Wind el gouna

Door: jenssurf Reacties: 14 Hits: 5972
jenssurf 13 December / 2011 / 20:45
Hallo, volgende week ga ik op vakantie naar el gouna. Nu vraag ik me af of iemand ervaring of verstand heeft van de wind daar.
Ik heb gehoord dat in de winter de wind onregelmatig is en dat het zomaar een uur kan waaien en dan opeens kan ophouden, klopt dit?
Als je de windvoorspelling bij windguru bekijkt, zie je gemodif. wind, wat houd dit in? en is windguru wel betrouwbaar voor el gouna. Ik zit namelijk te twijfelen om een 9 of een 11 mee te nemen aangezien de wind niet behoorlijk hard is.

Alvast bedankt

Mediator 13 December / 2011 / 22:41
waarom maar 1 kite meenemen, dat zal het verschil nie maken e... als je op KITE vakantie gaat, neem dan gewoon een KITEbag mee waar al je materiaal in zit, niks is erger dan balen dat je nu net de kite die je nodig had liet thuis liggen...

'k heb meestal op reis 2-3 kites mee & 2 boards en naar gelang de temp van het water meestal een stuk of 2 wetsuits... meestal kom ik er wel kwa gewicht
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Lars91 14 December / 2011 / 10:11
mn meest gebruikte kite was in dec/jan een flysurfer speed2 19m maar ook een dag gehad met 7m 30 plus
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

richardkiter 14 December / 2011 / 15:06
Neem ze alle 2 gewoon mee. Ik nam altijd een 9 en en 13 mee. Vaarde het meeste met mijn 13 meter

Windguru vond ik vrij betrouwbaar

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

feddomw 16 December / 2011 / 07:49
Alles meenemen. In November had ik de 12 en 9 mee. Beiden gebruikt. Ik had ook prima met een 14 kunnen varen trouwens.

Omdat de wind thermisch is heb je niets aan WF of WG. Wind ging bij ons 's ochtends even aan, kon je een uurtje varen, dan voelde je 'm weg trekken en moest je snel terug anders werd het de rescue boat omdat je de kite niet in de lucht meer kon houden.

Ik had trouwens mijn skim moeten meenemen, had een hoop gescheeld.

LWEO 16 December / 2011 / 14:47
hey feddomw,

bedankt , hier heb ik wat aan.

erikkk 19 December / 2011 / 09:30
Hoi!

Laat even weten hoe het was, ik zit te denken om over 2 weken te gaan..

groet

jenssurf 19 December / 2011 / 19:45
Hey Erik zal ik zeker doen gr

jenssurf 02 January / 2012 / 18:29
Ben nu terug uit egypte en het was super. Ik raad je echt aan om naar movinpick te gaan, een prachtig hotel en recht voor een kitestrand (kitepeople). Een nadeel is dat er heel wat koraal op de bodem ligt, hiernaast moet je ook op ieder kitestrand, mancroovy beach, kitepoeple, betalen. Meestal tussen de 10 en 5 euro. Bij kitepoeple zijn er dan wel donkergetinde die je vlieger oplaten, aanpakken en zelf helpen als je het niet snapt. Natuurlijk is er een reddingboot de bij het kleinste dingetje al naar je toe komt . En als je slim denkt te zijn, je komt er niet vanaf, je moet betalen.

Als je naar mancroovy beach wilt kun je met een tok tok voor een euro naar het strand gaan. Hier ligt amper koraal en de wind is een stuk beter omdat de wind recht van de zee komt, wel is een stuk drukker. Mancrovie beach ligt aan de rand van el gouna en ligt daarom een eind van je hotel af. Kitepeople licht bijna bij alle hotels op loopafstand.
Windguru is aardig betrouwbaar, die wind die voorspelt staat is in werkelijk altijd een stukje harder. Ik raad je wel aan om een 12 of een 11 mee te nemen want de wind is nooit super hard. Ik heb 1 keer met me negen gevaren, en me 11 had ook gekunt. (ik weeg zelf 70 kilo).

El gouna zelf is een leuk en mooi stadje en het zeker weten de moeite waard om naar toe te gaan, kiten is er prachtig. Wanneer het niet waait kun je gaan snorkelen, mooi om te zien.

Nog een paar tips: laat je geen dingen aansmeren door vervelende verkopers die je van alles willen verkopen. Als je wat koopt, ding af. Tijdens het surfen moet je zeker weten schoentjes aan, anders kom je zonder voeten van het water af vanwege het koraal.

