Cabrinha Convert; redelijke beginners kite?

Door: Thomas86 Reacties: 23 Hits: 2952
Thomas86 28 July / 2012 / 13:12
Hallo allemaal,
Wat vinden jullie, is de Cabrinha Convert een redelijke kite om mee te beginnen?
9m2 uit 2007 voor iemand van 65/70kg. Hij is idd oud maar ja..budget he.
Ik hoor graag jullie meningen, adviezen en evt. andere aanbiedingen!

markymarc 28 July / 2012 / 14:32
Dit is een hele goede beginnerskite! 1 of 2 jaartjes later had beter geweest maar ja...

Serieus, door Cabrinha ook gepositioneerd als echte beginnerskite en hij is het..

Wacht maar andere reacties af en die zullen het bevestigen..

Suc6!

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

Flinty 28 July / 2012 / 16:18
Ik heb het 2009 model als beginnerskite gehad! Is een prima kite, vaak raden ze je wel af om kites voor 2008 niet te nemen ivm de safety systemen die toen nog van mindere kwaliteit waren dan de versies erna...
Bij deze kite durf ik daar alleen niet zoveel over te zeggen.

De 9m is een goede allround maat ik weeg ongeveer hetzelfde en kon vaak genoeg varen met de 2009 versie!

Ik zou wel kijken wat je er voor betaald, een 2007 moet niet al teveel meer opbrengen... - 200 euro met bar denk ik

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

FransD 29 July / 2012 / 18:43
Ik vind de Convert een top kite om te beginnen.
Ik heb zelf de 2009 versie.
Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

Morres 29 July / 2012 / 19:09
afhankelijk van wat het moet kosten, gewoon doen.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Thomas86 06 August / 2012 / 15:42
Sorry voor mijn late reactie jonges! Had verwacht dat de standaard instellingen er wel voor zouden zorgen
dat ik mail kreeg bij een reactie..niet dus ;).
Het is onverwacht heel iets anders geworden. Een Slingshot Fuel ook 2007 en 9m2.
Ik heb wel weer een nieuwe vraag (i.v.m. eventuele uitbreiding van mn kite verzameling ;) ) maar die zet ik
even in een nieuwe topic! Jullie reacties daarop worden zeker op prijs gesteld en deze keer ook eerder gelezen! :P

Marc_87 06 August / 2012 / 15:59
Quote: Thomas86 - 6 augustus, 2012 (17:42)
Sorry voor mijn late reactie jonges! Had verwacht dat de standaard instellingen er wel voor zouden zorgendat ik mail kreeg bij een reactie..niet dus ;).Het is onverwacht heel iets anders geworden. Een Slingshot Fuel ook 2007 en 9m2.Ik heb wel weer een nieuwe vraag (i.v.m. eventuele uitbreiding van mn kite verzameling ;) ) maar die zet ikeven in een nieuwe topic! Jullie reacties daarop worden zeker op prijs gesteld en deze keer ook eerder gelezen! :P

Goed dat je voor de Fuel hebt gekozen! NOT dit is namelijk totaal geen beginners kite...
Powered by Flysurfer

Thomas86 06 August / 2012 / 17:16
Marc bedankt voor je reactie man..ofzo

Gekeken naar de kite dacht ik eerst ook van niet maar als ik de reacties lees in een ander topic
op deze forum zijn er veel mensen gek op de Fuel en raden zelfs een beginner aan om deze te kiezen
i.p.v. een F-one Tribal, wat mij meer een beginners kite leek.
Tja en dat er dan ook mensen zijn die het daar niet mee eens zijn...dat hou je toch..

Ik kreeg een leuke aanbieding en ben afgegaan op de info die ik had dus ben ervoor
gegaan..that's it.

Als je nog nuttige reacties hebt, dan mag je deze wel met me delen in mn andere topic!

Marc_87 06 August / 2012 / 18:00
Vooral eigenwijs zijn joh.
Powered by Flysurfer

Thomas86 06 August / 2012 / 21:41
Waar slaat dat nou weer op :S..ik heb de kite toch al gekocht op basis van de info die ik toen had.
Slaat jou reactie toch nergens op. Ik leg jou uit hoezo ik dat ding toen gekocht heb en dan kom je
met 'vooral eigenwijs zijn joh' :S. Knuppel. Waarschijnlijk ben je in het echt ook niet bepaald sociaal.

Maar goed..mensen zoals jou blijven er toch altijd. Veel plezier (??) nog op dit forum.

