naish Cult 9m 2010

Door: Larskroef Reacties: 4 Hits: 1019
Larskroef 13 September / 2012 / 09:43
hey kiters,
kan iemand mij wat vertellen over een naish cult 2010
iemand die die kite gehad heeft en er feedback over wil geven

Larskroef had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 19 - 25 knots op zijn Naish Cult (2010)

ash 13 September / 2012 / 12:57
Ik zou de kite omschrijven als een fijne beginnerskite.
De Naish cult vindt ik een eenvoudig te besturen kite .
De safety en depower werkte bij mij altijd correct.
Vond de stuursnelheid niet snel, doch fijn als je een beginner bent.
De kite is goed te depoweren en te houden bij harde wind en windvlagen.
Krachtopbouw was gebalanceerd, maar kon bij weinig wind vaak iets meer power gebruiken of juist een grotere kite gaan varen.
Geen kite om em enorm hoog mee te springen of lekker te loopen.
De water relaunch bij voldoende/harde wind is goed, maar bij weinig wind werkt de Sigma shape averechts en is de kite moeilijker te herstarten.
De Bar is goed te noemen, alleen is het 2 maal voorgekomen dat de lijnen knapte, dus moet je de lijnen/depowerkoord op tijd vervangen,

Hookipa18 13 September / 2012 / 14:49
Prima kites, heb zelf Cults 2009 en 2010 gehad en heb nog steeds een 7.5 2009 Cult. Relaunch is bij de kleiner maten geen probleem. Goede alround kite, goede depower en vanaf 2010 goede bar. Low-end is ok maar niet de sterkste kant.

Ik heb nu 6 Naish kites (Cult en Park) gehad en vind vooral de kwaliteit top. Zelf geen problemen gehad met het depowerkoor, maar in elk geval even kontroleren en op tijd vervangen. Minpuntjes, low-end bij de grotere maten, plus kiters zijn conservatieve mensen, dus je krijgt nogal wat opmerkingen over de Sigma shape!

Hookipa18 had een 4 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gin Cannibal (2014)

Larskroef 13 September / 2012 / 15:34
thanksss, ik ben heel blij met dit advies

Larskroef had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 19 - 25 knots op zijn Naish Cult (2010)

Mediator 14 September / 2012 / 21:09
heb hier jaartje mee gevaren (12-9-6m)... goeie kite (cult 2010 = helix 2009 btw)

vond de stuursnelheid meevallen, vaar nu al enkele jaren de Torch en kwa snelheid moet die niet zo keihard onder doen... als ie te traag is zal dat eerder met de afstelling te maken hebben.

Vliegt ook relax in heel harde wind vond ik.

relaunch ok
Unhooked moet je hem een flink stuk trimmen

als ik em puntjes moet geven:
Stuursnelheid: 8/10
Hangtime: 7/10
Bardruk: 8/10
Unhooked: 6/10
Upwind varen: 8/10
Relaunch: 7/10

kortom ruim geslaagd en een goeie koop, er zijn veel slechtere kites in zijn klasse
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)