Testen
rv-i had een 5 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 14 - 23 knots op zijn North Dyno (2012)
Bardruk van de Dice is lager dan die van de Evo. Je zult dus met uihaken ook geen last hebben van backstallen. Als je de Dice 11m pakt heb je een verglijkbaar inzetbereik als met je Evo 2013 10m
Oke dan, heeft de vegas ook minder bardruk? Of heeft de dice minder bardruk omdat het ook een waveride kite is. Wat ik mezelf ook afvroeg is de dice meer een freestle/wakestyle kite of toch meer een waveride kite?
Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)
Dice is freestyle/wave. Heeft minder dood moment dan de Vegas maar drift beter. Vaar zelf heel veel met de Dice. Voldoende freestyle voor mijn twintip en voldoende drift voor mijn surfboard.
Maar ik wil dus echt totaal nul in de golven gaan doen.. Dus is de dice dan nog steeds een goeie optie?
Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)
Dice stalled met uithaken bijna niet, hij haakt ook super fijn en gemakkelijk uit. Springen en loopen gaat ook super makkelijk. Low end van de dice is ongeveer het zelfde als die van de evo 2014 ;)
Dice is super speels, dus ook als je niet in de golven kite, ga je hier gelukkig van worden ;)
zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)
Als je niks in de golven doet gewoon een vegas kopen.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 21 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
De Vegas is de meest Wakestyle/Freestyle kite. Daarna komt de Dice. Doe je niks in de golven en wil je maximaal wakestyle/freestyle moet je doen wat Lars_023 zegt. Vegas kopen :)
Registreerde: 28 July 2012
Yo iedereen!
Ik wil gaan overstappen van de evo naar de dice omdat ik toch meer de freestyle/wakestyle kant op wil gaan. Nu heb ik wat vragen. Ik had van iemand gehoord dat deze kite bijna geen bardruk heeft, klopt dat? Ik hou wel van wat bardruk namelijk. En is stalled de kite niet snel na uithaken? Dit heb ik wel vaak met mijn evo. Wat ik wel fijn vind van mijn evo dat ik met vrij weinig wind kan varen.
Ik vaar met een North evo 2013 10m, al zou ik een 11m kopen is de windrange dan ongeveer gelijk? (Waarom ik geen vegas koop: Mijn budget is niet zo is vrij klein dus een nieuwe bar kopen zit er niet echt in, ik vaar met een 4 lijns namelijk en die past wel op een dice)
Alvast bedankt