Morres 06 August / 2012 / 22:53
je bent een domme sukkel bovendien ben je zelf de knuppel dat je zo reageert, idioot.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Leozonderdeo 07 August / 2012 / 05:42
Dit is nou precies hoe 99% van alle topics over beginnerstips eindigen. Veel kiteplezier!
Axe Boss Adidas 8x4

martinAIR 07 August / 2012 / 06:42
soort van spartaanse opvoeding; wie niet horen wil moet maar voelen!
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

vrank 07 August / 2012 / 07:10
Fuel 2007:

Inderdaad, top beginnerskite!

Fritsie 07 August / 2012 / 11:43
Quote: Thomas86 - 6 augustus, 2012 (22:41)
Waar slaat dat nou weer op :S..ik heb de kite toch al gekocht op basis van de info die ik toen had. Slaat jou reactie toch nergens op. Ik leg jou uit hoezo ik dat ding toen gekocht heb en dan kom jemet 'vooral eigenwijs zijn joh' :S. Knuppel. Waarschijnlijk ben je in het echt ook niet bepaald sociaal.Maar goed..mensen zoals jou blijven er toch altijd. Veel plezier (??) nog op dit forum.

jij bent echt een domme paupersukkel.

Maarrr je wilde een goed advies hoe nu verder:

stap1. verkoop die fuel
stap2. ga geld sparen
stap3. lees dit forum nog eens door en luister naar mensen die er verstand van hebben
stap4. ga langs een kiteshop (daar hebben ze ook vaak gebruikte kites)
stap5. koop iets wat WEL veilig is.
stap6. probeer vrienden te vinden.
stap7. ga kiten op een rustige spot.
stap8. blijf vooral uit de buurt van ons.

oja wij op hanglos zijn juist sociaal en willen alle kiters die beginnen veilig op weg helpen en het juiste advies geven.
als jij wat vraagt en je luistert niet ben je een pannekoek. Er zijn veel mensen zoals jij en die staan dan een paar weken later in de krant
met als kopje 'kiter verongelukt op zee' .
Lekkere reclame voor onze sport..NOT.

veel plezier met je leven, met een beetje geluk ben je nog net slim genoeg om niet met die fuel te gaan varen.

kusjes
Time isn't wasted, when you're gettin' wasted

johndoe 07 August / 2012 / 14:44
Whahahahahahahahahahahahahahaha

Fritsie

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Carkite 07 August / 2012 / 18:24
En hopelijk volg je dat advies op (van Fritsie ) . Met die Fuel ben je een gevaar voor jezelf en voor anderen. Leuke reacties ook van je, als je wat langer had doorgezocht op het forum had je 1. geweten dat het geen beginnerskite is en 2. geweten dat je niet zomaar iets moet kopen. Veiligheid is erg belangrijk. Ben benieuwd op welk strand je pijn gaat lijden veel succes ermee,

Mediator 07 August / 2012 / 21:38
dat ie een gevaar is voor anderen is ook veel gezegd... op vlak van veiligheid is er geen probleem, 2007 fuel heeft zelfs een fifth dus 100% depower bij release...

reden waarom een Fuel niet/minder leuk is voor beginners ligt in andere puntjes:

- hij is sneller dan je als beginner wil

- gust moet je bij een ckite opvangen met aankanten, dus je zul je sneller overpowerd voelen waardoor je als beginner met die ene kite dus minder lang op het water zal kunnen als met een kite met veel depower.

- De relaunch is kut voor een beginner, deze kite gaat niet op zen tip liggen wachten aan de rand van het windvenster zoals een bow, je zult altijd moeten de fifth line aantrekken of zwemmen, en aangezien je als beginner je kite veel dropt zul je de helft van de tijd gefrustreerd naar je rollende kite kijken ipv kitesurfen.

je bent idd wel koppig als een steenezel !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Thomas86 08 August / 2012 / 10:44
Okeej okeej ik ken m'n plaats weer :P. Duidelijke reacties. Excuses Marc. Als je ze niet aanneemt
begrijpelijk maar wil ze toch aanbieden. Ook aan de anderen.

Gisteren met een Best Waroo gevlogen voelde vele malen beter.

Excuus en groeten

Carkite 08 August / 2012 / 18:15

Fritsie 09 August / 2012 / 15:10
gelukkig!

Veel plezier met kiten man!
Time isn't wasted, when you're gettin' wasted

Marc_87 09 August / 2012 / 16:49
Quote: Thomas86 - 8 augustus, 2012 (12:44)
Okeej okeej ik ken m'n plaats weer :P. Duidelijke reacties. Excuses Marc. Als je ze niet aanneemtbegrijpelijk maar wil ze toch aanbieden. Ook aan de anderen.Gisteren met een Best Waroo gevlogen voelde vele malen beter.Excuus en groeten

Het is je vergeven. Hopelijk koop je nu een degelijke kite.