10 min. Waarnemingen weer.nl

Door: rv-i Reacties: 17 Hits: 3426
rv-i 14 July / 2015 / 22:42

Sinds kort zijn de 10 minuten waarnemingen op weer.nl verwijderd.

Wie heeft een goed alternatief met accurate minimum en maximum windmetingen, bij voorkeur ook met locatie stavoren?

Bedankt!

rv-i had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 24 - 34 knots op zijn North Dyno (2016)

ad 15 July / 2015 / 12:40

www.actuelewind.nl geeft van veel spots ( ook Stavoren ) de wind en de gust, de site is wel een beetje zooiig de laatste dagen

richardkiter 15 July / 2015 / 12:45

Bedankt Ad  {#emotions_dlg.thumbsup.gif} is de site een beetje betrouwbaar ? klopt het ? 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

fchang 15 July / 2015 / 12:47

ik zag deze op kitehigh voorbij komen:
http://windmeister.nl/

Maak zelf veel gebruik van actuelewind.nl zowel site als app.

ad 15 July / 2015 / 13:09

@Richard

Voor mijn spots ( Zuid Holland en Brouwersdam ) wel in ieder geval.

Ik kwam vorige week ook windmeister.nl tegen ( is oude windzoeker.nl ), ziet er gelikt uit, geeft minder spots maar wel het getij erbij

Last edit by: AD

rv-i 15 July / 2015 / 22:22

Bedankt! 

Windmeter ziet er inderdaad wel goed uit, alleen kan je niet het verloop gedurende de dag zien. Actuelewind heeft dit weer wel.

Ik denk dus beide maar gebruiken. 

rv-i had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 24 - 34 knots op zijn North Dyno (2016)

djeverest 16 July / 2015 / 17:33

Fijn zeg... ik had ooit eens de windzoeker.nl iPhone app aangeschaft, werkte prima. maar nu werkt die niet meer. Beter wordt ie geupdate zodat ie met windmeister werkt!

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

ESComputers 17 July / 2015 / 18:05

Vinden jullie ook niet dat weer.nl er een stuk minder op geworden is zo, ik had gehoopt dat als de site uit beta was gekomen dat er ergens nog een linkje aanwezig naar old.site ofzoiets ?

De 10 minuten waarnemeningen zijn gewoon afkomstig van de stations van de knmi, raar dat hanglos/kitehigh of de NKV (Zouden ze eigenlijk wel kunnen doen nu dat ze de NL spots opnieuw aan het doen zijn!) hier niks mee doet.

KNMI is een nieuw pilot project dit jaar gestart samen met de Britse weer diensten, daar zijn alle stations weer te bekijken en ook amateur stations alleen de wind staat erjammergenoeg op in m/s. Je kan ook zo even snel checken of het bv in Tarifa  waait dacht ik (Ohw dat dus niet echt, maar er staan wel wat stations op over de hele wereld) en je kan eigen weerstation aansluiten.

https://wow.knmi.nl/ World Of Wind :P :)

BTW eindelijk een topic hierover, ik was te druk met googlen op 10 minuten waarnemingen

Last edit by: ESCOMPUTERS

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

rv-i 17 July / 2015 / 21:15

@escomputers, helemaal mee eens. Tegenwoordig gaat het in verschillende branches vooral om ' big data', maar tav wind-data merk je nu dus juist een tegengestelde richting.  

Causaal verband Is misschien niet te bewijzen,  maar ik denk ook dat eventuele ongelukken net als de laatste tijd voorkomen kunnen worden als je ECHT weet hoe hard het waait en niet afgaat op een,minder nauwkeurige voorspelling van bijvoorbeeld windfinder of windguru. Zeker het kennen van de windstoten Is voor mijn belangrijke info voor kite maat keuze.

Ik heb weer.nl ook gemaild hierover, maar helaas nog geen reactie...

Allround waterman 17 July / 2015 / 22:16

Heb ook ook opnieuw naar 10 gemiddelde gevraagd zoals het was en inderdaad ook geen reactie gekregen.

Stavoren geeft nu wel een heel klein grafiekje van wat voorheen in het groot was, Dus de getellen zijn er nog wel!!!

Hopen dat ze de grafiek weer wat groter maken.

Water, mooi man...

jleeuw 18 July / 2015 / 20:05

Bij windfinder zie ik sinds al een paar maand geen grafiek meer van de wind gedurende de dag. Hebben jullie dat ook, moet ik iets downloaden om het te verhelpen? Ik check verder actuele waterdata, wel (meestal) iedere 10 min  actuele wind en de vlagen. Ook windrichting in graden, let op bij varen op zee bij wijk aan zee pas bij meer dan 200 graden is wind aanlandig.

Zo was die gisteravond rond 220 graden en leek wel side shore, erg mooi en leuk voor golfrijden. Ondanks dat het hoog water was rond 1800 toch nog best wel stroming, waarschijnlijk omdat er ook best wel wat wind stond.

surfer

Lars_023 19 July / 2015 / 07:44

Waardeloos dat ze de 10 minuten waarneming er af hebben gegooid. Ik gebruik de Windalert app. Werkt prima, vooral omdat je op alle locaties de beschikbare metingen ziet.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

gijsjanr 19 July / 2015 / 12:25

Vind zelf deze erg betrouwbaar: http://www.windguruspot.cz/

Niet heel veel spots maar als je spot er bij zit kan de site erg handig zijn. Hij update iedere minuut. 

Last edit by: GIJSJANR

Kitemen 20 July / 2015 / 11:16

Gebruikt actuelewind.nl niet gewoon de data van windguru? Voor mij werkt de pro versie van windfinder prima. De data is wonderbaarlijk erg verschillend met de gratis versie maar gelukkig beter en beschikbaar in uursegmentne incl getij/gust en of het vloed of eb word.

frank82 20 July / 2015 / 12:01

Windfinder zijn voorspellingen, zelfde voor windguru, actuele wind is heel wat anders dan voorspellingen.

Kitemen 20 July / 2015 / 13:07

sorry verkeerd gezien idd...

jleeuw 21 July / 2015 / 20:05

Krijgen jullie bij windfinder nog wel een grafiek van afgelopen wind te zien?  ik al tijden niet meer. Wellicht ligt het aan mijn tablad en browser.

surfer

Kitemen 22 July / 2015 / 15:45

Op de pro App van windfinder is de grafiek van de afgelopen 24 uur alleen op sommige locaties te zien bijv. op Hoek van Holland. Voor deze locatie is in t beginscherm dan ook de huidige wind aangegeven ipv de indicatie.