Als je gaat wens ik je heel veel plezier, je gaat het mooi vinden als er wind is Succes.

richardkiter 02 January / 2012 / 19:39
Quote: jenssurf - 2 januari, 2012 (19:29)
Ben nu terug uit egypte en het was super. Ik raad je echt aan om naar movinpick te gaan, een prachtig hotel en recht voor een kitestrand (kitepeople). Een nadeel is dat er heel wat koraal op de bodem ligt, hiernaast moet je ook op ieder kitestrand, mancroovy beach, kitepoeple, betalen. Meestal tussen de 10 en 5 euro. Bij kitepoeple zijn er dan wel donkergetinde die je vlieger oplaten, aanpakken en zelf helpen als je het niet snapt. Natuurlijk is er een reddingboot de bij het kleinste dingetje al naar je toe komt . En als je slim denkt te zijn, je komt er niet vanaf, je moet betalen.Als je naar mancroovy beach wilt kun je met een tok tok voor een euro naar het strand gaan. Hier ligt amper koraal en de wind is een stuk beter omdat de wind recht van de zee komt, wel is een stuk drukker. Mancrovie beach ligt aan de rand van el gouna en ligt daarom een eind van je hotel af. Kitepeople licht bijna bij alle hotels op loopafstand.Windguru is aardig betrouwbaar, die wind die voorspelt staat is in werkelijk altijd een stukje harder. Ik raad je wel aan om een 12 of een 11 mee te nemen want de wind is nooit super hard. Ik heb 1 keer met me negen gevaren, en me 11 had ook gekunt. (ik weeg zelf 70 kilo).El gouna zelf is een leuk en mooi stadje en het zeker weten de moeite waard om naar toe te gaan, kiten is er prachtig. Wanneer het niet waait kun je gaan snorkelen, mooi om te zien. Nog een paar tips: laat je geen dingen aansmeren door vervelende verkopers die je van alles willen verkopen. Als je wat koopt, ding af. Tijdens het surfen moet je zeker weten schoentjes aan, anders kom je zonder voeten van het water af vanwege het koraal.Als je gaat wens ik je heel veel plezier, je gaat het mooi vinden als er wind is Succes.

Leuk verslag

Hoeveel dagen heb je gevaren ???
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

jenssurf 02 January / 2012 / 19:55
6 dagen gevaren, en een dagje helemaal windstil, met een beetje regen

erikkk 03 January / 2012 / 11:37
goed verslag idd! was t qua temperatuur een beetje aangenaam ook? Mijn vriendin kite niet namelijk...

surferboy911 03 January / 2012 / 17:50
Erikk, over de temperatuur moet je je geen zorgen maken, ben er in oktober ook geweest, altijd super warm!

Movenpick is het mooiste hotel maar ook het duurste. Als je dan toch een betaalbaar All in wilt ga naar Three Corners Ocean View!
ben er al verschillende keren geweest en dit is toch het hotel waar ik naar terug wil.

Als het windstil is moet je zeker eens gaan duiken (introductieduik kost je geloof ik 110€ en je gaat een uur het zwembad in 1 van de dagen voor je duiktrip om te oefenen) Op de dag van de duik ga je 's morgens met personal coach duiken, in de middag met een klein groepje) echt super!!!

De duikschool net aan ocean view three corners is echt super goed en vriendelijk!

Oja, als je Ocean view boekt, doe het rechtstreeks op hun site en kijk voor afzonderlijke vluchten, kan je een pal geld schelen soms! (pas goed op dat je rechtsboven het juiste hotel aankruist want ze hebben er 5 in Egypte!)

Groeten en geniet ervan!!
Go Big or GO HOME!!!

jenssurf 03 January / 2012 / 18:27
Temperatuur in december is toch minder, overdag is het ongeveer tussen de 20-23 graden, dat is is best frissjes. Zodra de zon schijnt is wel heerlijk warm, en dat scheelt want de zon schijnt bijna altijd
In de nacht is het best koud, mijn hotel (panorama hotel) had namelijk geen kachel. Ik denk dat andere hotels eigelijk ook amper een kachel hebben. In de nacht kan het dus wel koud zijn in je bed.

henrik 04 January / 2012 / 07:07
ik zit nu in el gouna !
ben hier sinds zondag en heb zondag niet gekite omdat ik pas laat aankwam.
maar maandag met de 9 , gisteren met de 9 en erna met de 12
en vandaag ziet het er ook een twijfelgeval uit tussen 9 en 12 als ik het zo vanop het balkon bekijk
en ik weeg 75kg ,gevorderde rider

temperatuur valt goed te doen , vind dit ongeveer gelijk met een leuke zomerdag in BE/NL
watertemperatuuur rond de 20 graden en lucht ongeveer gelijk
ik heb het dan ook lekker warm met men 4/3 fullsuit

s'ochtends en s'avonds loop ik rond met short of lange broek en hoodie
overdag gewoon short en tshirt :)

ik kom nu al 5 jaar naar el gouna en heb er ook heel de zomer gewerkt als instructeur bij het kitestation in de movenpick
www.kitepeople.at
vind het gewoon een topper hier

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)