Ik was 2 jaar geleden in dezelfde periode ook in Zanzibar. Wij zaten wat noordelijker in Paje.
Dat je een kitebag gratis mag meenemen is prima, maar dat zal niet naast je normale ruimbagage zijn vrees ik. En 30 kg voor een complete kiteuitrusting (1 board, 3 kites, bar, trapeze) en daarnaast ook nog je kleding, schoenen, toiletspullen, camera's ed. is niet veel hoor!
Een tip, neem voornamelijk grote kitematen mee. Ik heb in de 2 weken 11x kunnen kiten met maten 9, 11 en 13m.
Er zijn diverse kite scholen, Jambiani Kite center heeft zelfs een eigen Facebook pagina. https://www.facebook.com/Jambianikitecentre/
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
@ET1961: bedankt voor de info.
Ik heb nu Slingshot Rally 6 en 9. Ik twijfel of ik een 11 of een 12 erbij zou nemen. Ik weeg 56 kg met een lengte van 1.60m. Stappen 2 is overdone, zei een kite winkel. Stap van 3 is OK.
De rugzakken van de kite laat ik thuis behalve een voor handbagage, helm en trapeze erin. Een set warme kleding en drie sets tropisch kleding. Ik neem meestal weinig mee, rond 12 kg zonder kite spullen.
Had je nog een shorty aan o.i.d.
Hi,
Shorty is niet nodig, neem wel een lycra evt. met lange mouwen mee.
Wat betreft de kitematen; de 6m kan je beter thuis laten en naast je 9m een 11 of 12 meter meenemen.
Veel plezier daar!
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Hier in Ned. doe ik mijn rugzak en pomp gewoon op het strand of veldje als je het water in gaat.
Kan je daar ook doen of juist daar kan je dat doen?
Bij een kitecenter in de buurt kun je dat wel doen, maar gewoon open en bloot laten liggen zou ik niet doen als er niemand is die een beetje op je spullen kan letten.
Vooral aan het eind van de dag even checken of je alles hebt meegenomen.
Wat je laat liggen 's nachts wordt wel 'opgeruimd'.
Inenting check.
Net US dollars gehaald. Daar maar iets Tanzania Shilling pinnen.
Volgens windguru vanaf zo 27 dec zo 13 knopen, volgens windfinder minder.
Las net je bericht. Kleine tip: de enige plek / omgeving waar je op Zanzibar kan pinnen in Stonetown. Dus als je geen cash meer hebt in Paje / Jimbiani moet je dus weer een taxi (40 min heen en terug) nemen om cash te regelen.
DaLi had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 14 - 12 knots op zijn North Rhino (2006)
Ja, dat las ik over ATM. Is eten daar goedkoper dan Europa. Kan je voor € 10,- een avond maaltijd kopen.
Kan je in USdollars betalen of moet je perse Tanzanias Shilling.
Eten en drinken is een stuk goedkoper dan in Nederland. Voor ca. 15 euro kan je prima dineren in de locale restaurants.
Het beste gewoon lokaal geld pinnen in Stonetown, met USD kan je in de meeste hotels, restaurants en ook dagtripjes/excursies betalen.
Een paar tips:
- gebruik altijd schoentjes (zeeegels overaal)
- bel Ali als je een "taxi" nodig hebt: (ik kan je zijn mobiel via email doorsturen) Hij is een lokaal kid die ons heeft veel geholpen (ook airport transfers)
- lekkah eten bij Paje by Night, 200m van de kite spot in Paje
Enjoy!
Mijn vrouw en ik gaan ook van 20 januari tem 3 februari naar Zanzibar (Pajé)
Voor ons is het ook de eerste keer in Zanzibar , hopelijk is er wind
Wie gaat er nog en waar verblijven jullie ?
Laat maar horen ,
Groetjes ,
Filip
Hoi,
Ik verblijf in Blue Earth bungalow, gezelig gezamelijk ontbijt. Praktisch ernaast restaurant Bahari pizza met wifi. Kiteschool 500m verderop, kan je spullen achter laten. Ik kite met mijn 12 bij eb, er is een lagune zo om 14 uur. Na een uur werd het vloed, dus als beginner kon je bodydragging naar het strand.
Twee gevallen.....wel opletten
- Duitse stel met volle bepakking overdag berooft
- Een jongeman bij vloed om 20 uur op de fiets langs het strand, probeerde iemand zijn rugzak te trekken.
Hoi,
Wij zullen verblijven in Dhow Inn in Pajé .
Wij zouden er kunnen kiten voor ons verblijf en anders gaan wij naar het Zanzibar Kite Paradise - Kitesurf Center, Paje beach .
Valt allemaal wat te bezien ter plaatse .
Have Fun
wij zitten ook in Dhow Inn maar dan vanaf 3 februari.
Je kunt daar inderdaad voor de deur kiten en bij laagwater in het lagoon.
Nu nog even wachten dat de wind aangaat.
Dhow Inn is perfect hotel, direct aan het strand.
Vanaf je ligbedje naar je kids kijken
Ja, mijn verblijf ook bij het strand en zandbank.
Even gestruikeld tussen de plannten, toch drie egel stekels bij mijn knokkel ondanks mijn schoenen. De arts heeft met een scalpmes eruit gevist, ze breken gauw. Ik heb 5 euries gegeven.
Het kiten gaat een stukken beter
Ben blij met mijn plekkie niet zo ver van de zandbank. Zo net naar Red monkey gelopen, het strand is niets en verblijf is opgepropt. Een keer naar Paje lopen waar zo 80 kiters bij elkaar zei Duitse kite instructeurs die een scooter hebben gehuurd.
Registreerde: 14 October 2014
Hallo,
Met de Kerst ga ik volle 2 weken naar Zanzibar, Jambiani.
Ik ga met Emirates vliegen en mag mijn kitesurf bag max. 30 kg gratis mee nemen naast mijn hand bagage.
Ik zoek daar een kiteschool als steun punt. Zijn er nog andere hanglossers die daar ook zijn. Tips zijn altijd welkom.