Tarifa

Door: DikeN Reacties: 9 Hits: 2437
DikeN 02 August / 2015 / 17:13

Beste Hanglossers,

Over een weekje gaan mijn vriendin en ik op roadtrip voor 3 weken. We gaan eerst een weekje Portugal, daarna willen we een weekje Tarifa doen en als laatste nog naar Leucate. 

Wij wilden vooral weten of er hier mensen zijn met ervaring in Tarifa met campings, we zoeken nog een camping om te verblijven, het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum. We zouden graag 's avonds nog het centrum in willen om wat te drinken (zonder de camper dus). Weet iemand welke camping we het best kunnen bezoeken en hoe we dan in het centrum kunnen komen. 

We hebben ook een blog waar je ons kan volgen, we zijn al anderhalve week naar Frankrijk geweest. Kijk op www.boardadventure.nl

Groeten,

Nick van Dijk

DikeN had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 9 - 13 knots op zijn Naish Torch (2011)

Marco B. 03 August / 2015 / 21:46

Camping Rio Jara net even buiten Tarifa, http://www.campingriojara.com/

damman 04 August / 2015 / 10:27

Camping Rio Jara is inderdaad 1 van de campings die het dichtst is bij het centrum. Maar je kan niet te voet naar het centrum, dat is te ver. Fiets of brommer is te doen.

Tga  nog goed komen!

tgroot 04 August / 2015 / 17:40

wij zijn ook op rio jara geweest, volgens mij ook het dichtstbij het centrum

je kan niet te voet naar centrum? Wij (ik en mijn vriendin)vonden dit geen probleem juist heerlijk,  is 25 minuten lopen over het strand en stukje stad.

sdesom 05 August / 2015 / 15:15

Rio Jara is wel de camping het dichtst bij het centrum en ligt vlak bij het strand, maar daarmee is ook alles gezegd.
Er staan zo goed als geen bomen op de camping, waardoor nergens een beetje schaduw of beschutting tegen de wind te vinden is.

Daarenboven is er in de onmiddellijke omgeving van de camping geen shops, geen bars en geen restaurants.

Tijdens mijn eerste verblijf in Tarifa heb ik daar enkele dagen verbleven omdat ik niets had geresveerd en Rio Jara nogal goed zichtbaar is vanop de weg.

Om te voet naar het centrum te gaanzit je op camping Rio Jara nogal ver (tenzij je een halve dagtrip plant)
Alle andere campings zijn wel nog verder af gelegen van het centrum, maar met de wagen maakt dat niet veel uit.

Iets verderop ligt camping Paloma, net voorbij Playa De Valdevaqueros. Deze ligt in een meer bosachtige omgeving met grote volgrooide palmbomen, en ligt eveneens dicht bij het strand. Playa de Valvaqueros is bereikbaar via het strand, net als enkele standbars en restaurants .

Suzanna 07 August / 2015 / 15:26

Inderdaad, Rio Jara het dichtste bij! Maaaar Camping Torre de la Pena staat wel met stip op 1. Is die extra km wel waard. Ik zit daar ook nu:) En blijf er de rest van de maand. Prachtig uitzicht, zwebadje erbij, barretje aan zee en tussen Los Lances en Valdevaqueros in. Je kan vanaf de camping precies zien waar de wind het beste is. 

Tot eind aug. gaan er bussen van de campings naar het stadje dus je kan je camper gewoon laten staan. Of liften. Werkt ook prima hier. Veel plezier en wie weet tot op de camping! {#emotions_dlg.pompom.gif}

Dream it. Do it. Kite & Sail Flotilla 2015 www.destinationXploration.com

Oli4k 07 August / 2015 / 23:21

Tangana zag er leuk uit. Ook wel een beetje open als je er met een tent staat. Ik zag er vooral veel campers en huisjes. Die liggen wel in schaduw en uit de wind.

Direct aan de spot bij Valdevaqueros maar wel ver van de stad, toffe strandtent erbij maar verder is er niet zoveel (zeg maar: niets).

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

Suzanna 26 August / 2015 / 12:26

Tangana is geweldig maar niet in Augustus. Te druk en duur. NAAST Tangana daarentegen heb je 'pigfield', waar het eigenlijk allemaal begon in Tarifa. Hier pitch je je tent of parkeer je je van naast het strand, voor nop. Heerlijk hippie vibe.

Dream it. Do it. Kite & Sail Flotilla 2015 www.destinationXploration.com

Lars_023 26 August / 2015 / 15:21

En koeien met bellen om of is dat alleen in het voorjaar als ik er ben?

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Oli4k 26 August / 2015 / 16:41

O, hoort dat niet bij Tangana? Stond er inderdaad vol met hele ludieke campers en zag er leuk uit. Als je van minimalisme houdt :-)

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)