WA Kitesurf verzekering BE/NL

Door: Rufus Reacties: 7 Hits: 1411
Rufus 13 July / 2013 / 09:52
Beste,

Ik ben op zoek naar een kitesurf verzekering waarvoor ik alleen verzekerd ben als ik schade zou brengen aan derden.
Ik weet dat de NKV daarvoor een oplossing heeft, maar ik zit in een iets ongewikkeldere positie.
Mijn ouders wonen in Nederland, maar ik woon namelijk in Belgie voor mijn studie, maar ik kite meestal in NL. Omdat mijn broers daar ook kiten. Door het jaar heen kite ik ook aan de Belgische kust, daar leen ik dan altijd de rode lycra's bij een club.

Bij de NKV ben je alleen verzekerd als je woonachtend bent in NL, dus dat geldt niet voor mij..
In Belgie kan ik me aansluiten bij een surfclub, maar daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik kite namelijk op verschillende plaatsen (Oostende, Oostduinkerke en de Panne).
Ik heb ook op internet dit gevonden:
vangrootel.sisamul.com/Vereniging/info.html
Volgens mij is dit ook een algemene WA verzekering voor het kiten net als bij de NKV, heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft er iemand nog andere tips of ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt alvast voor de reacties!

MvG John
Slingshot & Tona - Kinesitherapeut

Rufus had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

kite2fly 13 July / 2013 / 10:18
Sportzeker is een optie al weet ik niet of je daarvoor ook in NL woonachtig moet zijn.

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Nature 13 July / 2013 / 12:33
Quote: kite2fly - 13 juli, 2013 (12:18)
Sportzeker is een optie al weet ik niet of je daarvoor ook in NL woonachtig moet zijn.
Sportzeker kan ik absoluut aanraden!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Nature 13 July / 2013 / 12:33
Quote: kite2fly - 13 juli, 2013 (12:18)
Sportzeker kan ik absoluut aanraden!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Yoram 13 July / 2013 / 14:21
Of eventueel Funsportpolis. Waarschijnlijk moet je dan wel Europa/wereld dekking nemen.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

Atrocks 13 July / 2013 / 15:29
De meeste doorlopende reisverzekeringen dekken dit gewoon. Nou ja, als je tenminste 1 nacht in Nederland overnacht. Dat is meestal de voorwaarde voor een reisverzekering.

Als je niet overnacht heb je er natuurlijk niets aan.

Ik heb gisteren ook sportzeker afgesloten voor het hele gezin, prijs valt best mee en de reisverzekering heb ik dan ook meteen niet meer nodig.

Atrocks had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 8 - 15 knots op zijn Zian Aquila (2013)

MartjeB 16 July / 2013 / 19:44
Er zijn ook gewone WA verzekeringen die kitesurfen niet uitsluiten.
Mijn WA is gewoon geldig in het buitenland en kiten was ,in ieder geval 3 jaar terug toen ik het uitgezocht heb, niet uitgesloten.

Ook handig als je met je fiets iemand omver rijdt.....

northrebel2070 29 July / 2013 / 19:04
30-9-2012 Aanpassing poliskosten, nu vanaf 10 euro per maand (afgerond). 120 euro per jaar.

Helaas heeft de Europeesche besloten de premie te verhogen, ingaande vanaf 1 oktober 2012. De maandpremie wordt nu vanaf 10 euro ipv 7,50 euro. Ook met deze verhoging denken we nog steeds een scherpe prijs te hebben. Het dekt namelijk niet alleen je materiaal 365 dagen per jaar, maar ook is het een uitgebreide reisverzekering!

Aanvullend nadeel voor Belgische kitesurfers: vanaf heden kunnen we voor Belgen géén aansprakelijkheidsdekking meer aanbieden. Voor Nederlanders blijft dit ongewijzigd.

Al bestaande klanten hebben reeds bericht gehad van de Europeesche verzekeringen.
yuu, ben een 26jarige uit belgië die van de buggy naar het kitesurfen is overgestapt, en ik ben b

northrebel2070 had een 4 sterren sessie in Rilland met maar liefst 12 - 17 knots op zijn North Rebel (2009)