Need help techniek hoog springen gevorderde!

Door: mick Reacties: 18 Hits: 2965
mick 29 July / 2015 / 19:30

hallo beste mensen,

Nou is het zo dat ik 2 weekjes geleden het nodig vons om een WOO sports te kopen! Goeie beslissing al zeg ik het zelf, ik ben alleen wel erg fanatiek als het op nummertjes aan komt! En nu laat het blijken dat mijn maat 11,4 springt en ik tot nu toe nog maar 10,5 AUW pijnlijk dus. Kan iemand mij helpen met technische tip's om hoger te kunnen springen. En Miss paar tips voor de positie van de vlieger in hooge sprongen daar zit ik af en toe ook wel mee te klungelen heb wel een theorie daar over maar wil graag die van jullie! 

Kite ervaring 3 jaar

Vlieger set ozone edge 10, ozone catalyst 7, f-one trax 2015, ozone bar, gewicht 75 kilotjes! 

Kom maar op met die tips, ik moet me maatje verslaan!!! 

Faxie 29 July / 2015 / 20:17

Even Woo's ruilen

mick 29 July / 2015 / 21:22

Hoezo dat dan ze zijn toch gelijk? Of bedoel je te zeggend dat woo niet klopt? 

Last edit by: MICK

peterb 29 July / 2015 / 23:48

In Noordwijk varen ook een aantal met de Woo's en die gaan flink hoog (>15m):

Aantal tips:

- maat groter varen dan je normaal zou doen  (gisteren bijvoorbeeld met 9m terwijl iedereen met 7m vaart)

- catalyst inruilen voor edge

- upside down als je op het hoogste punt bent (woo meet immers de boardhoogte en zo win je nog 1,5m)

- flinke golf als ramp gebruiken

- zoveel mogelijk snelheid opbouwen voordat je springt

Succes

martin404 30 July / 2015 / 00:22

Misschien kun je je selfiestick ombouwen tot woostick en die tijdens je sprong omhoog houden

No kite related brand affiliations

Djee 30 July / 2015 / 09:32

Woo in je kite hangen pussiejump doen en de worldleader worden {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

MarioH 30 July / 2015 / 10:06

Als je nu al 10m hoog springt, weet je echt wel hoe het moet, dus de basis snap je.

Het is nu nog een kwestie van HARDER varen, HARDER aankanten en de kite

SNELLER insturen. Grotere kite dan je normaal zou gebruiken en evt kleiner board.

MarioH

Kitemen 30 July / 2015 / 11:12

10m + springen...ja dan heb je het volgens mij al aardig in de vingers. Tips zoals hierboven zijn dan het beste denk ik.

Zelf zit ik nog ff niet op dat niveau maar heb ook moeite hoger te komen. Als ik harder vaar voor ik spring vind ik het moeilijk om goed aan te kanten (weinig grip). Is daar nog iets aan te doen (techniek die ik kan gebruiken of iets dergelijks).

Hoor t graag.

frank82 30 July / 2015 / 11:40

Een korte stijle kicker werkt voor mij het beste om hoog te springen, je hoeft dan minder hard te poppen door de kicker. Bij een hoge kicker verlies je vaak wat vaarsnelheid waardoor je minder hoog komt, ook komt er dan minder kracht op de lijnen omdat je al richting je kite beweegt.

mick 30 July / 2015 / 23:42

Thanks voor de tips tot nu to peeps! Ben al bezig met overpowerd maar gecontroleerd varen maatje groter dus, en probeer me te focussen op meer snelheid te maken en in een golf klappen! Ook denk ik dat ik timing erg belangrijk i en ben ik aan het fine tunen. Tot nu toe wat ik van jullie hoor harder aan kanten en varen in golf + maatje groter varen. Die andere shit met delft stick en woo in kite hangen is cheeting. Daar krijg je toch geen kick van mensen. Ik wil presteren, en me zelf verbeteren! Verdere tips zijn altijd welkom. Ik denk ook dat dit een onderwerp is waar veel mensen wat aan hebben die een beetje fanatiek zijn! 

kuik73 31 July / 2015 / 09:29

Hmm ik kweenie.. ik vond de optie om de Woo in de kite te hangen met een pussiejump toch wel echt een goeie. Als het toch alleen maar omde cijfertjes gaat.... Volgens mij ben je bezig met "middel / doel" omdraaien... {#emotions_dlg.frusty.gif}

{#emotions_dlg.clown.gif}

time flies, kites ook!

