Pomp slang en nippels, wie heeft er nog een?

Door: harmsel Reacties: 11 Hits: 2650
harmsel 10 January / 2012 / 15:30
Hoi,

Zondag mijn kitepomp slang gesloopt, met de kou breekt dat plastic toch sneller af als gedacht. Intussen een nieuwe pomp gekocht (universele versie). Deze heeft een andere aansluiting en past niet op mijn Cabrinha dus nu heb ik twee prima pompen en 0 passende slangen.
lekker slim allemaal

Wie heeft er nog een kitepomp slang over?
(van een kapotte pomp ofzo)

Want ik kan die dingen nergens los kopen zo lijkt het

Deze heb ik gekcoht maar heeft dus niet de juiste aansluiting voor mijn Cabrinha:

Kite

eddyc 10 January / 2012 / 15:33
Dat is het probleem met die afwijkende inflate kleppen.
De merken trachten je te binden aan hun merk en dure onderdelen te verkopen.

En alle "merk verkopers / promotoren " hier maar lullen http://www.hanglos.nl/forum/272687/kiteforum-neen-aan-de-afwijkende-inflate-systemen.html
eddyc

Nature 10 January / 2012 / 16:12
dan moet je een pomp adapter hebben die je op de dop kan schroeven :)
Je kunt ook t voorna breedste tuutje gebruiken
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Edgar 10 January / 2012 / 16:18
Die adapter zat bij mij aan m'n vlieger (Convert uit 2009) vlak bij het ventiel zelf. Zit met een touwtje en een klittebandje vast, heb je daar al naar gezocht?

Een van de breedste tuutjes werkte inderdaad ook altijd gewoon, hij schiet er alleen wat vlugger uit omdat het tuutje en het ventiel allebij glad zijn

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

wouters 10 January / 2012 / 17:05
die pomp is kapot na 1x pompen op het strand. (luchtinlaat onder is geen goed idee) Ik heb er nog 15 liggen......

havoc 10 January / 2012 / 17:05
Ik heb een twee jaar terug eens een pomp gekocht bij Perry voor €15,-- hier zat ook een stel pompnippels bij ( 4 verschillende maten)
Moet wel een hele vreemde aansluiting hebben wil dit allemaal niet passen, daarnaast doe ik de aansluiting altijd over het ventiel heen om deze niet uit te lubberen, mischien werkt dit bij je huidige aansluiting.

Mediator 10 January / 2012 / 22:40
idd heb ook nog cabrinha gehad en er zat zo'n stukje aan men kite zelf vast met velcro, en als ik me niet vergis zat er bij de spear parts ook zo'n stukje...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

harmsel 11 January / 2012 / 09:28
Het adaptor stukje zit aan mijn cabrinha, dat is het probleem niet. Die pomp lijkt idd een miskoop, maar ik heb nog een prima airrush pomp. Met kapotte slang...Wie heeft er nog een slang over?
Kite

Herrie 11 January / 2012 / 15:49
Je kan het gewone nippeltje van je "miskoop" pomp in je cabrinha ventiel steken en gewoon pompen. Je moet de slang dan alleen wel vasthouden. Werkt gewoon.
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

eddyc 11 January / 2012 / 18:00
@Herrie - echt handig bij veel wind.
eddyc

harmsel 11 January / 2012 / 19:35
Oke, de originele slang is de inlaat slang geworden. Die is tot halverwege de pomp en vervolgens afgedekt met een gaasje. Daar komt geen zand meer in

Mijn oude slang eraan gemaakt, contactlijm en tai-wraps, met aan een kant dus die standaard bajonet nipple.

Vervolgens de onderkant dichtgekit, want zo'n geribbelde onderkant blijft altijd bakken zand aan hangen.

Nog even een lijn met alu bajonet voor vastmaken van de kite tijdens pompen.

Met de drukmeter kom ik nu tot 7,5 barr en hij pompt opvallent soepel vergeleken mijn oude originele kitepomp.

Nu heb ik alleen nog zo'n nipple nodig ; van bajonet naar tuutje voor mijn Airush.

Maaar dat alles is intujssen vreselijk offtopic, want hoort zo nu bij 'Zelf gemaakt'

Volgende keer maar weer een kopen, of een ECHTE kitepomp maken:
http://www.thekiteboarder.com/2010/02/workbench-the-ultimate-kite-pump/

Als iemand mij zo'n nippel kan sturen, zou ik voor nu compleet zijn.
Kite

Hollandkiter 11 January / 2012 / 19:49
het is wel een "doe-het-zelf-pomp-2.0" geworden

Pffffffffffffff, ben blij dat ik Flysurfer vaar