Winterpak

Door: Bertmeister Reacties: 31 Hits: 2705
Bertmeister 15 November / 2012 / 15:59

hey hanglossers,

Ik vaar nu momenteel nog met men 4/3 pakje maar het begint toch wat koud te worden. Daarom wil ik een nieuw pak aanschaffen ook voor volgend seizoen in maar gaat het water nog vrij fris zijn denk ik.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen wat pakken. Misschien hebben jullie enige ervaring met de merken of misschien zelfs modellen.

Pak 1: Mystic majestic 2013 5/4 CZ

Pak 2: Ripcurl flashbomb 2013 5/3 CZ

heb al van mysitc pakken gehoord dat ze uit elkaar vallen. Ik zou het zelf niet weten aangezien ik nog nooit een mystic heb aangehad.

Ik weet dat je een pak moet aanpassen en het moet goed zitten. Maar ik denk toch dat er altijd kwaliteitsverschil is tussen de merken en hier ben ik nu net niet van op de hoogte.

mvg

Bert

geloof 16 November / 2012 / 13:49
Zoekmachine gebruiken met het woordje review erbij, gaat je lukken!
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Morres 16 November / 2012 / 14:16
Oneill Psycho series! Of Xcel

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Bertmeister 16 November / 2012 / 17:16
Quote: geloof - 16 november, 2012 (14:49)
Zoekmachine gebruiken met het woordje review erbij, gaat je lukken!

Ja want dat heb ik nog zeker niet gedaan :D maar toch bedankt voor je reactie

Bertmeister 16 November / 2012 / 17:25
Quote: Morres - 16 november, 2012 (15:16)

Hmm is de psycho series wat goed? en te vergelijken met die ripcurl? want die is wel super snel droog. En heel warm. Een vriend van mij heeft een standaard pakje van o'neil gekocht en is er best wel content van. Maar van de psycho weet ik ook niet zo veel

Marc_87 16 November / 2012 / 17:40
Droogpakkie!
Powered by Flysurfer

geloof 16 November / 2012 / 20:07
@Bertmeister, omdat je zo aandringt..... Ik had vroeger (voor 2005) een high-end wetsuit van Neill Pryde. Aan- en uittrekken ging heel gemakkelijk en heb er jaren plezier van gehad. De laatste jaren heb ik goedkopere wetsuits (Mystic, ProLimit, Ascan). Grootste verschil vind ik het minder gemakkelijk aan- en uittrekken. Daarnaast slijten de goedkopere wetsuits sneller. Ik overweeg nu om voor Ion te gaan.

@Morres, waarom geen Gaastra wetsuit?
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

CvdV 16 November / 2012 / 22:31
Gewoon eerst passen, bekende merken hebben allemaal goede pakken maar als hij niet goed aansluit is zelfs het duurste pak te koud. Ik ben zelf na diverse jaren en merken nu bij ION uitgekomen. Uitstekend pak voor mij maar ook ik ga de volgende keer weer gewoon eerst passen, focus je niet al te veel op een merk.
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

richardkiter 17 November / 2012 / 00:44
Quote: Marc_87 - 16 november, 2012 (18:40)
Droogpakkie!

En Zo is dat !!!!!!!

Betaal 100 euro meer en je kan de hele winter heerlijk warm varen zonder problemen.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 17 November / 2012 / 00:46
Quote: Morres - 16 november, 2012 (15:16)

Die had ik voor mijn droogpak de Psycho, vergeleken met een droogpak is dit een koud pak.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

kite2fly 17 November / 2012 / 08:24
Dik pak er er over heen een mystic kite windstopper.... dat scheelt een slok op een borrel. Ik stop eerder door te koude vingers (ondanks handschoenen) dan een koud lichaam. Uiteraard goede beany tot over je oren en de dikste schoentjes, die plekken verlies je je warmte imo

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Woodmaster 17 November / 2012 / 09:28
Klopt, Mystic pakken vallen echt uit elkaar!
Ga voor een droogpakkie en je krijgt er geen spijt van.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

richardkiter 17 November / 2012 / 10:31
Quote: Woodmaster - 17 november, 2012 (10:28)
Klopt, Mystic pakken vallen echt uit elkaar!Ga voor een droogpakkie en je krijgt er geen spijt van.

Heel goed houthakker jij weet het

Maarrrrrrr, niet te veel reclame maken voor die droogpakken want dan wordt het net zo druk overal als in de zomer

eddyc 17 November / 2012 / 10:36
Gewoon een 2mm neopreen onderhemdje van Decathlon aan €19,- en je hebt 6mm
eddyc

extremekiter 17 November / 2012 / 11:37
Ik vind het onzin om te zeggen dat bijv mystic pakken snel uit elkaar vallen. Mystic pakken worden in dezelfde fabriek gemaakt als bijv Oneill en vele andere merken.
De duurzaamheid van het pak ligt gewoon aan een aantal dingen, zoals de rits die gebruikt is, of er single lined neopreen panelen in zitten (de naden hiervan zijn gevoelig) en of het pak bijv getaped is aan de binnenkant, of dat er een liquid seal naad is of niet.

Mystic heeft, zeker in het verleden vooral veel pakken verkocht in het goedkopere segment, dus alleen glued en blindstitched, met vaak op de borst een single skin paneel... Deze pakken zijn gewoon wat slijtage gevoeliger, maar Oneill of Ripcurl heeft net zo goed dit soort pakken.

