Best Bar i.c.m. F-one Bandit kite

Door: Linnie_87 Reacties: 3 Hits: 1989
Linnie_87 06 February / 2015 / 13:30

Ik heb vorig jaar een kiteset (9m2) van Best gekocht inclusief bar (Best RP Bar V4 2014). Nu zou ik graag willen uitbreiden met een F-One Bandit 11m2. Moet ik daarvoor ook een nieuwe bar aanschaffen of kan ik mijn Best bar hierbij gebruiken? De winkel zal vast zeggen dat de F-one bar er het beste bij kan... dus graag eens jullie advies!

Linnie_87 had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Best TS (2013)

koolske 07 February / 2015 / 12:49

Linnie,

Ik zou je Best bar even vergelijken met een F-one bar van iemand.

Het is belangrijk dat de Y splitsing van je powerlijnen rondom hetzelfde punt zit want hier reageert je kite op als je je safety trekt.

Aanknopingspunten kun je zogenaamde pigtails voor kopen (van lusje naar knoopje of andersom).

hanskiterepair 08 February / 2015 / 01:44

Het kan wel maar de f-one bandit moet eigenlijk met een hoge splitsing vliegen. De best bar heeft een lage splitsing. Qua performance staat de fone daardoor meer open en zijn de loops een stuk zwakker en mis je een beetje low-end. 

Bij de grote maten 11-12 is het niet zo heel erg maar je moet niet een kleinere Fone Bandit met een lage splitsing vliegen want dan vliegt de kite echt niet meer lekker.. 

Ik zou er een overjarig barretje bij proberen te scoren bij de 11m fone bandit Succes 

Kite kapot mail me even en je kunt zo het water weer op www.kitereparatie.com

GerritRenooij 18 February / 2015 / 10:39

Gewoon proberen ik vlieg ook allerlei merken kites met andere merken bars

Uiteraard wel opletten dat je niet vergist met kleuren en COOKPROOF loopjes en knopen die kunnen verschillen per merk!

Kitefoil fan!