Voetbanden Youri pro verstellen

Door: ricknl Reacties: 8 Hits: 912
ricknl 20 February / 2015 / 23:40

dag kiters,

hoe kan ik de voetbanden van m'n Youri pro 2010 verstellen? Heb de schroeven losgedraaid en de zwarte bandjes op maximale lengte gezet. Dat is het punt waar het klittenband begint. Volgens mij is dit klittenband te dik om door t smalle gleufje van de onderlplaat te doen waarop de voetband vastzit. Hierdoor kun je de voetbanden niet echt groot instellen. Of wel? Hoop dat er een Youri pro eigenaar is die dit leest en de oplossing weet. Thanx voor t meedenken!

washichi 21 February / 2015 / 16:45

Ik had precies hetzelfde probleem toen ik mn board kocht,
kreeg heel lastig mijn straps op mn board gemonteerd, en de voetbanden afstellen daarna is een drama.

montage straps op het board:
straps een klein beetje buigen zodat de schroef net draad pakt en vast zit,
dan de andere kant doen en om en om vastdraaien.
(de plastick montage parts, waar de schroeven inzitten, zitten bij mij een beetje scheef, recht past het niet)

straps verstellen:
klitteband loshalen, aan de dunne "strap" trekken, en zo beetje bij beetje de strap losser maken.
(volgens mij valt er vrij weinig af te stellen, een paar cm max)

Last edit by: WASHICHI

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)

ricknl 21 February / 2015 / 22:11

Thanx man! Heb je ook een Youri Pro?

rick

washichi 22 February / 2015 / 13:39

Ik heb een brunotti onyx 2010, met andere youri zoon pro 2010 pads en straps.
veel grip, maar ik hou ervan om mijn straps goed strak te hebben en dat is nu wat sjorren met mn maat 42 :p.

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)

ricknl 22 February / 2015 / 17:05

THans voor de foto. Klopt het dat het gedeelte van het dunne zwarte bandje met klittenband niet door de gleuf krijgt? Daar is het volgens mij te dik voor.... Graag nog ff je reactie. Heb nu t klittenband tegen t begin van de gleuf aangetrokken, verder kan ie zeg maar miet en dus ook niet langer/groter.

washichi 25 February / 2015 / 12:50

volgens mij had ik hetzelfde probleem (in mijn geval kreeg ik ze niet kleiner door het klitteband)
ik zal thuis nog eens kijken voor je.

ricknl 27 February / 2015 / 12:26

Hoi, super! Hoor graag of je nog nieuwe inzichten hebt gekregen

washichi 27 February / 2015 / 19:24

mijn voetbanden staan op z'n strakst:

foto1:
buitenkant van m'n (linker) strap, zoals je ziet heb ik m'n voetband op z'n strakst,
het zachte foam raakt mijn voetpad.

het pijltje wijst naar het stukje wat ik losser zou kunnen gaan, als m'n voetband groter moet.

foto 2:
de binnekant van m'n (linker) strap.
het klitteband kan hier niet door de plastick opening. (als je je voetband losser wil dan wil je dit wel hierdoor)

hopen dat het zo een beetje duidelijk is,
inderdaad niet de fijnste straps om af te stellen, maar ze varen wel fijn :)

ricknl 27 February / 2015 / 19:47

thanx voor de extra foto's! Ik hoopte dat het klittenband door t gleufje kon, maar dat lukt echt niet. Dan zou je m gemakkelijk groter kunnen afstellen. Ik ga eerst maar sa varen, kijken hoe t uitpakt met m'n maat 45...