Afmetingen bagage Ryan Air?

Door: RPM_RIDER Reacties: 5 Hits: 6260
RPM_RIDER 25 April / 2013 / 13:57
Beste kiters!

Ik wil van de zomer op kitevakantie met Ryan Air en nu heb een vraagje over de bagage. Je kan bij het boeken van je ticket aangeven of je een gewoone koffer van 20 kilo wil meenemen wat 35 euro kost of een sportartikel van 20kilo wat 50 euro kost. Nu kan ik nergens de maximale afmetingen van de "gewoone koffer" vinden want ik was benieuwd of ze een kitetas ook als gewoone koffer aanzien zolang je maar onder het maximale gewicht blijft. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Dan betaal je 35 euro ipv 50 voor je spullekes.

Groetjes Stefan

Morres 25 April / 2013 / 14:48
RyanAir is KUT.

Ik ging met Gekke Gerrit naar Tarifa, hadden 2 koffers aangegeven, achteraf besloten toch eigen board mee te nemen. Dus wij wilden 1 koffer omzetten in een boardbag(want de afmetingen zijn van die aard dat ze niet als koffer worden geaccepteerd).
Een boardbag was toen 40euro enkeltje, dus 80euro. Een koffer was toen geloof ik 30euro. Dus wij dachten, 50euro bijbetalen en klaar.

Maar nee, 80euro betalen en de 30euro werd ons door de neus geboord.

Wij waren als eerste bij check-in, kwamen als laatste door de gaten, waarom? Omdat mevrouw het ook nog nodig vond ons te controleren op inhoud van de koffer, er mochten geen kleren inzitten en mevrouw de kutmof begreep niet dat een kite/wetsuit geen kledingdracht is. Wij zijn honds behandeld, zo erg zelfs dat de dame achter de balie ons 1,5kg overgewicht niet meer durfde te rekenen (of miss. had ze haast omdat het vliegtuig bijna vertrok). Voor mij absoluut nooit meer, betaal liever 150euro om vanuit Amsterdam te vliegen, zeker als een boardbag 80euro kost.
Naar egypte/zuid-afrika én nieuw-zeland NUL gezeik gehad met die maatschappijen (Arke/KLM-BA/Qantas)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Herrie 25 April / 2013 / 18:53
RyanAir maximale bagage:

http://www.zalando.nl/tassen-accessoires-handtassen/
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Nature 25 April / 2013 / 19:52
Hehe Jongen gewoon Sportartikel 50 Euro ga niet mieren neuken bij ryanair want ze pakken je!
Kleur binnen de lijntjes en er is niks aan de hand. Kilotjes op order en afmeting van een kitebag is geen probleem (sport artikel mag 3 meter zijn bijna)
ofwel: JE MOET!

Wij vliegen regelmatig met ryanair.
Cheers

Gilion - nederland-kitetravel.nl
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

frank82 26 April / 2013 / 15:24
Vliegen met ryanair is prima zolang je je aan hun regeltjes houd. Dan zijn ze vaak nog een stuk goedkoper dan reguliere maatschappijen. Zodra ja dingen probeert te regelen gaat het idd mis. Overigens, ik zou m'n boardbag nooit openen voor zo'n balie trien, privacy en zo en enkel de douane mag er in kijken wat mij betreft.

BasKoole 26 April / 2013 / 15:28
Voor het eerste gevlogen met Ryan Air en materiaal, was prima!

Vooraf ingechecked:
- Large Sports Item (bulk), max. 20 kg. --> boardbag
- Extra Checked Bag, max. 20 kg. --> normale tas

Boardbag:
5.5m - 7m - 9m - 11m
Livewire 135
Totaal 19,4kg

Normale tas:
2x bar
1x trapeze
1x wetsuit
Kleding

Handbagage, max 10kg (werd heen en terug niet gewogen) moet alleen aan de strikte afmeting voldoen.

Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)