Kitelandboard kopen advies

Door: Marcjan94 Reacties: 8 Hits: 2637
Marcjan94 02 January / 2015 / 18:42

Beste kiters,

Ik ben opzoek naar een mountainboard om mee te gaan kiten op het strand.
Ik ben nu een jaar bezig met kitesurfen en wil nu voor in de wintertijd gaan landboarden.
Ik wil een board waarmee ik lang kan bezig blijven en de prijs maakt niet zoveel uit.

Ik heb begrepen dat het mer MBS erg goed is en na wat rondkijken een selectie gemaakt van wat boardenboards:
Comp 90/95
Pro 90/95/100

Ik heb ook begrepen dat je beter geen pro 100 kan nemen omdat deze te lang zou zijn voor tricks etc(voor later).

Ik zou graag jullie input krijgen.

Ik wil mijn kites van het kitesurfen gebruiken: zeeko k rush 9m en 12m. Ik heb begrepen dat tubes geen probleem moeten zijn, maar als jullie iets anders ervan vinden hoor ik dat ook graag.

Alvast uiters bedankt.
Als dit onderwerp al is besprokken stuur dan aub de link naar het forum en dan mijn excuses.

Met dank
Marc

Dobbelsteen 02 January / 2015 / 19:03

Die van flexifoil zijn best goed dacht ik.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

vlieger-kid 02 January / 2015 / 19:36

Als je wilt tricken moet je skate trucks pakken, liefst de sterkere variant die volgensmij op de pro90 zit.

Zelf heb ik de comp 90 gehad, is prima maar heb de trucks allebei gebroken (een aantal keer in een paar jaar) en dat is best een duur grapje.

Wil je niet tricken kun je het best de Matrix trucks pakken, die zijn langer stabiel op hogere snelheden.

Kijk even wat filmpjes van Push kiting trouwens, die gasten zijn goed!

Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

paulg 03 January / 2015 / 09:24

Let vooral ook op de grootte van de wieltjes: ze komen uit m'n hoofd in ong. 10'en ong 12 centimeter. Grotere wielen rollen veel lekker door wat muller en of natter zand.

Heb nog een gebruikt dragonboard (met grote wielen in de aanbieding) stuur een pbtje bij interesse...

Hollandkiter 03 January / 2015 / 10:00

kijk maar even op deze site: http://www.kite-freaks.nl

bas meerwijk 03 January / 2015 / 12:49

Hoi Marc,

Je kunt net zo goed met een tube als met een foil KiteLandBoarden, ligt echt bij je eigen voorkeur, maar het uitkiezen van een Landboard/Flyboard is erg persoonlijk...zo kun je niet zomaar een board uitkiezen, ja kan wel maar zeker weten dat je van een koude kermis thuis komt en uiteindelijk veel leergeld betaald voor het uiteindelijke board wat bij je past en waar jij je goed en zeker bij voelt....Zo speelt - Nivo, Disipline (Freestyle, Freeride, race) Style en gewicht een grote rol bij jouw keuze van het 'Juiste' board...Wij van www.kite-freaks.nl hebben werkelijk waar alles van Trampa en MBS op voorraad qua materiaal en kennis om jouw juist te informeren, wij hebben weinig 'standaard' boards op voorraad, alleen de MBS Pro lijn omdat wij vinden dat deze de beste 'Standaard' lijn heeft... Maar het allerliefst bouwen wij het juiste board met de klant samen op, binnen budget en binnen nivo en gewicht...

Je heb ons een e-mail gestuurd welke ik ook zojuist beantwoord heb, maar ook hier plaats ik ons advies op jouw lengte en gewicht en amitie (tricks)

2 boards zullen jouw goed passen in bijna dezelfde prijsklasse, beginnend met de beste qua kwaliteit (hardheid van staal)

Trampa: Deze bouwen we uit het volgende op, Trampa Deck 13 Ply 15 graden kiteboard short, 2 blauwe skate-trucks 12 mm vol staal met titanium upgrade, als de kingpin. 4 mat zwarte Hypa hubs met 4 blauwe 8" Primo Alpha Lite banden natuurlijk met binnenband rollend op 8 blauwe Abec 5 lagers, je grip zal bestaan uit griptape of tegen een kleine meerprijs plaatsen we treads, de voetbindingen zullen 2 zwarte Mbs F4 bindingen zijn (deze zijn beter dan die van Trampa)en als kers op de taart plaatsen we in het midden van het deck de Kite-Freaks Pro handle,totaal gewicht van het board is 6,1 kg en kost €495,-

Mbs: De Pro 90 is heeft een dik design en het deck bestaat uit fiberglass, epoxy en bamboe. Met nieuwe flex en ongeëvenaarde duurzaamheid een echte Pro.Het deck bestaat uit een bamboe construcktie en heeft daardoor meer flex dan bv de Trampa, het deck staat op 2 10mm Ats Pro Ti-trucks, 4 witte Twistar velgen met 4 zwarte T3 banden natuurlijk met binnenband rollend op 8 Mbs lagers, voetgip bestaat uit griptape en ook hier zitten 2 zwarte Mbs F4 bindingen op, natuurlijk plaatsen we hier ook een kite-freaks Pro handle op, Totaal gewicht van het board is 5,5 kg en kost €475,-

Dit zijn 2 vette boards waar je voor een paar seizoenen mee uit de voeten kunt, voordeel/nadeel ten opzichte van elkaar:

De Mbs Pro 90 is 600 gram lichter en €20,- goedkoper.

De Kwaliteit van Trampa is veel beter.

Groetjes Kite-Freaks

Last edit by: BAS MEERWIJK
www.kite-freaks.nl

KiteShallow 20 February / 2017 / 12:40

@Kite-Freeaks/Bas: Kan je voor mij een vergelijkbare advies geven.

Hoi, Ik begin met kitelandboarden. Ik kijk naar een boardje, ik weeg 56 kg, 1.60m lang en wil cruisen (niet zo hard), freeride en geen freestyle. welk boardje raad je mij aan. Ik doe op het strand Ijmuiden.

Jeroen Schoots 20 February / 2017 / 19:59

Goed om www.flyboarden.nl ook even te checken en www.vliegers&co ,prima advies en prijzen.

Succes 

Last edit by: JEROEN SCHOOTS

KiteShallow 21 February / 2017 / 22:16

@Jeroen Schoots: bedankt voor de tip.

Ik heb een 2e hands boardje Scrub Psycho voor een prikkie op de kop getikt.

Maar eerst oefenen voor vorderingen en verder in de soorten boarden verdiepen.

Kunnen jullie meer voor- en nadelen opgeven tussen flysurfer en kite tube, afgezien het aanschaf

Op het water

+ kan je eerder met flysurfer met weinig knopen gaan varen

- als het crash is met flysurfer moeilijk te relaunchen c.q. rescue-en

Op het strand

+ als de kite crash is er minder schade bij flysurfer