Magic_Ed 31 July / 2015 / 10:00

Misschien wordt het tijd voor wat specifieke training? Beenspieren sterker maken zodat het aankanten met meer kracht kan? Armen trainen zodat je iets harder kan insturen net voor afzet?

Misschien ander boardje (iets kleiner, scherpe rails, iets minder flex), zodat bij overpowerd meer afzet.

Vaar je met boots? Kunnen ook zorgen voor meer afzet (als je je tenminste zeker voelt met boots).

w w w . v e r s u s s h o p . n l

hotel 31 July / 2015 / 10:10

Hoezo gaat het alleen om de cijfertjes, de topicstarter vraagt toch gewoon om tips om hoger te kunnen springen?

hotel had een 4 sterren sessie in Workum met maar liefst 16 - 20 knots op zijn North Evo (2013)

Boardmagician 31 July / 2015 / 10:10

@Mick: mensen die een beetje fanatiek zijn gebruiken ook graag de zoekfunctie even op dit forum en komen dan betrekkelijk snel uit bij die andere threads die hieromtrent elke 2-3 maanden wel opduiken. Altijd makkelijk om anderen te vragen alles te herhalen ipv zelf even te zoeken.

Me dunkt dat daar meer technische informatie gegeven wordt, alhoewel toegegeven dat dat niet helemaal op jouw gevorderde niveau is toegespitst. Mijn mening is echter dat die technieken echt wel 1 op 1 toepasbaar en verbeteringsvatbaar zijn en dat @MARIOH en @MAGIC_ED hier wel het beste advies geven.

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

Coringa 31 July / 2015 / 10:19

Beetje drukke gast maar wel goeie uitleg..

https://youtu.be/YCmW4ZXjuHI

{#emotions_dlg.spinsmile.gif}

Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

martin404 31 July / 2015 / 16:09

Ik heb 2 kite-modellen van hetzelfde merk en dezelfde maat.

Met de ene kite spring ik 1.5 tot 2x hoger als met het andere model.
Als maximale hoogte je grootste (enige) passie is, dan moet je een kite zoeken die daarvoor getuned is.

(Switchblade, Edge, Nemesis, etc.)

Hou er wel rekening mee, dat de kites met het meeste lift, op andere vlakken weer helemaal niet goed presteren.

Mijn jumpkite explodeert bijvoorbeeld heftig als je hem snel instuurd, waardoor het doodeng is om er een kiteloop mee te leren.

En door zijn explosieve karakter, is het met vlagerige wind, net alsof je achter een rodeostier hangt.

En om er plezier van te hebben en hoogte te lopen, moet je redelijk snel varen en veel met je bar spelen.

Vandaar dat ik 2 modellen vaar, want ik wil ook wel eens gewoon relaxed varen, met 1 handje aan de bar en een ontspannen gangetje. (zoals bijvoorbeeld een standaard D-shape kite)

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

mick 02 August / 2015 / 19:03

Thanks voor de mensen met serieuze tips! Ik ga me best doen om 15 meter te springen. Voor alle mensen die hier aan het zeiken zijn Reageer volgende keer gewoon niet op mijn vraag als je niks nuttigs te melden heb laten we het serieus houden! 

Djee 02 August / 2015 / 20:05

Ja, waarom zouden we ook lol (mogen) hebben {#emotions_dlg.pompom.gif}

Succes met pogingen.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

marlouderidder 02 August / 2015 / 22:07

Hee Mick,

Ga een keertje naar een kabelbaan wakeboarden. Dan leer je pas goed blokken voor raleys. Je hebt dan namelijk geen vlieger die je helpt. Misschien helpt dit: https://www.youtube.com/watch?v=zD7tFVUhmtE. Dat is echt techniek. Ik kite pas net hoor maar kan wel airticks met wakeboarden. Het is veel makelijker met kite als het goed is. You lucky bastars.

succes ;)

Last edit by: MARLOUDERIDDER