wat is opgeschoven naar het Noorden toe... ivm. brandgangruimtes te creeren tussen de rij met huisjes...?

Anders heb je gewoon een vissersboei gezien. (waar een net onder zit meestal)

En nee ik oordeel niet, ik stelde alleen als.., dus als je diegene zou zijn ....

STASI 19 July / 2011 / 16:09

De “SS Vrijheit” was onderweg van Goole (Engeland) naar Amsterdam.
Op 26-01-1903 raakte het schip tussen de zandbanken verdaagd met een stevige zuidwester wind en hevige regen buien met potdichte mist.
De kapitein Theesma, probeerde nog in noordelijke richting naar volle zee te ontsnappen, het was wellicht gelukt, ware het niet dat nabij paal 50 het schip op het hier vergane wrak van de sleepboot “Archimedes” liep. (vergaan in 1877)
De “Vrijheit” sloeg lek, maakte snel water en was verloren.
De sleepboot “Simson” van de Gebroeders Zur Mühlen was spoedig ter plekke.
De sleepboot “Simson” slaagde er zonder veel moeite in om de bemanning van boord te halen.
De “Vrijheit” vlot trekken had geen enkele zin, het was zwaar beladen, opengereten en zat muurvast op de resten van de “Archimedes”.
Het was gedaan met de bijna 50 jaar oude “Vrijheit”.
Het grootste gedeelte van de lading werd geborgen, maar toen stak er een noordooster storm op en het schip brak in tweeën.
De resterende lading spoelde aan op strand tussen de Noordpier en Castricum, deze bestond uit kisten, manden en losse goederen bestaande uit: lappen stof, naaimachines, zuidvruchten, schoenen, spek, en klossen gesponnen katoen voor de textielindustrie.
Deze werden door de op de loer liggende lokale jutters en stropers in dankbaarheid van het strand verwijderd.
Historie:
SS Vrijheid
Naamsein: QBMR
Gebouwd: 1856 / Werf: C&W Earle’s Company Ltd – Hull/Engeland
Brt: 535 / Lengte: 59,64 / Breedte: 8,03 m/ Diepte: 4,09 m
Type: Vrachtschip – raised quarterdeck, 1 dek.
Compound Stoommachine, 2 cil (595 & 1295-840) / 625 ipk.
Snelheid: 9 mijl
Kite heen en vermenigvuldig U !!

STASI 19 July / 2011 / 16:11

Kite heen en vermenigvuldig U !!

kite_or_die 19 July / 2011 / 16:30
er is maar 1 opmerking op zn plaats en die ga ik niet geven want dan heb ik weer min kudos

greetz kite or die..................
kite or die ......

kite_or_die had een 5 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Duotone Dice (2019)

nils 19 July / 2011 / 17:18
Het leek op een zwart blok met een paal erop. Zeker niet een klein dingetje. Maar goed, gelukkig was ik net ervoor op het strand maar die gast met de gebroken lijn zwom er net langs en vond het maar een eng ding. Lag net onder de waterlijn....

Tomek 19 July / 2011 / 18:03
@Nils

Ik ben die andere kiter die bij die dude in nood was (ik met rood gele cabrinha) en ik heb de kustwacht gewaarschuwd nadat wij ff overlegd hadden op zee.
Daarna ben ik terug gevaren naar jullie en heb ik geroepen dat ze eraan kwamen.
De dude met kapotte lijn reageerde echt debiel met "waarvoor" en "lekker laat" ... toen was ik echt klaar met m en ben ik lekker terug gaan varen. (fijn een hele zooi rakjes om weer upwind te komen en dat voor deze ondankbare dude)
Ik vond m daarvoor ook al raar reageren toen ie nog best wel ver op zee dreef en niet bepaald richting de kust ging.
Het had mij beter geleken als ie zich toen los had gemaakt van zijn kite dan had 1 van ons m naar de kant kunnen trekken maar dat wou ie niet.

Tijdens het terugvaren zag ik de kustwacht te water gaan en jullie kant op varen, ik zag jouw kite niet meer in de lucht dus wellicht waren jullie al aan de kant. Ik vroeg mij af hoe het af was gelopen en of jullie je nog ff af hadden gemeld bij de kustwacht?

een wijde blik verruimt het denken

Tomek had een 3 sterren sessie in Almere Muiderzand met maar liefst 8 - 16 knots op zijn Ben Wilson Aeneema (2016)

nils 20 July / 2011 / 15:35
We waren allebei net aan land toen de Kustwacht met een kleine boot, een grote boot en een vrachtwagen eraan kwam. Deze deden overigens niet moeilijk.

Hij heeft uiteindelijk z'n lijnen kunnen oprollen en daarna heb ik 'm naar de kant getrokken.

Heeft me een hoop tijd gekost....

Maar nou weet ik nog niet wat het nou voor ding is wat daar ligt want volgens mij waren we nog lang niet bij Heemskerk...

-DAVE- 20 July / 2011 / 15:44
Dan kan je van het weekend weer gaan Upwinden om even were goed te kijken, want dan is het Noord en nW.
Ik ben nu ook wel benieuwd.