Mocht je echt willen weten, wat nou precies het verschil maakt, lees dan dit artikel eens: http://www.versusshop.nl/service/reviews/wetsuit-termen-hoe-zit-het-nou-echt.php
W W W . V E R S U S S H O P . N L

nick1212 17 November / 2012 / 17:37
Rip curl e-bomb vaar ik mee, en ben zeer tevreden over dit pak. Ik kite er al 3 jaar mee en er is echt nog niks aan, enkel het logo is wat afgebrokkeld.
Het belangrijkste is natuurlijk wel de pasvorm.

nick1212 had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 26 - 38 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit MrGreen (2012)

Roderick 17 November / 2012 / 18:42
Komt dat uit elkaar val verhaal niet van prolimit (aka pro-lijm-it)? Daar heb ik er in een ver verleden 4 van gehad. (Ooit 1 keer 1 gekocht, en de rest iedere keer netjes met garantie gratis omgewisseld nadat de naden het weer eens hadden begeven:) Uiteindelijk heb ik daardoor wel echt iets van 5 jaar met 1 keer pak kopen gedaan. Da's voor mij bizar lang.)
Vaar nu in de winter met een oude c-skins. Als die past is dat ook echt een aanrader. In de zomer met een oud mystic winterpak. Is omdat hij oud is niet meer echt een winterpak, maar is nog wel helemaal heel...

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Bertmeister 17 November / 2012 / 20:11
hey,

danku voor de vele reacties. Ik denk dat ik toch eens langs eddy ga gaan bij de versus boys voor wat suits te passen en dan zie ik wel weer. Was vandaag op brouwersdam met 6 graden en mijn oren vrozen er af dus een warm pak is wel welkom haha

mvg Berttt

kite2fly 18 November / 2012 / 08:03
Dan heb je een beany nodig, geen dikker pak

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Bertmeister 18 November / 2012 / 09:31
haha ja heb ik al hoor :D

Sandman 18 November / 2012 / 13:15
ja doei! Mijn mystic pak heb ik op ALLE naden moeten bijlijmen met neopreenlijm omdat ik er gewoon doorheen kon kijken op een gegeven moment.
En dat was toen ik dacht "laat ik nu eindelijk eens een goed pak kopen en niet cheap ass doen, dus hup 300 euro er tegenaan".
Overigens briljant spul dat neopreenlijm.

Hoe heette dat merk ook alweer met die superdikke (gemeten in mm's , niet in aantrekkelijkheid van de print) wetsuits?
Mazetuka? Mataka? ehh....
Ik kan ze niet meer vinden.

Kamo 18 November / 2012 / 13:20
Matuse bedoel je?
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Djee 19 November / 2012 / 08:23
Goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn, ik kite al 4-5 jaar met een Jobe (wakeboard) wetsuite, slechts mechanische schade (happen uit het neopreen, op gevuld met lijm) . Ooit gekocht voor iets van € 125,00
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Nature 20 November / 2012 / 10:31
Quote: extremekiter - 17 november, 2012 (12:37)
Ik vind het onzin om te zeggen dat bijv mystic pakken snel uit elkaar vallen. Mystic pakken worden in dezelfde fabriek gemaakt als bijv Oneill en vele andere merken.De duurzaamheid van het pak ligt gewoon aan een aantal dingen, zoals de rits die gebruikt is, of er single lined neopreen panelen in zitten (de naden hiervan zijn gevoelig) en of het pak bijv getaped is aan de binnenkant, of dat er een liquid seal naad is of niet.Mystic heeft, zeker in het verleden vooral veel pakken verkocht in het goedkopere segment, dus alleen glued en blindstitched, met vaak op de borst een single skin paneel... Deze pakken zijn gewoon wat slijtage gevoeliger, maar Oneill of Ripcurl heeft net zo goed dit soort pakken.Mocht je echt willen weten, wat nou precies het verschil maakt, lees dan dit artikel eens: http://www.versusshop.nl/service/reviews/wetsuit-termen-hoe-zit-het-nou-echt.php

Mwaaaaaaaa met kites kun je dat wel vergelijken kites uit dezelfde fabriek.
maar met wetsuits echt niet! er is zoveel mogelijk en je hebt zoveel verschillende soorten neoprene en methodes om ze waterdicht te maken.
denk dat er eens een topic gemaakt moet worden met de verschillende soorten neoprene en voor en nadelen.
Een paar:
SBR (Cheap neoprene weinig bubbels met Nylon stoflaag en weinig strech)
CR (Medium class veel gebruikte soort. redelijke strech voor de prijsklasse <200 euro veel gebruikt)
SCR (beste kwaliteit veel strech en veel warmer)
Dan heb je nog de laag die eroverheen gaat die ook zorgt voor warmte / bescherming en strech.
Beste is superstrech cloth wat een beetje glimt zie je goed op de psycho
en nog een paar dingetjes.
Blindstiched
Flatlock
Blindstiched Glued
Liquid taped
Liquid seals

Er zijn zoveel combinaties dat je pakken niet echt kunt vergelijken per merk (wel per model en vaak prijsklasse)
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Yoram 20 November / 2012 / 22:58
Ik had eerst een prolimitje van 120 euro, 4 jaar mee kunnen kiten tot dat die echt op was. Later een Oneill genomen van 140 euro in de sale (normaal 239 euro) is na 15 sessies alweer bijna aan vervanging toe. Die laatste is wel een stuk warmer maar een beetje zonde van me geld dit

Een merk hoeft dus niet alles te zeggen.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)