kite als handbagage

Door: pimpoldi Reacties: 9 Hits: 2510
pimpoldi 11 July / 2013 / 07:06
Beste kiters. Maandag vlieg ik met wat vrienden naar FARO om lekker re kiten op alvor. Nu vroeg ik me af ivm gewichtsbesparing of je ook een kite mee kon neman als handbagage. We vliegen met transavia. Als je de kite heel klein opvouwt moet dit kwa afmetingen wel lukke...Iemand ervaring hiermee ? Tips zijn altijd welkom.
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

MarkVP 11 July / 2013 / 07:48
Mijn maat had zijn barren in de handbagage gedaan toen we laatst met transavia vlogen, geen problemen mee gehad. Ik had overigens mijn kleding als handbagage (10kg) en een kitebag van 23kg als gewone ruimbagage (mag geloof tot 165 cm). Hadden samen 2 helften van mijn dakine splitbag a 23 kg los ingechecked. Maar je zou even moeten kijken of je er mee toekomt en anders een surfpakket ipv koffer boeken en alles lekker in 1 kitebag stouwen tot ik geloof max 32 kg.

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

vincentboor 11 July / 2013 / 08:01
ik neem mijn kite altijd als handbagage mee, gewoon klein opvouwen, en zon koffer strap erom heen doen, en dan in je tas. Bar haal ik er dan wel uit, die zit in me boardbag.
Nooit problemen mee gehad, deze zomer weer

pimpoldi 11 July / 2013 / 18:01
okido!! dat klinkt goed!
Daarnaast hebben we watersportuitrusting bij geboekt en die doen we dan als boardbag. echter staat op de site van transavia niet dat daar een maximum aan gewicht in mag. Kan ik er nu vanuit gaan dat we die gewoon vol kunnen proppen ?

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Zowielio 11 July / 2013 / 19:21
als het niet past kost het 80 euro.

Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)

Ironis 11 July / 2013 / 20:16
Gewoon Transavia even bellen, kunnen ze je wel vertellen waar je kitestuff aan moet voldoen binnen het watersport-package..

Ironis had een 3 sterren sessie in Mar Menor - Lo Pollo met maar liefst 13 - 16 knots op zijn Ozone Catalyst (2013)

martin404 11 July / 2013 / 21:42
Als je de laatste dag v/d vakantie het water in wil, is je wetsuit op de terugweg nat en ineens een paar kilo zwaarder.
Hou daar rekening mee.
No kite related brand affiliations

MarkVP 12 July / 2013 / 06:41
Quote: pimpoldi - 11 juli, 2013 (20:01)
okido!! dat klinkt goed!Daarnaast hebben we watersportuitrusting bij geboekt en die doen we dan als boardbag. echter staat op de site van transavia niet dat daar een maximum aan gewicht in mag. Kan ik er nu vanuit gaan dat we die gewoon vol kunnen proppen ?

Ivm arbo nooit meer dan 32 kg. Maar ligt er aan wat je hebt geboekt, sommige sportuitrusting is maar weer 15 kg. Beste even navragen en liefst per mail antwoord krijgen en printje mee want bij de incheck wordt heel verschillend beoordeeld....

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

pimpoldi 12 July / 2013 / 07:08
Quote: MarkVP - 12 juli, 2013 (08:41)
Quote: pimpoldi - 11 juli, 2013 (20:01)okido!! dat klinkt goed!Daarnaast hebben we watersportuitrusting bij geboekt en die doen we dan als boardbag. echter staat op de site van transavia niet dat daar een maximum aan gewicht in mag. Kan ik er nu vanuit gaan dat we die gewoon vol kunnen proppen ?Ivm arbo nooit meer dan 32 kg. Maar ligt er aan wat je hebt geboekt, sommige sportuitrusting is maar weer 15 kg. Beste even navragen en liefst per mail antwoord krijgen en printje mee want bij de incheck wordt heel verschillend beoordeeld....
thanks! heb inderdaad even een mailtje gestuurd met het antwoord dat er geen maximum gewicht aan de boardbags zitten. Er werd ook verteld dat er meer dan 32 kg in mocht maar ik hoor inderdaad meer over dat ze op schiphol boven de 32 kg niet aannemen. Logisch de ruggen van de werknemers zijn ook wat waard ;)

Dat wordt lekker kiten in Alvor! Thanks allemaal voor het antwoord!

Djee 12 July / 2013 / 10:36
Volgens mij mag je 15kg mee, dat had ik Iig naar fuerte. http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bijzondere_bagage_huisdieren&lang=nl&country=NL stond volgens mij ook op het extra bagage vermeld....
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)